در هنگام سفارش بنر ترحیم به ۳ نکته توجه کنید

در هنگام سفارش بنر ترحیم به ۳ نکته توجه کنید


منبع: روزیاتو

109

1400/8/6

15:07


در هنگام سفارش بنر ترحیم به ۳ نکته توجه کنید

در هنگام سفارش بنر ترحیم به ۳ نکته توجه کنید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آگهی ترحیم و انواع بنر تحریم از جمله ابزارهای عمومی محسوب می شود که توسط اقشار مختلف جامعه مورد استفاده قرار می گیرد. آگهی ترحیم روشی است که به واسطه آن می توانید خبر از اتفاقی تلخ برای زندگی ما یا اطرافیان خودمان را به نحوی مناسب به جامعه القا کنیم. به هر حال چندان جذاب نیست که بخواهیم به جای استفاده از بنر تسلیت پدر یا بنر تسلیت فرزند بخواهیم با تک تک افراد فامیل و آشنایان به صورت مستقیم صحبت کنیم و آن ها را از این خبر آگاه کنیم. از طرف دیگر بار احساسی این جریان به اندازه ای زیاد است که عملا نمی توان انتظار داشت که فرد داغ دیده بتواند به سادگی با این موضوع کنار بیاید، چه برسد که بخواهد با دیگران در این مورد به سادگی صحبت کنید. از این رو  آگهی ترحیم و بنر تسلیت می تواند کارکرد مناسبی داشته باشد. به شرطی که بدانیم دقیقا چطور و چگونه آن را انتخاب کنیم.

کارکرد آگهی ترحیم و انواع بنر تسلیت

برای این که بتوانیم ویژگی های مهم انواع بنرهای تسلیت را بدانیم باید ابتدا با کارکرد آن آشنا شویم. به عبارت ساده تر ما چرا از بنر تسلیت استفاده می کنیم؟

می توان از چند جنبه به این سوال پاسخ داد. اولا این که استفاده از بنر تسلیت تبدیل به یک عرف و فرهنگ عامه جامعه ایران شده است و از آن گریزی نیست. به عبارت بهتر بنر تسلیت بخش مهمی از فرهنگ مردم عادی ایران را تشکیل داده است. این فرهنگ درست یا غلط در جریان است و احتمالا تا سال های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

از طرف دیگر بنر تسلیت هم برای فرد داغدار و هم برای فرد اهدا کننده بنر اهمیت بالا و البته کارکردهایی متفاوتی دارد. برای فرد داغدار بنر تسلیت با عنوان های مختلف می تواند نمادی از داشتن پشتیبان های گوناگون در روز سختی باشد و به نوعی این بنرها می تواند امید فرد داغدار برای ادامه زندگی را بیشتر کند.

از طرف دیگر زمانی که تعداد نام های بیشتر و عنوان های مهم در این بنرها به عنوان اهدا کنندگان بنر و تقدیم کنندگان ذکر شده باشد عملا فرد داغدار به خود و خانواده خود می بالد که این چنین مورد احترام بخشی از افراد جامعه قرار دارد.

اما این کارکرد از نظر فرد تقدیم کننده بنر کمی متفاوت است. این فرد نه تنها می خواهد برای فرد داغدار به عنوان یک تسلی شناخته شود، بلکه در بیشتر موارد این فرد به دنبال این است که نام و عنوان خود را در سطح جامعه مهم جلوه دهد. به هر حال این واقعیتی است که نمی توان به این سادگی ها آن را نادیده گرفت.

بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، آگهی تحریم و انواع بنر تسلیت چه به صورت شخصی و چه به صورت عمومی کارکردهای مختلفی دارد. این کارکرد ها به صورت تیتر وارد عبارتند از:

  •     ایجاد یک نوع احساس آرامش و اطمینان در فرد داغ دیده
  •     نشان داده قدرت خانوادگی و محبوبیت فردی
  •     ابزاری برای حضور موثر در جامعه

هنگام طراحی بنر تسلیت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اما سوال اصلی این است که بر اساس این ویژگی های مطرح شده چگونه می توانیم بنر تسلیت مناسبی را طراحی کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید توجه داشته باشید که ویژگی های مطرح شده برای هر نوع مراسم عزا و تسلیت می تواند تغییر کند. به عبارت ساده تر شما نمی توانید طراحی بنر تسلیت فرزند را به سادگی طراحی آگهی ترحیم فوت پدر بزرگ انجام دهید.

در حالتی که فرد فرزند خود را از دست داده است عملا به هیچ چیز نمی تواند فکر کند و حتی بودن یا نبودن بنرها اهمیت خودشان را برای او از دست می دهد. در این جا بار احساس واقعه به اندازه ای است که به منطق فرد اجازه نمی دهد که حتی بنرها را ببیند.

بنابراین توجه داشته باشید که بر اساس نوع مراسم و میزان بار احساسی حاکم بر مجلس نوع طراحی شما می تواند تغییر کند. مهمترین ویژگی که باید در این بین در نظر داشته باشید این است که عملا سعی نکنید چندان از بعد کلیشه ای خارج شوید. شما در این بنرها قصد تبلیغ برند خاصی را ندارید. نام و عنوان شما خواسته یا ناخواسته دیده می شود و مورد توجه قرار می گیرد. چرا که اصولا تعداد بنرها چندان زیاد نیست و شما قرار نیست در آن برند خاصی را تبلیغ کنید.

اما با استفاده از متن زیبا در کنار طراحی دوست داشتنی و حزین می توانید آرامش خاطر برای بازماندگان ایجاد کنید. استفاده از رنگ هایی مانند سفید یا طوسی به نظر می تواند بهتر از انواع سیاه باشد. به هر حال بسته به نوع طراحی و نوع بنر مورد استفاده این موارد می تواند تغییر کند.

گروه پاویسا با استفاده از مجرب ترین طراحان گرافیکی سعی کرده است، بهترین ها را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت این گروه به بهترین و مناسب ترین طرح ها برای انواع بنر تسلیت – به تفکیک نوع عزا – به صورت لایه باز دسترسی داشته باشید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو