رونق چاپلوسی‌ در ایران با شعرخوانی و سان نظامی!

منبع: برترین ها

78

1400/8/5

07:11


با حکم وزیر اقتصاد، محمدرضا فرزین به سمت مدیرعاملی بانک ملی منصوب شد. به همین منظور فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد محمدرضا فرزین، با استقبال کارکنان دفتر و سان و احترام نظامی وارد محل کار خود شده است.

آفتاب یزد: با حکم وزیر اقتصاد، محمدرضا فرزین به سمت مدیرعاملی بانک ملی منصوب شد. به همین منظور فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد محمدرضا فرزین، با استقبال کارکنان دفتر و سان و احترام نظامی وارد محل کار خود شده است.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید: 

استقبال عجیب از مدیرعامل جدید بانک ملی

این استقبال عجیب از آقای مدیر عامل با واکنش‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است. اما حسین صابری، رئیس اداره کل حفاظت فیزیکی بانک ملی در این باره گفته است: «این مراسم در واقع نوعی خوش آمد گویی به مدیرعامل جدید بود و از ده‌ها سال پیش این رویه در بانک ملی وجود داشته است. آقای فرزین مدیرعامل جدید بانک ملی از این موضوع اطلاعی نداشته است. این استقبال جزو دستورالعمل‌های بانک است و برای مقامات دیگر نیز انجام می‌شود.گروه حفاظت فیزیکی ماهیت نظامی دارند و به همین دلیل با سلام نظامی این خوش آمد گویی انجام می‌شود.»

رونق چاپلوسی‌ در ایران با شعرخوانی و سان نظامی!

اما به هر حال این ماجرا واکنش‌هایی را درپی داشته است.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «واقعا خجالت آوره که برای حفظ جایگاه خودشون نیروهای تحت امرشون را وادار به اجرای چنین کاری می‌کنند. مگر اینجا پادگان است؟ چرا همه چیز را قاطی می‌کنند؟ احترام نظامی و سان مختص به فرماندهان نظامی، مقامات بین‌المللی با حضور وزیر امور خارجه، ریاست جمهور و یا نماینده ایشان می‌باشد نه رئیس بانک!»

کاربر دیگری گفته است: «خودتون رو گول نزنید این صرفا احترام نیست. این صرفا مهم جلوه دادن مدیریت برای انجام امور نیست. این دقیقا نشان کم توانی مدیریت است که به این روش‌ها چنگ زده است».

دیگری نوشت: «باید اون مسئول چاپلوسی که برای خودنمایی و تظاهر چنین نمایشی را راه انداخته سریعا عزل کنند. چون باج دادن‌ها از اینجا شروع می‌شود. رئیس بانک عوض شده قبول دیگه قرار نیست با این کارها شخصیت ریاست جدید بانک ملی و کارکنان زیرسوال رود!»

کاربران دیگر نوشته اند: «مدیرعامل جدید بانک ملی (فرزین) برای اولین‌بار رفته سر کارش و ببینید چطور ازش استقبال شده. انگار فرمانده کل ارتش وارد یه پادگان شده»، «یه کلیپ دیدم از سان دیدن مدیر عامل بانک ملی موقع ورودش به مجموعه، یه کلیپ هم از شعرخوانی درباره فاطمی‌امین تو ایران‌خودرو و الان سوالم اینه اگه این حجم از تملق و چاپلوسی تو مدیران دولت قبل بود چه برخوردی با آن‌ها می‌شد؟»، «چنین استقبالی که از مدیران میشه، اگه ختمِ به ساختار غلط نشه باید تعجب کرد».

شعرخوانی عجیب یکی از کارکنان ایران خودرو در حضور وزیر

اما این تملق و چاپلوسی از مسئولان در همین جا به پایان نمی‌رسد چرا که ویدئوی دیگری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد در جریان بازدید سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت از خط تولید خودروی تارا اتوماتیک، یکی از کارکنان ایران خودرو شعری را در وصف ایشان می‌خواند. این ماجرا هم با واکنش‌هایی روبه رو شده است.

در همین رابطه لینک زیر را بخوانید: 

شعرخوانی عجیب به مناسبت حضور وزیر!

شعر را خرج ابزاری همچون کارخانه نکنید

در این راستا یک شاعر گفت: «شعر، همیشه بیانگر حکمت، معنویت و آموزه‌های دینی و اخلاقی است. پس اجازه دهیم در همین مرتبه بماند و شعر را خرج ابزاری همچون کارخانه و تجهیزات نکنیم.» اسماعیل امینی در واکنش به این نوع اشعار و سروده‌ها که در برابر مسئولان آن هم بدون ردیف و قافیه و بی‌توجهی به صنایع ادبی خوانده و مورد تشویق قرار می‌گیرد، اظهار داشت: «همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، «شعر سرمایه ملی ماست» و جزو هنر ملی ایرانیان محسوب می‌شود.

رونق چاپلوسی‌ در ایران با شعرخوانی و سان نظامی!

بنابراین توقع می‌رود کسی که در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دارد، درباره شعر اهل تامل و وسواس باشد و اجازه ندهد از شعر به عنوان ابزار تبلیغی روزمره استفاده شود.» وی با بیان اینکه توقع هم نمی‌رود که مسئولین ما همه متخصص شعر باشند. ممکن است تخصص آن‌ها فنی و علمی باشد، اما می‌توانند در این مواقع با افرادی که شعرشناس هستند، مشورت کنند، گفت: «این پدیده خوب نیست که در حضور مسئولین نظام اشعار غلط خوانده شود و در ادامه این گونه سروده‌ها مورد تشویق قرار گرفته و از شاعر تقدیر شود.

از این ماجرا بدتر شنوندگان آن سروده هستند که فکر می‌کنند شعر فارسی همین است، بدون ردیف و قافیه و وزن، در حالی که این جفا در حق شعر است.» این شاعر در بخش دیگر تصریح کرد: - گاهی حتی می‌بینیم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی فکر می‌کنند ابیاتی را که خوانده‌اند، شعر است و وقتی سروده‌شان تمام شد، برخی با گفتن واژه «احسنت» و «تکبیر» شروع به تشویق می‌کنند، در حالی که ترسیم چنین چهره‌ای از شعر اصلا خوب نیست.»

امینی بخش دیگری از سخنان خود را به رهبر انقلاب و تخصص ایشان در امر شعر اختصاص داد و گفت: «الگوی ما در همه امور کشور، رفتار رهبر معظم انقلاب است. ایشان با شعرا با احترام رفتار می‌کنند. حتی در نشست‌های نیمه ماه مبارک رمضان که شاعران به دیدار ایشان می‌روند و به شعر اختصاص دارد، در آن نشست هم همتراز با آن‌ها می‌نشینند، ولی شاهدیم که ایشان در برابر مقامات سایر کشورها و حتی مقامات کشور خودمان هم در جای بالاتری حضور می‌یابند؛ در حالی که برای شعرا احترام خاصی قائل هستند و خودشان را در زمره شعر می‌دانند.

علمای گذشته هم چنین بودند. آن‌ها نیز همانند علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) اهل شعر بوده، شعر می‌گفتند و به خوبی شعر را می‌شناختند. حتی شعرا را هم می‌شناختند.» امینی در پایان سخنان خود با تاکید بر این مطلب که اغلب شعر را دست‌کم می‌گیریم، گفت: «این دست‌کم گرفتن ثروت ملی به نفع فرهنگ نیست. گویی متولیان کشور الگو را نمی‌بینند و شعر را ابزار روزمره کرده و از آن بدین نحو استفاده می‌کنند، در حالی که شعر همیشه بیانگر حکمت، معنویت و آموزه‌های دینی و اخلاقی است. پس اجازه دهیم در همین مرتبه بماند و شعر را خرج ابزاری همچون کارخانه و تجهیزات نکنیم.»

واکنش کاربران

اما یکی از کاربران در این باره نوشته است: «بهتر نیست به جای این شعرخوانی‌ها به بهبود کیفیت خودروها پرداخته شود».

کاربر دیگری گفته است: «شعرخوانی به مناسبت حضور وزیر در ایران خودرو! این فیلم سر تا پا درد است و عقب ماندگی... این فیلم سر تا پا آسیب است و زخم...این فیلم سرتا پا معضل است و بس...».

یکی دیگر از کاربران گفته است: «بعد از دیدن شعرخوانی کارکنان ایران خودرو برای وزیر و استقبال نظامی از رئیس بانک ملی باید کم کم منتظر باشیم مردم موظف بشن از فردا مسئولین رو دیدن گریه کنند و براشون دست بزنند».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو