اما اریک زمور ۶۳ ساله، اگرچه هنوز اعلام نامزدی نکرده، در نظرسنجی رای دهندگان احتمالی در هفته گذشته به رتبه دوم جهش کرد و استراتژی‌های مبارزات انتخاباتی را حتی ورای کمپین‌های آقای مکرون و خانم لوپن مختل کرد.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، اریک زمور، نویسنده راست افراطی و مفسر تلویزیونی ضد مهاجرت، در نظرسنجی های پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه در حال رشد است. افزایش حمایت‌ها از وی سیاست فرانسه را زیر و رو کرده است. زمور پسر والدینی مهاجر از الجزایر، اگرچه یهودی است، اما خود را به عنوان مدافع بزرگ تمدن مسیحی فرانسه معرفی می کند. او به لحاظ رهبری یک کمپین پوپولیستی علیه نظم مستقر، با دونالد جی ترامپ قابل پیوند است. و او اکنون در حال تکاپو در جبهه‌های نبرد سیاسی پیش از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در آوریل است.

پاسکال پرینو ، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه ساینس پو و متخصص در حوزه انتخابات گفت: فرانسوی ها می خواهند نظم سیاسی را که بر آنها پیروز نشده است بر هم بزنند و به نظر می رسد اریک زمور توپ بولینگی است که تمام استوانه‌ها را بهم می‌زند. آقای پرینو متذکر شد که رای دهندگان هنوز به طور جدی روی انتخابات تمرکز نکرده اند و ممکن است نظرسنجی ها پرنوسان باشند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «ظهور ترامپِ فرانسه /اریک زمور بازی را بهم می‌زند؟» بخوانید.