طرز تهیه لازانیا اسفناج به سبکی جدید

طرز تهیه لازانیا اسفناج به سبکی جدید


منبع: دلگرم

157

1400/8/7

22:24


طرز تهیه لازانیا اسفناج به سبکی جدید

لازانیا اسفناج و قارچ

به گزارش دلگرم : اگر از آن دسته افرادی هستید که طعم اسفناج را میپسندید، لازانیا قارچ و اسفناج را حتما امتحان کنید! معمولا همه جا لازانیا گوشت یا مرغ مرسوم‌تر است. شاید اسم لازانیا سبزیجات را کمتر شنیده باشیم. ولی این نوع لازانیا حداقل یک بارهم که شده، ارزش امتحان کردن را دارد.یه لازانیای راحت با مواد کم و در دسترس وصد البته سالم و مقوی! البته این لازانیا رو به روش‌های مختلفی میتوانید تهیه کنید. مثلا از گوشت و مرغ داخلش استفاده کنید و به همراه سس کچاپ ترکیب کنید. ولی من بهتون اطمینان میدم نیازی به استفاده از مواد دیگه‌ای نیست و اگه مواد اصلی رو دوست داشته باشید، قطعا همین مواد کفایت میکنه که حداکثر لذت رو از این لازانیا ببرید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا اسفناج

  • اسفناج : ۵٠٠ گرم
  • قارچ : ٢۵٠ گرم
  • پیاز متوسط : ١ عدد
  • سیر : ٣ حبه
  • پنیر پیتزا : ٣٠٠ گرم
  • پنیر خامه‌ای یا ریکوتا : ٢۵٠ گرم
  • لازانیا : ١ بسته ٣٠٠ گرمی(به میزان لازم)
  • روغن مایع یا زیتون : به میزان لازم

لازانیا اسفناج و قارچ

مراحل تهیه لازانیا اسفناج رژیمی

۱- در ابتدای کار پیاز رو خرد کنید. قارچ‌ها رو اسلایسی برش بدید. در تابه‌ای دوتا سه قاشق غذاخوری روغن بریزید. پیاز خرد شده رو کمی در روغن تفت بدید. قارچ‌ها رو به همراه دو حبه سیر خرد شده به پیاز اضافه کنید و با حرارت بالا اجازه بدید قارچ و سیر کمی سرخ بشه.

۲- نمک و فلفل سیاه هم اضافه کنید.

۳- قارچ، سیر و پیاز سرخ شده رو از تابه خارج کنید و درهمان تابه مجدداً کمی روغن بریزید؛ اسفناج‌ها رو به تابه اضافه کنید. من در این مرحله یک حبه سیر هم به اسفناج‌ها اضافه کردم. در تابه رابگذارید تا اسفناج‌ها نرم و پخته شوند. توجه کنید که فقط از برگ‌های اسفناج استفاده کنید و ساقه رو جدا کنید.

۴- بعد از پخت و آماده شدن اسفناج‌ها، آنها رو همراه قارچ به پنیر خامه‌ای یا ریکوتا اضافه کنید. (البته اینکار سلیقه ایست و میتوایند به جای ترکیب کردن مواد با هم، هر کدام را به تنهایی و به صورت لایه لایه روی لازانیا بریزید.) من مواد اصلی رو باهم مخلوط کردم!

۵- حالا میریم سراغ تهیه سس بشامل فرانسوی که فکر میکنم از سس‌های حیاتی برای تهیه‌ی یه لازانیای نرم و خوشمزه و خوش طعمه!

مواد لازم برای تهیه سس بشامل مخصوص لازانیا

  • کره : ۵۰ گرم
  • شیر : ١ پیمانه
  • آرد : ٢ قاشق غذاخوری
  • نمک وفلفل : به میزان لازم
  • آویشن : ١/٢ قاشق چایخوری

کره رو داخل تابه‌ای با حرارت ملایم آب کنید. آرد رو اضافه کنید و اجازه دهید با کره تفت بخورد تا خامیِ آرد گرفته شود.بعد از تفت خوردن آرد باکره، باید شیر رو اضافه کنید. برای تهیه سس بشامل، حرارت و سرعت عمل در مرحله اضافه کردن شیر بسیار مهمه! با اضافه کردن شیر، همزمان آرد رو هم بزنید تا از گلوله شدن آرد جلوگیری کنید. شیر رو در ابتدا به میزان کم اصافه کنید و سریع هم بزنید و بعد مابقی شیر رو اضافه کنید و هم بزنید تا سس کمی قوام پیدا کند. هر ادویه که تمایل دارید رو باید در انتها و بعد از آماده شدن سس اضافه کنید. نمک، فلفل و آویشن رو در آخر به سس اضافه کنید. مراقب باشید که سستون نباید خیلی غلیظ بشه. چون وقتی کمی از حرارت بیفته و سرد بشه، سفت‌تر و غلیظ‌تر میشه.

چگونه لازانیا اسفناج درست کنیم؟

در مرحله‌ی بعد باید ورقه های لازانیا رو آماده کنید. طبق دستور روی لازانیا اون رو آماده کنید. من از لازانیای نیمه آماده استفاده کردم که نیازی به پخت نداره. فقط چند دقیقه در آب داغ قرار دادم تا نرم بشه. حالا نوبت میرسه به مرحله ی نهایی و قراردادن مواد روی ورقه های لازانیا! کف ظرف یا قالبی که قراره در فر قرار بدید رو به سس بشامل آغشته کنید؛ اینکار از چسبیدن پاستا به کف ظرف جلوگیری میکنه. بعد ورقه‌های لازانیا رو روس سس بزارید؛ طوری که کف ظرف رو کامل پوشش بده. روی لازانیا مجدد سس بشامل بریزید و همه‌ی سطحش رو پر کنید و بعد از ترکیب قارچ و اسفناج روی سس بریزید و کامل پخش کنید. بعد از ریختن مواد اصلی، باید از پنیر پیتزا استفاده کنید. روی مواد رو با پنیر پیتزا پوشش بدید و دوباره نان لازانیا قرار بدید.

حتماً بخوانید:

خواص عجیب و باور نکردنی اسفناج ،چه زمانی خوردنش مضر است؟

خواص عجیب و باور نکردنی اسفناج ،چه زمانی خوردنش مضر است؟

اسفناج از جمله سبزى هاى معتدل هست و با هر مزاجى سازگار مى باشد اسفناج سرشار از ویتامین هاى A ،B1 ،B2 و C می باشد که در فصل بهار ویتامین C در آن زیاد…

این کار رو تا جایی که ارتفاع ظرف اجازه میده تکرار کنید.در مرحله آخر روی مواد ورقه‌ی لازانیا قراربدید، سس بشامل بریزید و با پنیر پیتزا تمام سطح رو پوشش بدید. آخرین لایه باید سس بشامل و پنیر پیتزا باشه. بعد از اتمام مراحل، ظرف رو بذارید تو فر با دمای ١٨٠ درجه به مدت تقریبی ١ ساعت. بعد از این مدت برای اینکه پنیر پیتزا طلایی بشه کافیه ۱۰ دقیقه گریل رو روشن کنید تا پنیر روی لازانیا حسابی خوشرنگ وطلایی بشه. و بعد لازانیا رو از فر خارج کنید. صبر کنید! میدونم خیلی هیجان انگیزه ولی باید حداقل ۱۰ دقیقه به این لازانیای خوشمزه زمان بدید تا از حرارت بیفته و بعد برش بدید. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. اسفناج واقعا میتونه تغییر خیلی خوبی توی تنوع غذاها باشه؛ برای غذاهای فست فودی مثلا لازانیا، حتی غذاهای سنتی مثل خورشت آلو اسفناج و یا حتی دسر یا پیش غذاهایی مثل بورانی اسفناج هم میتونن انتخاب‌های مناسبی برای زیبایی و خوشمزگی سفره هاتون باشن.

فواید اسفناج

فواید اسفناج

اسفناج یک ضد آفتاب طبیعی

اسفناج حاوی مقادیر غنی و سرشار از ویتامین B است که مصرف آن باعث می شود به عنوان یک ضد آفتاب قوی و طبیعی از پوست شما محافظت کند. محافظت از پوست در مقایل اشعه های مضر نور خورشید علاوه بر اینکه از پوست صورت را در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کند ، باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست هم می شود.

روشن تر شدن پوست با اسفناج

جالب است بدانید اسفناج می تواند باعث سفیدتر شدن پوست صورت شود. اسفناج سرشار از ویتامین K و فولات است. ویتامین K و فولات باعث از بین بردن لکه های پوستی و روشن تر شدن پوست صورت می شوند. توصیه ما این است اگر به دنبال پوستی شفاف و درخشان هستید حتما اسفناج را در فهرست غذایی خود جای دهید.

درمان آکنه و جوش صورت با اسفناج

برای درمان آکنه و جوش های روی صورت می توانید به دو صورت از اسفناج اسنفاده کنید. نوشیدن آب اسفناج برای رفع جوش و آکنه بسیار مفید است ، ضمن اینکه برای از بین بردن آکنه و جوش می توانید از اسفناج به صورت موضعی هم استفاده کنید. یکی دیگر از روش های موثر برای از بین بردن جوش های صورت استفاده از ماسک اسفناج است. برای این منظور آب اسفناج را به صورت ماسک روی پوست صوت بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

طراوت و جوانی پوست با اسفناج

یکی از فواید مهم مصرف اسفناج این است که می تواند باعث تخریب رادیکال های آزاد موجود در بدن شود. این رادیکال ها باعث می شوند پوست صورت سریعتر از حالت معمول پیر شود. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می توانند رادیکال های آزاد را از بین ببرند.

فواید اسفناج برای کبد و کبد چرب

تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده است سبزیجاتی مثل اسفناج که برگ سبز دارند برای سم زدایی و پاکسازی کبد بسیار مناسب هستند و در برخی مواقع می توانند برای درمان کبد چرب هم استفاده شوند. علاوه بر این اسفناج حاوی مقادیر مناسب آنتی اکسیدان ، آب و کربو هیدرات است که برای سلامت کبد مفید هستند.اسفناج حاوی مقادیر غنی از کلروفیل که یک نوع رنگدانه سبز است می باشد که این رنگدانه ها به روند پاکسازی کبد از سم ها کمک می کنند. تقریبا اکثر سبزیجات سبز برای کبد مفید هستند اما اسفناج با دارا بودن بالاترین غلظت کلروفیل تاثیر بیشتری روی پاکسازی کبد دارد.

رشد موها با مصرف اسفناج

اسفناج علاوه بر اینکه برای پوست بسیار مفید است برای موها نیز مفید است. اسفناج علاوه بر پتاسیم ، منیزیم ، آهن ، کلسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ حاوی ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین E می باشد. این ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت ریشه و رشد موهای سر ضروری هستند که همگی در اسفناج جمع شده اند.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با اسفناج

مصرف اسفناج باعث جذب مقادیر مناسبی از ویتامین A و ویتامین C در بدن می شود. این ویتامین ها برای تقویت و سلامت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید هستند. بیماری هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن می شوند که با مصرف اسفناج می توانید علاوه بر تقویت سیستم دفاعی بدن این بیماری های را نیز درمان کنید.

جلوگیری از پوکی استخوان با اسفناج

جالب است بدانید اسفناج برای جلوگیری از پوکی استخوان و مقاوم تر شدن استخوان ها نیز مفید است. اسفناج حاوی مقادیر مناسبی از کلسیم است که از پوکی استخوان جلوگیری می کند ، ضمن اینکه ویتامین K موجود در اسفناج هم برای مقاوم تر شدن و سلامتی استخوان ها نقشی حیاتی دارد.

درمان و پیشگیری از یبوست

اسفناج حاوی مقادیر غنی از فیبر است که برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. فیبر موجود در اسفناج باعث منظم تر کار کردن روده ها می شود و به همین دلیل می تواند باعث مشکلات گوارشی و بیماری هایی مثل یبوست شود.ضمن اینکه اسفناج برای درمان یبوست هم بسیار مفید است. برای درمان یبوست کافیسیت یک قاشق غذاخوری آب اسفناج خام را با یک قاشق غذاخوری آب ولرم مخلوط کنید و دو بار در روز بنوشید تا یبوست شما برطرف شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو