کاخ سفید: اولویت ما بازگشت به مذاکرات است

منبع: برترین ها

59

1400/8/4

18:41


مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید واشنگتن خواستار جبهه متحد با اروپایی‌ها در قبال ایران است.

خبرگزاری فارس: «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از آنچه به گفته او اقدامات هسته‌ای ایران بعد از «ترک برجام» خوانده ابزار نگرانی کرده است.

با آنکه دولت آمریکا طرفی بوده که از برجام خارج شده و اقدامات ایران در واکنش به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان به موجب مفاد مندرج در آن توافق انجام شده سالیوان در بخشی از اظهاراتش مدعی شد ایران، «برنامه جامع اقدام مشترک» را ترک کرده است.

کاخ سفید: اولویت ما بازگشت به مذاکرات است

سالیوان گفته «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا خواستار هماهنگ‌سازی سیاست‌هایش با طرف‌های اروپایی و رسیدن به جبهه‌ای متحد با آنها در قبال ایران است.

این مقام آمریکایی بازگشت به میز مذاکرات وین در خصوص برجام را «بالاترین اولویت» دولت جو بایدن توصیف کرده است.

جیک سالیوان گفت: «ما مسلماً پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را به دقت تحت نظر داریم. ما از اقداماتی که آنها بعد از ترک برنامه جامع اقدام مشترک انجام داده‌اند نگران و گوش به زنگ شده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «در داخل برنامه جامع اقدام مشترک، محدودیت‌های مهم و محسوسی علیه این برنامه هسته‌ای وجود داشت. ما بر آن برنامه هسته‌ای سرپوش گذاشته بودیم، اکنون آن سرپوش را نداریم چون آن توافق را نداریم. بنابراین اولین و بالاترین اولویت ما بازگشت به میز مذاکرات و بازگشت به توافقی است که برنامه هسته‌ای ایران را تحت کنترل قرار می‌دهد.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو