روش تست‌گیری کرونا در مدارس و دانشگاهها

55

1400/8/4

19:49


دبیر کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا با تاکید بر اهمیت تدریجی بودن بازگشایی ها، گفت: باید حواسمان باشد که بازگشایی ها باید به تدریج و آرام آرام بر اساس تعداد بستری ها و شرایط جامعه و درصد ایمنی جمعی باشد.

روش تست‌گیری کرونا در مدارس و دانشگاهها

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری کووید۱۹ با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: این جلسه درباره روش های تشخیصی و به‌روز کردن روش های تشخیصی در بیماری کرونا و همچنین درباره قارچ سیاه به عنوان عارضه ای که به دنبال کرونا ایجاد می‌شود و همچنین دز یادآور واکسیناسیون بود. 

وی افزود: در حوزه روش‌های تشخیصی نکته مهم این است که یکی از اقداماتی که ما برای پیشگیری از پاندمی کرونا باید انجام دهیم، بحث تشخیص است تا بعد بتوان بحث قرنطینه و درمان را انجام دهیم. بنابراین خیلی اهمیت دارد که از چه روش‌های تشخیصی می‌توان استفاده کرد و چه زمانی باید انجام شوند.

جماعتی افزود: مطالعات نشان می‌دهد که معمولا ۵ روز بعد از اینکه فرد مبتلا میشود، بیشترین میزان مثبت بودن تست را می‌تواند داشته باشد. البته تست ها روش های مختلفی دارند. 

جماعتی گفت: درباره روش های جدیدی که برای تست ها باید انجام شود، به ویژه برای دانش آموزان در زمان بازگشایی مدارس هم صحبت شد و اینکه اگر مجامع اعم از مدارس، دانشگاه ها باز شود، با چه روش ها و پروتکل هایی بتوانیم پایش کنیم تا اگر کسی بیمار شد، بتوانیم قبل از اینکه منجر به انتقال بیماری به دیگران شود، بیمار را تشخیص داده و ایزوله کنیم. این موارد مورد بحث قرار گرفت.

وی درباره نحوه تست گیری در مدارس و دانشگاه ها، گفت: فعلا روش ها مورد بررسی قرار گرفت. ما باید بر اساس توانایی خودمان و تعداد تست هایی که میتوانیم ‌انجام دهیم و پروتکل‌های جدیدی که وجود دارد، مباحثی را به یک کارگروه داده و آنها به ما جواب می‌دهند که توانایی ما برای انجام تست ها و روش های آن به چه صورت است و به صورت پروتکل تدوین و ابلاغ می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو