آشنایی بیشتر با لباس فرم

منبع: دلگرم

303

1400/8/7

22:24


آشنایی بیشتر با لباس فرم

همانطور که می دانید، سالیان بسیاری است که شرکت های متنوع درخواست لباس فرم مناسب برای کارمندان خود را می دهند و برخی از کارگاه ها این نیاز را برطرف می نمایند. این لباس ها در حین راحتی می توانند بسیار شیک و برازنده باشند؛ اما موضوعی که مهم است، انتخاب یک مزون و یا کارگاه تولیدی مناسب با کارمندان ماهر می باشد.

آشنایی بیشتر با لباس فرم

چرا لباس فرم توسط کارمندان استفاده می شود؟

استفاده از لباس های فرم توسط اکثر کارمندان الزامی تلقی می شود و این موضوع دلایل متعددی را در پی دارد. برخی از این الزامات به شرح زیر می باشند:

● مشخص شدن پرسنل یک شرکت

اولین دلیلی که که می خواهیم برای الزامی بودن استفاده از لباس فرم برایتان شرح دهیم، مشخص شدن پرسنل یک شرکت است. همان گونه که می دانید، هر شرکت یک لباس فرم مخصوص را برای کارمندان خود انتخاب می کند و این موضوع سبب می شود تا شرکت اسم و رسم خاصی را پیدا کند.

● تن خور بسیار راحت

از دیگر دلایلی که باعث می شود استفاده از لباس های فرم رواج یابد، تن خور بسیار راحت آن است. پرسنل یک سازمان هیچگاه نمی توانند با لباس های مجلسی احساس راحتی کنند و مشغول به کار شوند، اما لباس فرم اداری به گونه ای طراحی می شود که مخاطب تمامی فعالیت های شغلی خود را به راحتی انجام دهد.

● پوشش یک دست پرسنل

اگر هر یک از پرسنل شرکت بخواهند لباس مورد علاقه خود را در ساعات کاری بر تن کنند، نظم و یک دستی در ظاهر سازمان بهم خواهد خورد و ترکیب بسیار نازیبایی به وجود خواهد آمد. اما افراد هنگامی که وارد یک شرکت می شوند، تمایل دارند تا نظم کامل پرسنل را مشاهده نمایند که این موضوع تنها با استفاده و خرید یونیفرم امکان پذیر می باشد.

آشنایی بیشتر با لباس فرم

● رعایت بهداشت

افرادی که در مکان هایی همچون بیمارستان ها فعالیت می کنند، لازم است تا از لباس های فرم مخصوص استفاده نمایند. همانطور که میدانید، آلودگی ها می توانند از طریق تنها یک لباس وارد محیط بیمارستان شوند و افراد بسیاری را به خود درگیر کنند. لذا همواره توصیه می شود تا پرسنل از لباس فرم مخصوص به محیط کاری خود بهره مند گردند تا همیشه تندرست و سلامت باشند.

خصوصیات لباس فرم اداری

اگر می خواهید به خرید یونیفرم بپردازید، باید با خصوصیات و ویژگی های آن آشنا باشید و برای اینکار میتوانید به وبسایت فرم ایران مراجعه کنید.اما در این مقاله نیز برخی از این خصوصیات را به شما معرفی میکنیم:

رنگ مناسب برای لباس های اداری

● رنگ

اولین خصوصیتی که لباس های فرم باید داشته باشند، رنگ مناسب است. همانطور که میدانید، رنگ ها می توانند بیانگر مفهومات بسیاری از جمله نوع سازمان و... باشند. اکثریت کارمندان از لباس هایی با تناژ رنگی تیره استفاده می کنند تا علاوه بر راحتی، دیر تر مورد آسیب و کثیفی قرار گیرند. اگر می خواهید لباس فرم شرکت خود را تهیه کنید، پیشنهاد می شود تا پارچه های مرغوب با رنگ های تیره را مد نظر تان قرار دهید.

● جنس یونیفرم

از دیگر نکاتی که افراد باید پیش از خرید لباس های فرم، به آن توجه داشته باشند؛ جنس پارچه به کار رفته است. این نوع لباس ها به صورت مداوم باید مورد استفاده قرار گیرند و این موضوع سبب کثیفی زود به زود آن ها می شود. پارچه های استفاده شده در لباس فرم می بایست نخی و ضد تعریق باشند تا کمتر نیاز به شستشو داشته باشند.

برخی از افراد همواره با خود گمان می کنند لباس هایی که درون آنها از نخ بیشتری استفاده شده است، پس از شستشو، تا حد بسیار زیادی تنگ و کوتاه می شوند. برای برطرف نمودن چنین ابهاماتی، باید بگوییم که این افکار کاملا نادرست بوده و پارچه های با کیفیت هیچگاه دچار چنین مشکلاتی نمی شوند. به شما پیشنهاد می دهیم تا با خیال راحت، لباس فرم اداری خود را در قالب پارچه های نخی و یا ترکیب آن با جنس های دیگر تهیه نمایید.

لباس رسمی بانوان مناسب استفاده در سازمان های مختلف

● سایز لباس فرم

از دیگر خصوصیات لباس های فرم اداری، می توان به سایز آن ها اشاره نمود. همان گونه که می دانید، لباس هایی با سایز بسیار کوچک و یا بسیار بزرگ، مناسب استفاده در شرکت ها و سازمان های دولتی نمی باشند و همچنین می توانند مشکلات متعددی را برای فرد به وجود بیاورد. توصیه می کنیم تا لباس فرم خود را در سایز خودتان تهیه نمایید تا بتوانید در آن احساس راحتی داشته باشید و به کار های خود بپردازید.

● قد

از دیگر ویژگی های لباس اداری و فرم، قد مناسب آن می باشد. قد لباس ها نیز مانند سایز آن می ماند، لذا در صورت کوتاهی و یا بلندی بیش از اندازه میتواند جلوه ناپسندی را داشته باشد. لباس فرم بانوان به صورت مانتو و شلوار به همراه مقنعه استفاده می شود و آقایان می توانند از پیراهن و شلوار مناسب سازمان بهره مند گردند.

عوامل موثر بر روی قیمت لباس فرم و اداری

همانند دیگر محصولات، قیمت لباس فرم اداری با توجه به عوامل خاصی تعیین میگردد که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

● قیمت پارچه

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت نهایی لباس های فرم، قیمت پارچه آن است. همانطور که میدانید، هر مقدار که کیفیت پارچه انتخابی افزون گردد، قیمت آن نیز بالا می رود و می تواند تاثیر بسزایی بر روی قیمت نهایی بگذارد.

● قیمت طراحی

از دیگر موضوعاتی که می تواند بر روی قیمت لباس فرم اداری تاثیر گذار باشد، قیمت طراحی آن نیز می باشد. همان گونه که می دانید، طراحان لباس برای هر یک از ایده های خود، قیمت مخصوصی را در نظر میگیرن که آن در قیمت نهایی لباس لحاظ می شود.

● قیمت دوخت

افرادی که الگو ها را بر روی پارچه پیاده می کنند و به دوختن لباس های فرم می پردازند، هزینه جداگانه ای را برای خود در نظر میگیرند که مدیریت کارگاه باید این مبلغ را به این خیاط ها بپردازد. بدین منظور، مشتری موظف است هزینه دوخت لباس فرم مد نظر خود را کاملا پرداخت نماید.

● سابقه کاری کارگاه خیاطی و دوخت لباس

آخرین موردی که می خواهیم به شرح آن بپردازیم، سابقه کاری کارگاه خیاطی و دوخت لباس مد نظر می باشد. هر چقدر که سابقه کاری این کارگاه بیشتر باشد، مسلما هزینه بیشتری برای شما در نظر گرفته می شود.

چه نکاتی را در هنگام استفاده و خرید لباس فرم مد نظر قرار دهیم؟

برای این که بتوانید لباس فرم خود را بسیار آراسته و شیک جلوه دهید، می بایست نکاتی را در هنگام استفاده از آن ها رعایت نمایید.

● عدم استفاده از مانتو تک

استفاده از مانتو های تک، می تواند جلوه های زیبایی را داشته باشد. به همین منظور شایسته است تا مانتو، شلوار و مقنعه خود را با هم مورد استفاده قرار دهید.

● عدم استفاده از طرح های شلوغ

لباس های اداری بهتر است فاقد هرگونه طرح باشند، اما اگر راغب هستید تا از لباس های فرم طرح دار بهره مند گردید، خطوط نازک برای مکان های اداری بسیار مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید بهترین کارگاه خیاطی و دوخت لباس را برای خود در نظر بگیرید و به دوخت یک لباس فرم اداری فوق العاده بپردازید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو