معرفی تمام روش ‌های به دست آوردن سرنخ فروش و اطلاعات مشتری

منبع: پرشین وی

47

1400/8/5

15:35


معرفی تمام روش ‌های به دست آوردن و جمع آوری سرنخ فروش

“سرنخ فروش” یکی از مهم‌ترین اصطلاحاتی است که در بازاریابی با آن سر و کار داریم. به همین دلیل، همواره باید به دنبال تولید سرنخ فروش و اطلاعات مشتریان باشیم تا بتوانیم از آن‌ها برای بهبود شرایط کسب و کار و افزایش فروش استفاده کنیم.

امروزه روش‌های مختلفی برای تولید سرنخ فروش وجود دارد که اگر به درستی انجام شوند، باعث صعودی شدن نمودار فروش خواهند شد. ما در این مقاله قرار است در مورد سرنخ فروش صحبت کنیم و روش‌های مختلفی مانند سامانه پیامکی را برای به دست آوردن این سرنخ‌ها به شما معرفی کنیم؛ اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مندید در ادامه همراه ما باشید.

 

پیدا کردن سرنخ فروش یا Lead Generation چیست؟

قبل از اینکه به بررسی روش‌های به دست آوردن سرنخ فروش بپردازیم، بهتر است کمی در مورد مفهوم “سرنخ فروش” یا Lead Generation صحبت کنیم. گاهی اوقات ممکن است که فردی به سراغ شما بیاید و در مورد محصولتان سوالاتی را بپرسد؛ این فرد درواقع برای خرید از شما ابراز تمایل کرده و احتمالاً به یکی از مشتری‌های شما تبدیل خواهد شد. به چنین فردی در اصطلاح بازاریابی، سرنخ فروش گفته می‌شود.

تجربه نشان داده است که هرچه این سرنخ‌های فروش بیشتر شوند، تعداد مشتری‌های احتمالی شما نیز بیشتر خواهند شد. بنابراین، پیدا کردن سرنخ فروش گامی موثر در پیشرفت کسب و کار و افزایش سودآوری است.

روش ‌های به دست آوردن سرنخ فروش

همان‌طور که گفتیم، سرنخ فروش و اطلاعات مشتری را از روش‌ها مختلفی می‌توان به دست آورد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که کیفیت این سرنخ‌ها بسیار مهم است و بهتر است برای جمع‌آوری آن‌ها نهایت دقت را داشته باشیم. در ادامه برخی از روش‌های جمع‌آوری سرنخ فروش آورده شده است:

سرنخ فروش

۱- گفتگوی مستقیم با مخاطبان

راحت‌ترین کار برای پیدا کردن سرنخ‌های فروش، گفتگوی مستقیم و صمیمانه با مخاطبان است. زیرا این کار باعث ایجاد حس اعتماد و اطمینان شده و مخاطبان را برای خرید تشویق می‌کند. حالا شاید از خود بپرسید که چگونه می‌توان با این افراد گفتگوی مستقیم داشت؟

در پاسخ باید بگوییم که شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های مدیریت مشتری بهترین گزینه برای شروع این گفتگوها هستند.

به‌عنوان مثال، زمانی که مخاطب در اینستاگرام از شما در مورد محصول سوال می‌کند، بهتر است به جای ارسال لینک و … با او صحبت کنید و راهنمایی‌های لازم و دلسوزانه را به وی ارائه دهید.

علاوه بر آن، اپراتورهای پاسخ تلفنی را طوری آموزش دهید که بتوانند تعامل بهتری با مخاطب داشته و حس اعتماد را در او ایجاد کنند.

۲- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

در این سال‌ها به همه اثبات شده است که پیشرفت در کسب و کار بدون توجه به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بسیار سخت و تقریباً نشدنی است. به همین دلیل، شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام همواره باید مورد توجه باشند.

جالب است که فعالیت در این شبکه‌ها نیز منجر به تولید سرنخ فروش‌های باکیفیت می‌شود و درصد بالایی از آن‌ها به مشتری دائمی شما تبدیل خواهند شد.

برای فعالیت بهتر در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از روش‌های تبلیغاتی استفاده کرده و محتواهای جذاب تولید نمایید. همچنین کامنت گذاشتن در صفحات پربیننده و رعایت الگوریتم‌های اینستاگرام باعث معرفی بهتر شما به مخاطب و در نتیجه تولید سرنخ فروش می‌شود.

۳- توجه به سئوی وب‌سایت

اگر شما هم کسب و کارهای آنلاین را شروع کرده‌اید و برای فروش محصول از وب‌سایت استفاده می‌کنید، باید به دنبال سئوی محتوای آن باشید. “سئو” باعث بهتر دیده شدن وب‌سایت در موتور جستجوی گوگل می‌شود و بازدیدکنندگان سایت را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. البته باید گفت که رعایت اصول سئو چندان دشوار نیست و تنها با رعایت چند نکته می‌توانید نتیجه خوبی کسب کنید.

۴- شرکت در رویدادهای مرتبط با کسب و کار

رویدادها و نمایشگاه‌های مختلفی با موضوع کسب و کار به صورت سالیانه برگزار می‌شود که در آن کارفرمایان و مخاطبان به دور هم جمع شده و در مورد محصولات و خرید آن‌ها اظهار نظر می‌کنند.

شما نیز با شناسایی رویدادهای مرتبط و شرکت در آن‌ها می‌توانید به طور مستقیم با مخاطبان گفتگو کرده و آنان را به سرنخ فروش تبدیل کنید و از مزایای استفاده از پنل پیامکی در مازندران و سایر شهرهای ایران استفاده کنید.

۵- برگزاری مسابقات و کمپین‌های تبلیغاتی

یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن سرنخ فروش و اطلاعات مشتری، برگزاری مسابقات اینترنتی و کمپین‌های تبلیغاتی است. این مسابقات منجر به تعامل بیشتر مخاطبان و آشنایی با برند و محصولات شما می‌شود؛ به همین دلیل می‌تواند نتیجه مطلوبی نیز داشته باشد.

برای برگزاری این مسابقات بهتر است از پنل اس ام اس و ارسال گروهی پیامک استفاده کنید. زیرا این پنل‌ها اگر از شرکت‌های معتبر خریداری شده باشند، دارای قابلیت برگزاری مسابقه پیامکی هستند.

۶- استفاده از پنل ارسال پیامک

با کنار هم قرار دادن نکات گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین روش برای جمع‌آوری سرنخ فروش، استفاده از پنل پیامک است. این پنل‌ها در حقیقت نوعی سامانه اینترنتی هستند که ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌ها از طریق آن انجام می‌شود.

از جمله قابلیت‌های پنل اس ام اس باید به برگزاری مسابقه پیامکی، راه‌اندازی بازاریابی پیامکی و همچنین تعامل و گفتگو با مشتری اشاره کرد.

برای دانلود رایگان افزونه پیامکی whmcs نسخه ۷٫۷ روی لینک کلیک کنید.

در بخش بعدی با یکی از سامانه‌های باکیفیت و معتبر برای ارسال انبوه اس ام اس آشنا خواهیم شد.

سرنخ فروش

ارسال اس ام اس انبوه با سامانه ملی پیامک!

ملی پیامک با چندین سال سابقه درخشان در زمینه پنل‌های اس ام اس، موفقیت‌های گوناگونی را کسب کرده است. این سامانه به دلیل زیرساخت‌های قوی و امکانات فوق‌العاده به اولین گزینه کسب و کارها برای ارسال گروهی پیامک تبدیل شده است.

همچنین، ملی پیامک به دلیل داشتن پشتیبانی ۲۴ ساعته و تضمین بازگشت وجه، خریدی مطمئن برای شما خواهد بود.

از جمله امکانات این سامانه می‌توان به بانک شماره جامع و به روز، داشتن خطوط اختصاصی و رند، امکان ارسال پیام صوتی، امکان اتصال وب‌سایت و نرم‌افزار به سامانه و قابلیت ارسال پیامک بر اساس منطقه جغرافیایی، سن، جنسیت، نوع شغل و … اشاره کرد.

شما نیز اگر می‌خواهید سرنخ‌های فروش خود را افزایش داده و اطلاعات مشتری را جمع‌آوری کنید، بهتر است به فکر خرید پنل ملی پیامک باشید؛ به همین منظور وارد سایت ملی پیامک به آدرس  www.melipayamak.comشوید و یا با شماره ۰۲۱۶۳۴۰۴ داخلی ۱ تماس بگیرید و در کمتر از چند دقیقه سفارش خود را ثبت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو