راهنمای خرید اسباب بازی

منبع: فوت و فن

136

1400/8/7

15:03


راهنمای خرید اسباب بازی

به نقل از ایسنا؛ انواع بازی و اسباب بازی در سنین طلایی کودک نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. در سنی که کودکان بیشترین نیاز به بازی را دارند، درصد زیادی از شخصیت آن‌ها در حال شکل‌گیری است درنتیجه نوع اسباب بازی برای آن‌ها باید هوشمندانه انتخاب شود تا در روند شکل‌گیری شخصیت آن‌ها تاثیر مثبت بگذارد. والدین برای انتخاب درست وسیله بازی فرزندان دلبند خود در سنین مختلف باید از راهنمای خرید اسباب بازی برای کودک و همچنین راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد استفاده کنند و مطالعات خود را بالا ببرند. در ادامه هر آنچه که نیاز باشد را با شما در میان خواهیم گذاشت.

این مقاله از سایت نی نی بازار (https://www.ninibazar.com) برداشته شده که مرجع کاملی برای خرید انواع اسباب بازی و وسایل مورد نیاز کودکان؛ با ضمانت کیفیت و ارسال سریع و رایگان است.

راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان

بهتر است که هیچ‌گاه اهمیت اسباب بازی در تربیت کودک خود را دست‌کم نگرفته و نکات مختلفی را که برای یک خرید خوب وجود دارد، همواره در نظر داشته باشید. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد:

متناسب با استعداد و علاقه کودک

خرید اسباب بازی برای کودک یا نوزاد که مناسب سن و همچنین استعدادها و علایقشان باشد در گرو داشتن یک راهنمای مناسب برای خرید اسباب بازی است. پس اگر می‌خواهید برای کودک خود یا اقوامتان اسباب بازی بخرید توجه داشته باشید که مجموعه روانشناسان کودک که در زمینه خرید اسباب بازی برای کودک کار می‌کنند، بر این عقیده هستند که ابتدا باید شناخت کلی نسبت به او پیدا کنید تا استعدادها و سلیقه او را بدانید، در این صورت اسباب بازی شما کاملا مطابق میل کودک بوده و توجه او را جلب خواهد کرد.

توجه به تاثیرات اسباب بازی بر کودک

اسباب بازی ها می‌توانند کودکان را برای زندگی اجتماعی آینده آماده سازند. بازی ها انواع مختلفی داشته و هرکدام قادر به پرورش بعدهای مختلف شخصیت کودک هستند. برخی از آن‌ها شور و شوق و نشاط کودک را برمی‌انگیزند، برخی دیگر باعث پرورش قوای جسمی او می‌شوند و در طول روز به تخلیه انرژی صحیح کودک کمک می‌کنند. بعضی دیگر کنجکاوی کودک را برانگیخته کرده و برای پرورش قوای ذهنی و روانی او کمک می‌کنند. گونه‌ای از اسباب بازی ها هدفشان آموزش مهارت‌های زندگی به کودک است و او را با مسئولیت‌های آینده خود آشنا می‌کنند.

راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد

نوزادان از بدو تولد تا چند ماه دید تاری از محیط دارند و هیچ کاری جز مشاهده از عهده‌شان برنمی‌آید. در این سنین بهتر است تا از اسباب بازی های با رنگ‌های شاد استفاده کنیم تا توجه نوزاد را به خود جلب کنند و او بهتر آن‌ها را ببیند. اسباب بازی های با بافت نرم و همچنین صدای ملایم، محبوب این رده سنی هستند. به‌مراتب هرچه نوردان بزرگ‌تر می‌شوند، اسباب بازی های محبوبشان نیز متفاوت شده و پیچیدگی‌های خاصی به آن‌ها اضافه می‌شود تا علاوه بر بینایی و شنوایی سایر احساسات آن‌ها را نیز درگیر کنند.

بعد از سه‌سالگی کودک باید هدفمندتر بازی کند و استعدادهای او در این راستا شناخته و پرورش داده شود. کودک در این سن از اسباب بازی های پیشرفته‌تر بیشتر خوشش می‌آید. اسباب بازی های بزرگ مثل عروسک بزرگ، ماشین‌ها و کامیون‌ها و… نیز در این سن توجه کودک را به خود جلب می‌کنند. اسباب بازی هایی که بتوانند به‌وسیله آن‌ها رفتارهای بزرگ‌ترها را تقلید کنند نیز از موارد موردعلاقه آن‌ها در این سنین است. سنین چهار تا پنج‌سالگی، یادگیری کودک به اوج خود می‌رسد. او در این سنین خلاقیت بالایی دارد؛ درنتیجه بهتر است تا از اسباب بازی های آموزشی نیز در این دوره استفاده شود.

ایمنی

باید توجه داشت اسباب بازی که برای کودکان خریده می‌شود دارای اقلام تیز نباشد که به کودک آسیب برساند. استفاده از اسباب بازی های شکستنی و شیشه‌ای نیز برای کودکان مناسب نیست. اسباب بازی های سنگین که بازی با آن‌ها برای کودک دشوار است یا ممکن است به خود یا دیگران آسیب برساند نیز برای کودکان مناسب نخواهند بود. نکته دیگر اینکه باید توجه داشته باشید که اسباب بازی دارای حفره‌ها یا قسمت‌هایی نباشد که انگشتان کودک در آن گیر کند یا اگر آن را در دهان خود قرار داد، لب‌ها و دندان‌های او آسیب ببینند.

قیمت

برخی کودکان از اسباب بازی های خود به‌خوبی مراقبت نکرده و درنتیجه عمر مفید اسباب بازی آن‌ها کاهش خواهد یافت؛ درنتیجه منطقی نیست هزینه گزافی برای محصولی پرداخته شود که شاید مجموعا چند ماه بتواند کودک را سرگرم کند. در حین خرید باید دقت کرد که هزینه‌ای که قرار است پرداخت شود با کارایی و همچنین کیفیت اسباب بازی سازگاری دارد؟ همچنین باید توجه داشت که برخی اسباب بازی ها تنها قیمت بالایی دارند و هیچ کمکی در راستای تقویت مهارت‌های کودک نمی‌کنند؛ درنتیجه باید از خرید این‌گونه بازی ها صرف‌نظر کرد.

بازی با انواع اسباب بازی ها دوره حساسی از زندگی افراد یعنی کودکی را تشکیل می‌دهد. بالغ‌ بر ۷۵ درصد شخصیت افراد در این سنین شکل می‌گیرد و حضور اسباب بازی ها در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. راهنمای خرید اسباب بازی برای کودک یاری‌دهنده خوبی برای والدین برای تامین اسباب بازی های فرزند دلبندشان خواهد بود. در سنین مختلف کودکی، اسباب بازی های دلخواه کودکان متفاوت خواهد بود. در نوزادی باید از راهنمای خرید اسباب بازی برای نوزاد استفاده کرد تا بتوان نیازها، استعدادها و سلیقه کودک را تشخیص داده و مطابق با آن‌ها برای او اسباب بازی های متنوع و دلخواه تهیه کرد تا در رشد فکری و جسمی او موثر باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو