آموزش ظرف شستن سریع

آموزش ظرف شستن سریع


منبع: بیتوته

124

1400/8/8

08:56


آموزش ظرف شستن سریع



آموزش ظرف شستن, ظرف شستن سریع,آموزش ظرف شستن سریع

ظرف شستن سریع

 

سریع تر شستن ظرف ها

برای شستن ظروف با دست، می‌توانید به دو شیوه استفاده کنید. یکی استفاده از سینک ظرفشویی دوتایی و دیگری برای کسانی که یک سینک ظرفشویی در آشپزخانه دارند. هرچند، در هر دو حالت کارهایی که باید انجام دهید تقریبا یکی است. پیش از آغاز کار شستشو، باید موادغذایی کف ظرف ها را در سطل زباله خالی کنید.

مراحل شستن ظروف با دست

ظرف‌ها را مرتب بچينيد

ظروف را دسته بندی کنید و آنها را مرتب بچينيد. آنهایی که شبیه هم هستند را روی هم بگذاريد و دسته‌شان كنيد. با اين كار امکان دارد پس از يك مهماني حسابي تنها 4-3 دسته ظرف كنار سينك ظرفشويي داشته باشيد.

 

مراقب باشید ظرف‌ها خشك نشوند

چنانچه چربي و كثيفي و غذاي باقيمانده به ظرف‌ها خشك شوند، براي شستن آنها بايد زمان و انرژي بيشتري تلف كنيد، پس چنانچه تصمیم داريد ظرف‌ها را بعد بشوييد، بهتر است اطمینان پیدا کنید كه خشك نمي‌شوند. مي‌توانيد ظرف‌ها را در سينك بگذاريد و روي آنها كمي آب بريزيد. لازم نيست حتما سينك را پر از آب كنيد. حواستان به مصرف و صرفه‌جويي در آب نیز باشد.

 

آموزش ظرف شستن, ظرف شستن سریع,سریع تر شستن ظرف ها

آموزش ظرف شستن

 

سینک را با آب داغ پر کنید

برای شستن ظروف از داغ‌ترین آبی که دست‌هایتان را نمی‌سوزاند استفاده کنید. سینک ظرفشویی را تا انتها پر نکنید، چون برای ریختن ظرف‌ها به قدری جای خالی احتیاج است. آن را تقریبا نیمه پر کنید. چنانچه دوست دارید می‌توانید به‌جای سینک از یک کاسه بزرگ هم استفاده کنید. این‌کار عوض کردن آب را هم آسانتر می‌کند.

 

ماهیتابه‌ها و قابلمه‌ها را خیس کنید

چنانچه ظرف هایی هستند که روی آن‌ها باقی‌مانده موادغذایی چسبیده و پاک کردن آن سخت است، مثل قابلمه‌ها یا ماهیتابه‌ها، این ظروف را هم با آب داغ پر کرده و روی میز بگذارید تا جاگیر نباشند. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخورند. همینطور می‌توانید ابزار و ظروف کوچکتری که روی آن‌ها هم باقیمانده غذا وجود دارد، مثل کفگیر و چاقو، را هم در این ظروف بزرگ‌تر قرار دهید.

 

آموزش ظرف شستن, ظرف شستن سریع,سریع تر شستن ظرف ها در نظافت منزل

سریع تر شستن ظرف ها

 

مایع ظرفشویی را اضافه کنید

قدری مایع ظرفشویی به سینک اضافه کنید و آن را با دستان خود هم بزنید تا یک محلول یکنواخت با حباب‌های زیاد به وجود آید. اگر پوست دست‌ شما به صابون حساس است، می‌توانید یک جفت دستکش لاستیکی بپوشید. این‌کار از دست شما در برابر خطر بریدگی هم مراقبت می‌کند. 

 

شستن ظروف

با لیوان‌ها و بشقاب‌های ظریف، مثل ظرف های دسر، آغاز کنید. آنگاه ظرف های صاف را تمیز کرده و پس از آن ظروف غذاخوری را بشویید، در آخر به سراغ قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها و وسایل آشپزی که خیسانده بودید بروید. همیشه از ظریف‌ترین ظرف ها آغاز کنید تا احتمال شکستن و صدمه دیدن آن‌ها در زمان شستشو کمتر شود. ترتیب شستن ظروف باید از ظریف‌ترین و تمیزترین ظروف به سوی کثیف‌ترین و مقاوم‌ترین ظروف باشد تا در همان ابتدای فرآیند شستن ظروف، سینک ظرفشویی و وسایل شستشو را کثیف نکنند.

 

از آن‌جا که سیم ظرفشویی می‌تواند ساینده باشد، از آن روی ظروف ساخته شده از مواد ظریف، مثل استیل ضدزنگ استفاده نکنید. برای شستن چنگال‌ها، از گوشه اسفنج یا پد شستشو استفاده کنید تا فضای میان سری‌های چنگال هم شسته شود.

 

آموزش ظرف شستن, ظرف شستن سریع,ترفندهای سریع شستن ظروف

ترفندهای سریع شستن ظروف

 

آبکشی ظروف

بعد از تمیز کردن هر ظرف، آن را زیر شیر آب برده و آبکشی کنید، و یا چنانچه از دو سینک دارید، ظرف‌های شسته شده را در سینک دوم بگذارید. 

 

اگر سینک دوم ندارید، کافی است ظرف‌ها را زیر شیر آب آبکشی کنید. چنانچه آبی که برای شستشو استفاده می‌کنید دارای املاح معدنی است، می‌توانید یک فنجان سرکه سفید به سینک ظرفشویی اضافه کنید تا اسید آن از ته نشین شدن رسوبات معدنی روی ظروف شما پیشگیری کند.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو