طرز تهیه مرغ بریان چینی

طرز تهیه مرغ بریان چینی

مرغ بریان چینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور چین است که طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ بریان چینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ۱ عدد
روغن۴ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک۴ قاشق غذاخوری
سس سویا۳ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
آویشن½ قاشق چایخوری
نمک و فلفلبه مقدار کافی

طرز تهیه مرغ بریان چینی

مرحله اول

برای تهیه مرغ بریان چینی خوشمزه و مخصوص ابتدا سرکه بالزامیک را به همراه روغن، سس سویا، آویشن و مقداری نمک و فلفل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیرها را رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. در ادامه مرغ را به خوبی تمیز می کنیم، سپس آنرا به صورت پروانه ای باز می کنیم و درون کاسه حاوی مواد طعم دهنده قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مواد را با دست روی گوشت مرغ ماساژ می دهیم تا طعم دار شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به طور کامل جذب گوشت مرغ شوند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با روغن به خوبی چرب می کنیم و گوشت مرغ را درون سینی قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی سینی فر را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و چند سوراخ روی آن ایجاد می کنیم. پس از اینکه فر به خوبی گرم شد، سینی فر را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا گوشت مرغ بپزد.

مرحله ششم

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت فویل را باز می کنیم، سپس گریل را روشن می کنیم و دو سمت مرغ را گریل می کنیم تا سرخ شود. در نهایت مرغ بریان را به صورت دلخواه خرد کرده و با نان یا برنج سرو می کنیم.