«پیکاسو» قبل از معروفی شدن چطور نقاشی می کشید

منبع: ایران آرت

309

1400/8/5

18:43


«پیکاسو» از سن هفت سالگی، در زمینه‌های طراحی چهره و نقاشی رنگ روغن رسما تحت تعلیم پدرش قرار گرفت.

ایران آرت: کمتر کسی تاکنون نام «پیکاسو» را نشنیده است. این نقاش مشهور اسپانیایی که مدت‌هاست نامش با هنر عجین شده از همان سال‌های ابتدایی عمرش نخستین آثار هنری خود را خلق کرد.

به گزارش ایسنا، «پابلو پیکاسو» در اکتبر سال ۱۸۸۱ در اسپانیا متولد شد. به گفته مادر «پابلو پیکاسو»، «پیز ـ پیز»، نخستین کلماتی بودند که این نقاش به زبان آورده است. «پیز ـ پیز» در حقیقت شکل کوتاه‌شده کلمه اسپانیایی «لپیز»(lapis) یعنی «مداد» است.

«پیکاسو» از سن هفت سالگی، در زمینه‌های طراحی چهره و نقاشی رنگ روغن رسما تحت تعلیم پدرش قرار گرفت. «روییس»، پدر پیکاسو، نقاشی بود که در طبیعی به تصویر کشیدن پرنده‌ها تخصص داشت. او استاد هنر و مدیر یک موزه بود.

پدر و عموی «پیکاسو» تصمیم گرفتند این هنرمند جوان را به «آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای سان فرناندو» در مادرید یعنی به آموزشگاه هنری درجه یک اسپانیا بفرستند. به این ترتیب پیکاسو در سن ۱۶ سالگی برای آموزش دیدن آماده شد.

به گزارش «دیلی آرت» او بعد از نام‌نویسی در آکادمی از آنجایی که به آموزش‌های رسمی علاقه‌ای نداشت از پیوستن به کلاس‌ها خود داری کرد. با این حال مادرید برای او جذابیت‌هایی دیگری مثل موزه «دل پرادو» را داشت که خانه آثار هنرمندانی همچون «فرانسیسکو گویا» و «دیه‌گو ولاسکس» است. پیکاسو به‌خصوص آثار «ال گرکو» را دوست داشت. ویژگی‌های آثار این هنرمند بعدها در آثار هنری «پیکاسو» نمود پیدا کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو