لبخند هالیوودی در مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران

لبخند هالیوودی در مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران


منبع: برترین ها

94

1400/8/5

13:58


اگر در آرزوی داشتن لبخند هالیوودی هستید، راه‌های اصلاح طرح لبخند مانند کامپوزیت، لمینت و ایمپلنت دندان در مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران پیش روی شماست. بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران کجاست؟

برترین‌ها: داشتن یک لبخند هالیوودی زیبا آرزوی هر فردی است. برای داشتن چنین لبخندی راه‌های مختلف اصلاح طرح لبخند پیش روی شماست. راه‌هایی از جمله کامپوزیت، لمینت و ایمپلنت اصلی‌ترین روش‌هایی هستند که برای اصلاح طرح لبخند شما مورد استفاده قرار می‌گیرند و لبخند هالیوودی زیبایی را به شما هدیه می‌دهند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با هر یک از این روش‌ها با شما در میان بگذاریم تا بتوانید با آگاهی کامل نسبت به طراحی لبخند خود تصمیم بگیرید.

لبخند هالیوودی در مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران

لمینت دندان

لمینت دندان یک لایه‌ی نازک همرنگ دندان‌های حقیقی انسان بوده که باعث اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها شده و اگر دندان‌ها با فاصله درکنار هم هستند فاصله را بسته و بر روی دندان‌هایی که شکستگی دارند قرار می‌گیرد. همچنین دندان‌های کوتاهتر را می‌توان با لمینیت بلندتر کرد.

انواع لمینت دندان و تفاوت آن‌ها

لمینت دندان‌ها به دو نوع تقسیم و ساخته شده که بر اساس جنس و ساخت متفاوت است. این دو نوع لمینت به شرح زیر هستند:

لمینت کامپوزیتی

ثبات رنگ این نوع لمینت کمتر است، ولی قیمت آن‌ها ارزان‌تر بوده و بدون تراش بودن دندان از جمله مزیت‌های آن می‌باشد.

لمینت سرامیکی

مقاومت بیشتری نسبت به لمینت‌های کامپوزیتی دارند و ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با کامپوزیت‌ها دارند و دارای ظاهر زیباتری هستند.

لبخند هالیوودی در مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول‌های بدن است. از ایمپلنت‌های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می‌شود. پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول‌های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می‌خورد.

فرآیند جوش خوردن حداقل ۲ ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می‌گیرد. از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم‌تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد و از طرفی نداشتن دندان، آسیب جدی به دستگاه گوارش وارد می‌نماید. با استفاده از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد باز گرداند. کاشت ایمپلنت از سن ۱۸ سال می‌باشد.

لبخند هالیوودی در مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران

چنانچه تنها یک دندان از دست رفته باشد

برای پر کردن این فضای بی دندانی، از روشی به نام ایمپلنت استفاده می‌شود. در این درمان، نیاز به تراش دندان‌های مجاور ناحیه بی دندانی برای جایگزینی دندان نیست. پایه ایمپلنت در ناحیه خالی جاگذاری می‌شود و پروتز روی آن ثابت می‌شود.

چنانچه چند دندان از دست رفته باشد

برای پر کردن این نوع ناحیه بی دندانی، می‌توان از ایمپلنت بصورت بریج یا ایمپلنت‌های تک واحدی استفاده کرد که نیازی به تراشیدن دندان‌های مجاور ندارد. پروتز‌ها به پایه‌های ایمپلنت بسته می‌شود.

چنانچه همه دندان‌ها از دست رفته باشد

در این درمان می‌توان از دو روش استفاده نمود روش اول که می‌توان از تعدادی ایمپلنت در فک بالا و پائین استفاده کرد و بعد بصورت روکش ثابت به بیمار لبخند زیبا ارائه نمود و روش دیگر این است که از پروتز متحرک کامل برای فک بالا و پائین استفاده شود.

لبخند هالیوودی در مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران

نکات مهم درباره انجام ایمپلنت

کار گذاشتن پایه تیتانیومی در لثه بسیار امر مهمی است و انجام این کار نیاز به تخصص بسیار بالا و تجهیزات مناسب دارد دندانپزشک می‌بایست پایه تیتانیومی را دقیق و مناسب کار بگذارد و از آنجائیکه در این روش بخاطر پیچ کردن ایمپلنت در لثه، اشتباه پزشک جبران پذیر نمی‌باشد در این مرکز صرفاً مجرب‌ترین متخصص‌ها انجام این کار را بعهده دارند. ضمناً تهیه پروتز مناسب که دقیقاً در جای خود قرار بگیرد (جلو و عقب یا بالاو پائین نباشد) ظرافت و سلیقه زیادی نیاز دارد که مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران می‌تواند در آن موفق عمل کند.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی ثابت و متحرک یک رویکرد درمانی دندان پزشکی است که برای بیمارانی استفاده می‌شود که نحوه قرارگیری دندان‌های آن‌ها در دهان به خاطر کوچک بودن فک نامناسب است و دندان‌ها به صورت صحیح قرار نگرفته اند. به همین دلیل بیمار با مشکل در هنگام جویدن یا گاز گرفتن مواجه می‌شود. در ضمن بهبود ظاهر دندان‌ها و طرح لبخند نیز با ارتودنسی برای بیمار مهیا می‌شود.

انواع ارتودنسی

دو نوع اصلی ارتودنسی که برای صاف کردن دندان‌ها در افراد استفاده می‌گردد، عبارتست از ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک. نوع دیگر، ارتودنسی نامرئی است. در ادامه هر سه نوع ارتودنسی شرح داده می‌شود.

ارتودنسی ثابت

رایجترین نوع ارتودنسی مورد استفاده، ارتودنسی ثابت است. از این روش زمانی استفاده می‌گردد که دقت عملکرد برای پزشک اهمیت داشته باشد. هر چند در این حالت بیمار می‌تواند بطور عادی غذا بخورد، اما باید از مصرف بعضی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها در زمان استفاده ازارتودنسی ثابت اجتناب کرد. برای مثال نوشیدنی‌های حاوی کربونات، شیرینی سفت یا تافی از مواردی است که فرد باید از مصرف آن‌ها خودداری کند. افرادی که در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کنند باید دندانپزشک را در جریان قرار دهند تا در صورت لزوم محافظ‌های لثه خاص برایشان تجویز شود. رایجترین نوع ارتودنسی ثابت، از براکت فلزی و سرامیکی می‌باشد.

ارتودنسی متحرک

از ارتودنسی متحرک برای مشکلات فکی استفاده می‌شود. هنگام استفاده از این روش می‌توان لوازم ارتودنسی را برای تمیز کردن پس از غذا خوردن یا برای نخ دندان کشیدن از دهان خارج کرد. در مواردی، ممکن است دندانپزشک به بیمار توصیه کند در هنگام انجام فعالیت‌های مانند نواختن یک ساز بادی یا دوچرخه سواری ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کند.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی دندان از مواد پلاستیک شفاف و سخت برای ردیف کردن دندان‌ها استفاده می‌کند. در این رابطه برای بیماران از انواع نسبتاً متفاوتی استفاده می‌شود. هر مجموعه از این ارتودنسی برای دو هفته قبل از جایگزینی آن با مجموعه جدید استفاده می‌گردد. ارتودنسی نامرئی از پلاستیک شفاف ساخته شده و به همین خاطر تقریباً غیر قابل رویت است. به این ترتیب اطرافیان بیمار اصلا متوجه نمی‌شود که وی از این درمان برای ردیف کردن دندان‌های خود استفاده کرده است. این پلاستیک‌های شفاف در هر روز باید برای ۲۲ تا ۲۳ ساعت مورد استفاده قرار گیرد تا بهترین نتایج ممکن حاصل شود. این ارتودنسی را می‌توان به راحتی برای غذا خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از دهان خارج کرد. برای استفاده از این روش باید همه دندان‌های دائمی رشد کرده باشد.

لبخند هالیوودی در مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران

ارتودنسی پیشگیری انجمن متخصصین ارتودنسی امریکا سن هفت سالگی را سن ارتودنسی و سن مناسب برای اولین معاینه جهت بررسی لزوم ارتودنسی دندان کودکان ذکر کرده است. در این سن غالب دندان‌های شیری و تعدادی از دندان‌های دائمی رویش پیدا کرده‌اند و برای دندانپزشک امکان ارزیابی دقیقی از وضعیت کلی دندان ها، فک بالا و فک پایین بیمار را فراهم می‌کند.

نکات مهم درباره انجام ارتودنسی

در ارتودنسی استفاده از جدیدترین روش‌ها و متریال مرغوب بسیار مهم است و به دستیابی بهترین نتیجه کمک میکند مجهزترین کلینیک دندانپزشکی تهران با ارتباط گسترده خود با کشور‌های اروپایی و امریکائی تهیه این محصولات را مهیا ساخته است و شما می‌توانید با خیال راحت بهترین درمان را داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو