ان بی سی نیوز گزارش داد، یک گروه هکری سایبری که گفته می‌شود روسی هستند، فایل‌هایی را که به نظر می‌رسد مربوط به انجمن ملی اسلحه (NRA) هستند، در «دارک وب» (dark web) منتشر کرده است.

گروه مذکور موسوم به «گریف» (اندوه)، ۱۳ فایل را در وب سایت خود ارسال و ادعا کرد که انجمن ملی اسلحه آمریکا را هک کرده است.

گریف همچنین تهدید کرده است که در صورت عدم پرداخت، تعداد بیشتری از پرونده‌ها را منتشر خواهد کرد، اگرچه به طور عمومی میزان مبلغ درخواستی را اعلام نکرده است.

پرداخت باج به هکرهای باج‌افزاری خطرناک محسوب می‌شود اما گفته می‌شود داستان این گروه متفاوت است چرا که کارشناسان امنیت سایبری به طور گسترده بر این باورند که گریف گروهی است که توسط برخی از مجرمان سایبری روسی تغییر نام داده شده است که قبلاً از نام مستعار «بنگاه شیطان» (Evil Corp) استفاده می‌کردند که در حال حاضر تحت تحریم وزارت خزانه داری ایالات متحده است.

انجمن ملی اسلحه آمریکا هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده است. با این حال، این انجمن با انتشار توییتی عنوان کرد که این سازمان «در مورد مسائل مربوط به امنیت فیزیکی یا الکترونیکی خود بحث نمی‌کند» و این سازمان «اقدامات فوق‌العاده‌ای را برای حفاظت از اطلاعات مربوط به اعضا، اهداکنندگان و عملیات خود انجام می‌دهد».

آمریکا در اکثر موارد این دست نفوذها، حملات سایبری و باج افزاری را به روسیه نسبت می‌دهد و مسکو را متهم می‌کند که بر ضد هکرهایی که از خاک روسیه اقدام به انجام این کارها می‌کنند، اقدامی نمی‌کند؛ مسئله‌ای که بارها توسط کرملین رد شده است.