سعید شاهسواری- مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال- در این باره به ایسنا گفت: از آنجا که بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال بر اساس قرارداد منعقد شده بین بنیاد مستضعفان و دولت به مدت ده سال بر عهده شرکت آزادراه تهران – شمال است دائما این محور را رصد می‌کنیم و با توجه به سازه‌هایی که در مسیر وجود دارد نباید اجازه دهیم که هیچ تهدیدی متوجه مسافران شود.

وی افزود: یکی از نکاتی که در پایش‌های ادواری به آن برخورد کردیم این بود که صخره سنگی (بولدر) در منطقه جنوبی تونل شماره ۱۱ مشاهده شد و احساس کردیم که شکافی بین آن و دیگر صخره‌ها ایجاد شده است. نهایتا اواسط تابستان بود که به این نتیجه رسیدیم این بولدر خطر جدا شدن دارد و باید پایدارسازی آن را انجام دهیم.

جزییات انفجار در آزادراه تهران - شمال

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال ادامه داد: تثبیت این صخره با توجه به ابعاد و وزن ۵۰۰۰ تنی‌اش امکان پذیر نبود بنابراین بر اساس اجماعی صورت گرفته بین پیمانکاران به این نتیجه رسیدیم که این صخره بزرگ باید به تکه سنگ و قطعات کوچکتری تبدیل و از این مسیر برداشته شود اما مخاطراتی در این زمینه وجود داشت و درباره آن نیز بحث و بررسی‌های فراوانی انجام دادیم.

شاهسواری گفت: برای جلوگیری از آسیب رسیدن به سازه‌های آزادراه و و جاده و باغ‌های پایین دست این منطقه از آزادراه انفجار را در سه مرحله و به صورت کنترل شده انجام دادیم و پنجشنبه هفته گذشته آخرین مرحله از انفجار را با موفقیت و بدون خسارت انجام دادیم البته برای جلوگیری از بروز خسارت به آزادراه و سازه‌های آن روی رو سازی آن را با خاک نرم قطور پوشاندیم سازه‌های حائلی را نیز برای جلوگیری سقوط تکه‌های خرد شده صخره در پایین دست تعبیه کردیم.