رنگی‌ترین ساختمان‌های دنیا

رنگی‌ترین ساختمان‌های دنیا


منبع: فوت و فن

196

1400/8/6

11:37


رنگی‌ترین ساختمان‌های دنیا

برخی از آنها جزو زیباترین ساختمان‌های رنگی هستند و بیشترشان با شیشه‌های رنگی تزئین شده‌اند. از جمله آنها مواردی هستند که در این مطلب انتخاب و معرفی کرده‌ایم.
پارکینگ‌های عمومی اصولا بتنی و سیمانی هستند و شکل و رنگ خاصی دارند که از دور هم می‌توان آنها را تشخیص داد. اما یک طراح خوش‌ذوق، سنت‌شکنی کرده و ساختمانی شیشه‌ای با یک دنیا رنگ ساخته است. این پارکینگ عمومی توسط هنرمندی به نام «مورد رابل یودل» طراحی شده و در سانتامونیکا در کالیفرنیا قرار دارد. نمای این ساختمان در شب نورهای رنگی منتشر می‌کند و بر جذابیت آن می‌افزاید.

فضای داخلی ساختمان موسسه ۲۱ Cake (شرکت فعال در زمینه تولید مواد خوراکی کیک) در بیجینگ، دیوارهای شیشه‌ای و رنگی دارد که همانند تلق به‌نظر می‌رسند. وقتی نور طبیعی روی این دیوارهای شیشه‌ای می‌تابد، رنگ‌ها همانند ژله‌های براق روی کیک خودنمایی می‌کنند.

این ساختمان از پلکسی‌گلاس ساخته شده و هنرمند آن، «تام فروین» است. این منبع آب عظیم در نزدیکی پارک بروکلین بریج در نیویورک قرار دارد. شیشه‌های رنگی موجود در دیئاره این منبع آب، در شب زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد.

این ساختمان در واقع یک هتل کوچک در اسپانیا است که توسط هنرمندی به نام Iñaki Aurrekoetxea Aurre طراحی شده است. شیشه‌های رنگی و کریستالی این ساختمان موجب جلب توجه مسافران می‌شوند.

در این تصویر بخشی از کلیسای جامع برزیل را می‌بینید که در سال ۱۹۷۰ میلادی ساخته و تکمیل شده است. هنرمندی به نام «اسکار نیمر»، در همان سال ۱۶ ستون بتنی در این کلیسا نصب کرد. سال‌ها بعد، در همکاری با «ماریانه پرتی» شیشه‌های ساده سقف گنبدی، با انواع رنگی (سبز و آبی) جایگزین شدند. بازتاب نور روی این شیشه‌ها زیبایی دو رنگ آبی و سبز را بیشتر نشان می‌دهد و از هر دو طرف داخل و بیرون ساختمان قابل مشاهده هستند.

مجموعه اداری کلن در آلمان که در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط موسسه معماری به نام Sauerbruch Hutton طراحی شده است نیز از دیگر نمونه‌های ساختمان‌های رنگی دنیا است. این ساختمان، حدود ۵ هزار شیشه رنگی در نمای خود دارد. این شیشه‌ها دو حالت شفاف و مات دارند که در نتیجه عبور نور به یکی از این دوحالت تغییر حالت می‌دهند.

موسسه و آموزشگاه بین‌المللی تجارت و مدیریت در هند نیز از دیگر ساختمان‌های رنگی بسیار زیبا در سراسر دنیا است. این ساختمان را موسسه هنری Abin Design Studio طراحی کرده است و طرحی شبیه رنگین‌کمان دارد.

این ساختمان رنگی و بسیار زیبا در دانمارک قرار دارد و نمای آن پانورامای رنگین‌کمانی است. مردم می‌توانند در بالای این ساختمانِ رنگی، چشم‌انداز شهر را مشاهده کنند.

مجموعه ورزشی واقع در سن‌کلاد فرانسه نیز توسط موسسه Koz طراحی شده و رنگ و نورهای شادی دارد که با ماهیت واقعی ساختمان، یعنی ورزش و فعالیت کاملا سازگار است.

ساختمان Idea Store در لندن نیز نمای کاملا شیشه‌ای و رنگی دارد.

ساختمان موزه و کتابخانه مورگان توسط هنرمندی به نام «اسپنسر فینچ» طراحی شده است. شیشه‌های رنگی که به طور نامنظم در نمای ساختمان کار شده‌اند، آن را به یکی از زیباترین ساختمان‌های رنگی دنیا تبدیل کرده است.

نمای ساختمان ملی مونترال از ۳۳۲ شیشه رنگی و ۵۸ شیشه شفاف ساخته شده است و در هر دو حالت روز و شب خیلی زیبا و خاص دیده می‌شود.

ساختمان بیوشیمی دانشگاه آکسفورد نیز از دیگر ساختمان‌های رنگی و زیبای دنیا است و نمای آن را شیشه‌های رنگی تشکیل داده‌اند. این رنگ‌ها، نور خود را به فضای اطراف نیز منعکس می‌کنند و موجب زیبایی بیشتر می‌شوند.

موزه هنرهای معاصر در اسپانیا، ساختمان رنگی و زیبایی دارد. نمای این ساختمان توسط موسسه Mansilla+Tuñón طراحی شده و همانند دیگر ساختمان‌های معرفی شده، شیشه‌های رنگی در نمای خود دارد.

 

ساختمان اداری UNStudio’s La Defense در آلمر هلند نیز با شیشه‌های رنگی طراحی شده و زیبایی ویژه‌ای را منعکس می‌کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو