راه رفتن با پادشاهان و تایتان رغیب جدی کپسول

منبع: ایران آرت

61

1400/8/6

22:00


من بازی بابک نوری در نقش پدر و ندا حسینی در نقش مادر فیلم را بسیار دوست داشتم. فیلمبرداری این کار هم فوق‌العاده بود.

ایران آرت: تنها داور ایرانی بخش مسابقه سینمای بین الملل جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره مولفه‌های فیلم «کپسول» منتخب جایزه بزرگ بخش بین‌الملل، گفت: داوران بخش بین‌الملل «کپسول» را فیلمی می‌دانستند که احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با نوجوان داستان همذات پنداری می‌کردند.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل جلیلی به دنبال اهدای جایزه بزرگ به فیلم کپسول به کارگردانی امیر پذیرفته درباره این اثر بیان کرد: در آیین اختتامیه جشنواره هم به این نکته اشاره کردم که علیرغم این که من مایل بودم فیلمی غیر ایرانی جایزه بزرگ بین‌الملل را دریافت کند تا از این طریق میزبان خوبی باشیم و نوعی تبلیغ فرهنگی نیز برای کشورمان، به واسطه ایجاد امکان معرفی به اسکار برای یک فیلم غیرایرانی صورت بگیرد، اما سایر داوران فیلم کپسول را دوست داشتند و نظرشان متفق‌القول بر انتخاب این اثر بود.

وی ادامه داد: به ویژه داور ایتالیایی که می‌گفت سینماگران ایرانی باید بیشتر دیده شوند و از من هم تشکر می‌کرد بابت این که هیچ تاکیدی بر انتخاب یک فیلم ایرانی برای این جایزه ندارم.

جلیلی گفت: رقیب جدی فیلم کپسول در این بخش هم فیلم‌های راه رفتن با پادشاهان و تایتان از بلژیک بود که به نظرم فیلم‌های خیلی خوبی هم بودند. اما نظر ما به عنوان داوران بر فیلم کپسول جمع‌بندی شد.

این سینماگر درباره ویژگی‌های فیلم کپسول، گفت: من بازی بابک نوری در نقش پدر و ندا حسینی در نقش مادر فیلم را بسیار دوست داشتم. فیلمبرداری این کار هم فوق‌العاده بود. برای داوران تنبیه کودک توسط پدر در ابتدا مورد سوال بود که من برایشان توضیح دادم که در ایران تنبیه معانی مختلفی می‌تواند داشته باشد و در این فیلم از بابت نگرانی پدر برای جا ماندن فرزندش از تحصیل است. آن‌ها «کپسول» را فیلمی می‌دانستند که احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با نوجوان داستان همذات‌پنداری می‌کردند. حتی معتقد بودند که او باید بعد از باز شدن دستش از زنجیر کار پدرش را تلافی کند! به نظرم «کپسول» قصه‌ای پر عاطفه دارد و در واقع همین قصه شاخص اصلی جلب توجه نظر داوران بخش بین‌الملل بود.

جلیلی درباره این که کپسول به عنوان فیلم منتخب جایزه بزرگ بخش بین‌الملل در اسکار ۲۰۲۲ سینمای ایران را نمایندگی خواهد کرد، و فیلمی تولید شده در شهرهایی غیر از تهران است، گفت: به نظرم فیلمسازی در شهرستان‌ها پیشرفت زیادی کرده است. فیلمسازان آنجا دیگر با الکسا و رد و با تشکیلات نوری فیلم می‌سازند و به مضامین هم توجه دارند.

کپسول به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیر پذیرفته و انجمن سینمای جوانان رفسنجان با کسب جایزه بزرگ بخش بین‌الملل جشنواره سی و هشتم موفق به معرفی به اسکار ۲۰۲۲ شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو