سریع‌ترین خودروهای مقرون به صرفه‌ در سال ۲۰۱۹ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت اول)

سریع‌ترین خودروهای مقرون به صرفه‌ در سال ۲۰۱۹ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت اول)


منبع: فوت و فن

132

1400/8/8

10:06


سریع‌ترین خودروهای مقرون به صرفه‌ در سال ۲۰۱۹ از نگاه یو اس نیوز! (قسمت اول)

در صورتیکه از بودجه‌ی خرید نامحدودی برای خرید اتومبیل برخوردارید پیدا کردن خودرویی قدرتمند که تنها در عرض چند ثانیه از حالت سکون به سرعت مجاز در بزرگراه برسد کار دشواری نخواهد بود.

با این حال بیشتر افراد در هنگام تصمیم گیری درباره‌ی خرید و یا اجاره‌ی یک خودرو پرفورمنسی نیاز به بررسی قیمت آن خودرو دارند.

ما لیستی از خودرو‌های سال ۲۰۱۹ را گردآوری کرده‌ایم که ترکیب مناسبی از پرفورمنس، هندلینگ، و سواری جذاب را بدون خالی کردن حساب بانکی شما در اختیارتان قرار می‌دهد.

این لیست تنها شامل خودرو‌های اسپورت ارزان قیمت نمی‌شود بلکه همچنین اتومبیل‌های سدان، هاچ بک، خودرو‌های برقی، و حتی یک پیکاپ و یک شاسی بلند را نیز در برمی‌گیرد.

این اتومبیل‌ها شاید سریع‌ترین سرعت اوج و یا چابک‌ترین شتاب را نداشته باشند اما با این حال تعادل مطلوبی از قدرت و قیمت را ارائه می‌دهند.

به یاد داشته باشید که امتیازات خودرو‌ها در این وبسایت همزمان با اینکه اطلاعات جدید در دسترس قرار گیرد گاهی دستخوش تغییر می‌شوند، در نتیجه امتیازات ذکر شده در این مطلب ممکن است با امتیازاتی که در صفحات جداگانه‌ی نقد و بررسی مشاهده می‌کنید مغایرت داشته باشند.

اکنون زمان آن فرا رسیده تا به سراغ تعدادی از سریع‌ترین خودرو‌های مقرون به صرفه در بازار کنونی خودرو برویم:

۲۰۱۹ BMW M240i

قیمت: ۴۵٫۸۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۸

کمپانی BMW بدون شک در خط تولید خود خودرو‌هایی اعم از مدل‌های کوپه، سدان، کانورتیبل، و حتی شاسی بلند را در اختیار دارد که از سواری جذابی برخوردار هستند.

یکی از بهترین تعادل‌ها میان قیمت و پرفورمنس که می‌توان در میان خودرو‌های این کمپانی پیدا کرد مدل ۲۰۱۹ BMW M240i است که در رده‌ی وسط سری ۲ این کمپانی قرار می‌گیرد.

قدرت مورد نیاز این خودرو به وسیله‌ی یک موتور شش سیلندر اینلاین توربو شارژ با توان تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت تامین می‌گردد.

این میزان قدرت برای رساندن این کوپه‌ی چهار سرنشین به سرعت صد کیلومتر در ساعت در مدت زمان ۴٫۴ ثانیه کفایت می‌کند.

علاوه بر این انتخاب از میان سیستم سواری دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل نیز به عهده‌ی شما گذاشته شده است.

سری ۲ کمپانی BMW برای سال ۲۰۱۹ به صورت پیش فرض به امکاناتی نظیر ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر مجهز شده است.

به علاوه این امکان برای خریداران این اتومبیل وجود دارد تا به صورت رایگان از میان سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت یا گیربکس اتوماتیک هشت سرعت یکی را انتخاب کنند.

رانندگانی که از بودجه‌ی خرید بیشتری برخوردارند می‌توانند این خودرو را به ورژن BMW M2 Competition ارتقاء دهند که به یک موتور شش سیلندر اینلاین توربو شارژ با خروجی قدرت ۴۰۵ اسب بخار مجهز است.

این خودرو همچنین سریع‌ترین مدل در میان اتومبیل‌های موجود در سری ۲ به شمار می‌رود. BMW سری ۲ ۲۰۱۹ در رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس ما در جایگاهی نزدیک به رتبه‌ی برتر لیست قرار گرفته است.

تویوتا کمری XSE V6 2019

قیمت: ۳۴٫۷۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۸

پیش از آن که ما را به خاطر قرار دادن تویوتا کمری ۲۰۱۹ در لیست خودرو‌های اسپورت قضاوت کنید این اعداد و ارقام را در نظر بگیرید.

تویوتا کمری V6 در زیر کاپوت خود به یک موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر با توان تولید ۳۰۱ اسب بخار قدرت مجهز است.

این میزان قدرت برای رساندن این خودرو به سرعت صد کیلومتر در ساعت در مدت زمانی کمتر از شش ثانیه کافی خواهد بود.

اگرچه بیشتر قطعات آیرودینامیکی به کار رفته در تویوتا کمری XSE بیشتر جنبه‌ی نمایشی دارد تا کاربردی اما این خودرو در مقایسه با بیشتر مدل‌های دیگر تویوتا کمری دارای چرخ‌های بزرگ‌تر (۱۹ اینچی)، به همراه تایر‌هایی با نمای جانبی عریض‌ و کم ارتفاع‌تر می‌باشد.

علاوه بر این در اواخر سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی ورژن TRD تویوتا کمری خواهیم بود که اصلاحات پرفورمنسی ایجاد شده در این خودرو حاصل کار شاخه‌ی Toyota Racing Development این کمپانی می‌باشد.

تمامی مدل‌های کمری به صورت استاندارد به مجموعه‌ی Safety Sense کمپانی تویوتا که شامل تکنولوژی‌های ایمنی و امکانات کمک راننده‌‌ پیشرفته‌ای از قبیل ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و کروز کنترل منطبق شونده می‌شود مجهز هستند.

این خودرو همچنین جایگاه برتر رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط ما را به خود اختصاص داده است. تویوتا کمری همچنین به عنوان برنده‌ی عنوان بهترین سدان سایز متوسط مقرون به صرفه در سال ۲۰۱۹ نیز برگزیده شده است.

فورد فیوژن V6 اسپورت ۲۰۱۹

قیمت: ۴۰٫۰۱۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۲

اتومبیل‌های اِسلیپر (Sleeper) به خودرو‌های گفته می‌شود که به ظاهر خودرو‌هایی چابک به نظر نمی‌رسند اما به طرز شگفت آوری خودرو‌های ضعیف‌تر را پشت سر خود جا می‌گذارد.

یکی از بزرگ‌ترین خودرو‌‌های اسلیپر در بازار کنونی فورد فیوژن V6 اسپورت ۲۰۱۹ می‌باشد. قدرت بالای این خودرو به وسیله‌ی یک موتور شش سیلندر توربو شارژ با خروجی قدرت ۳۲۵ اسب بخار مهیا می‌‌شود.

وجود سیستم سواری دو دیفرانسیل به این خودرو اجازه می‌دهد تا تمامی قدرت تولید شده توسط این موتور به جاده منتقل شود.

صفر تا صد این خودرو در هنگام معرفی آن در سال ۲۰۱۷ برابر با ۵٫۱ ثانیه محاسبه شده بود.

کمپانی فورد به منظور افزایش دقت هندلینگ فیوژن اسپورت، این سدان پنج سرنشین را به یک سیستم تعدیل کننده‌ی سوسپانسیون الکترونیکی مجهز کرده است که به طور مداوم بر شرایط رانندگی و جاده نظارت داشته و پس از آن به وسیله‌ی سفت و یا ملایم کردن سیستم سوسپانسیون در حد نیاز واکنش نشان می‌دهد.

مزیت جانبی سیستم سوسپانسیون کنترل شده به وسیله‌ی کامپیوتر توانایی آن در حس حفره‌های موجود در جاده و اقدام جهت جلوگیری از وارد شدن آسیب به خودرو می‌باشد.

فورد فیوژن ۲۰۱۹ در نیمه‌ی پایینی رتبه بندی خودرو‌های سدان سایز متوسط ما قرار می‌گیرد.

جنسیس ۲۰۱۹ G70 / کیا استینگر ۲۰۱۹ GT

قیمت: ۴۹٫۵۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۹

کمپانی جنسیس شاخه‌ی لوکس خودرو ساز کره‌ای یعنی هیوندا می‌باشد. این برند و شرکت خواهر آن یعنی کمپانی کیا در خط تولید خود دارای خودرو‌هایی فوق العاده‌ای با قیمت‌هایی معقول می‌‌باشند.

مدل‌های جنسیس G70 2019 و کیا استینگر ۲۰۱۹ ( با قیمت ۳۹٫۱۰۰ دلار) بر پایه‌ی پلتفرم مشابهی ساخته شده‌اند و در چندین مدل با قدرت‌های مختلف ارائه می‌گردند.

هر دو مدل از موتور‌های ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ در مدل‌های پایه‌ی خود بهره می‌برند. خروجی قدرت این موتور در مدل G70 معادل ۲۵۲ و در مدل استینگر برابر با ۲۵۵ اسب بخار برآورد شده است.

در هر دو خودرو این امکان وجود دارد تا موتور پایه را به یک موتور ۳٫۳ لیتری شش سیلندر توربو دو قلو با توان تولید ۳۶۵ اسب بخار قدرت ارتقاء دهید.

سیستم سواری دیفرانسیل عقب در هر دو مدل به صورت پیش فرض و سیستم سواری دو دیفرانسیل به عنوان آپشن قابل دسترس خواهد بود.

همچنین ورژن‌های برتر هر دو مدل استینگر ( که استینگر GT نام گذاری شده) و G70 به همراه سوسپانسیون‌های منطبق شونده و ترمز‌های پرفورمنس بالای بِرِمبو عرضه می‌گردند.

مدل جدید جنسیس G70 در رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس با اختلاف کم در جایگاهی بالاتر از مدل استینگر قرار می‌گیرد.

از طرف دیگر مدل استینگر به عنوان برنده‌ی عنوان بهترین خودرو سایز کوچک لوکس مقرون به صرفه در سال ۲۰۱۹ برگزیده شده است. این در حالیست که مدل G70 در راه کسب این عنوان به جایگاه دوم بسنده کرد.

تسلا مدل ۳ ۲۰۱۸

قیمت: ۳۵٫۰۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۹٫۰

کمپانی تسلا به تازگی تولید مدل ۳ ۳۵٫۰۰۰ دلاری خود را متوقف کرد، هرچند هنوز هم مدل‌های گران قیمت‌تری نیز وجود دارد.

ورژن پایه‌ی مدل ۳ برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۵٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

این مقدار زمان در نسخه‌های پیشرفته‌تر این خودرو به ۳٫۲ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. تسلا مدل ۳ ۲۰۱۸ در رتبه بندی خودرو‌های سایز کوچک لوکس ما جایگاهی در نزدیکی رتبه‌های برتر این لیست را به خود اختصاص داده است.

طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست ورژن پایه‌ی این خودرو تنها با یک بار شارژ قادر است مسافتی ۲۲۰ مایلی را طی کند.

این در حالیست که شعاع حرکتی در ورژن‌هایی از این خودرو با محدوده‌های طولانی‌تر برابر با ۳۱۰ مایل برآورد شده است.

به طور کلی از آنجاییکه موتور‌های بکار رفته در خودرو‌های برقی گشتاور نسبتاً لحظه‌ای بسیار زیادی تولید می‌کنند این نوع از اتومبیل از پرفورمنسی فوق العاده بهره می‌برند.

از طرف دیگر موتور‌های بنزین سوز پیش از رسیدن به نسبت‌های شتاب حداکثر به زمان بیشتری برای ایجاد گشتاور نیاز دارد.

در داخل این خودرو با محیطی خلوت که تنها شامل یک صفحه نمایش لمسی غول پیکر ۱۵ اینچی که به عنوان صفحه نمایش سیستم اطلاعاتی سرگرمی عمل می‌کند، پنل کنترل و پنل ابزاری داشبورد می‌شود، مواجه خواهید شد.

اخیراً کمپانی تسلا به مرحله‌ای رسید که در آن مشتریان این کمپانی دیگر واجد شرایط اعتبار مالیاتی فدرال ۷۵۰۰ دلاری کامل که مختص خودرو‌های الکتریکی بود نمی‌‌شوند.

اعتبار مالیاتی تنها تا پایان سال ۲۰۱۹ شامل مشتریان کمپانی تسلا خواهد شد.

هوندا سیویک Si 2019

قیمت: ۲۴٫۳۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۶

زمانیکه صحبت از خودرو‌های سریع و در عین حال ارزان قیمت می‌شود هوندا سیویک ۲۰۱۹ گزینه‌ای بسیار مناسب در نظر گرفته می‌شود.

این خودرو نه تنها جایگاهی در یک چهارم برتر رتبه بندی خودرو‌های کامپکت را به خود اختصاص داده بلکه همچنین نسخه‌های سدان و کوپه‌ی Si نیز اصلاحات پرفورمنسی واقعی‌ که تنها در ظاهر خودرو خلاصه نمی‌شوند را به این خودرو اضافه می‌کنند.

هر دو مدل هاچ بک و سدان Si از یک موتور ۱٫۵ لیتری توربو شارژ با توان تولید ۲۰۵ اسب بخار قدرت بهره می‌برند که خروجی قدرت این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت به دو چرخ جلو منتقل می‌شود.

مدل‌های Si با برخورداری از ویژگی‌هایی همچون دیفرانسیل لغزش محدود و تعدیل کننده‌‌های سوسپانسیون منطبق شونده‌ی دو حالته در مقایسه با مدل‌های پایه‌ی سیویک هندلینگ لذت بخش‌تری ارائه می‌دهند.

کمپانی هوندا با استفاده از یک سیستم اطلاعاتی سرگرمی به روز رسانی شده و کنترل‌های بصری پرتعدادتر بر روی فرمان خودرو، به تغییر اتاق‌ مدل‌های سال ۲۰۱۹ خود پرداخته است.

در صورتیکه به سرعتی بیشتر از آنچه هوندا سیویک Si می‌تواند در اختیارتان قرار دهد نیاز دارید کمپانی هوندا ورژن هاچ بک دیگری از سیویک به نام سیویک Type R 2019 را نیز تولید می‌کند که از یک موتور ۲٫۰ لیتری توربو شارژ با خروجی قدرت ۳۰۶ اسب بخار بهره برده و با قیمت ۳۵٫۷۰۰ دلار عرضه می‌شود.

فولکس واگن ۲۰۱۹ GTI

قیمت: ۲۷٫۵۹۵ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۷

کمپانی فولکس واگن با تولید مدل اصلی GTI که در سال ۱۹۷۶ و تنها با ۱۱۰ اسب بخار قدرت در زیر کاپوت رونمایی شد، پیشرو بخش خودرو‌های هات محسوب می‌شود.

مدل کنونی فولکس واگن گلف GTI 2019 به یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ مجهز شده که در صورت استفاده از بنزین مرغوب قادر به تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت می‌باشد.

این خودرو همچنین یکی از بالاترین جایگاه‌ها در رتبه بندی خودرو کامپکت را به نام خود ثبت کرده است. این هاچ بک دیفرانسیل جلو به صورت پیش فرض به همراه سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت عرضه می‌گردد.

با این حال یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک دو کلاج هفت سرعت نیز به عنوان آپشن قابل دسترس خواهد بود.

هندلینگ مدل GTI بدون شک نسبت به مدل اصلی گلف جذاب‌تر بوده و علاوه بر این از سیستم سوسپانسیون سفت‌‌ و کم ارتفاع‌تر و همچنین سیستم هدایت چابک‌تری برخوردار می‌باشد.

مدل‌های Autobahn که ورژن برتر این خودرو به شمار می‌رود به منظور واکنش همزمان به شرایط در حال تغییر جاده و رانندگی به تعدیل کننده‌ی منطبق شونده مدرن نیز مجهز شده‌اند.

مدل GTI به وسیله‌ی یک گارانتی فوق العاده‌ی شش ساله یا ۷۲٫۰۰۰ مایلی پشتیبانی می‌شود.

نیسان لیف پلاس ۲۰۱۹

قیمت: ۳۶٫۵۵۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۷٫۹

نیسان لیف با برخورداری از یک موتور الکتریکی که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۳۶ پوند فوت می‌باشد همانند بیشتر خودرو‌های تمام برقی در سطح شهر عملکرد جالب توجهی دارد.

با این حال این در سال جاری با معرفی نیسان لیف پلاس ۲۰۱۹ حتی بهتر از قبل نیز می‌شود. مدل لیف پلاس از شعاع حرکتی طولانی‌تر، پرفورمنس بهتر، و سرعت شارژ بیشتر بهره می‌برد.

همچنین سیستم پیشرانه‌ی به روز شده‌ی این خودرو نیز ۲۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست شعاع حرکتی این خودرو کاپمکت با یک بار شارژ از ۱۵۰ به ۲۲۶ مایل افزایش یافته است.

علاوه بر این، به لطف برخورداری از یک سیستم شارژ سریع‌تر این خودرو هم اکنون قابلیت شارژ سریع بهره می‌برد که در حین صرف زمان یکسان در هنگام شارژ امکان دریافت شعاع حرکتی بیشتر را به رانندگان می‌دهد.

کمپانی نیسان برخلاف تسلا هنوز به مرحله‌ی حذف اعتبار مالیاتی فدرال خودرو‌های الکتریکی نرسیده و در نتیجه خریداران نیسان لیف واجد شرایط دریافت اعتبار کامل ۷۵۰۰ دلاری خواهند بود.

مینی کوپر S 2019

قیمت: ۲۵٫۹۰۰ دلار

امتیاز وبسایت یو اس نیوز: ۱۰ / ۸٫۴

کمپانی مینی علاقه مند است که هندلینگ خودرو‌های خود را با اتومبیل‌های گوکارت مقایسه کند.

کافیست مینی کوپر S 2019 دو در را در قالب ورژن کلاسیک خریداری کنید تا صاحب یک گوکارت بسیار سریع کوچک شوید.

موتور چهار سیلندر توربو شارژ به کار رفته در مدل کوپر S قادر به تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت است که ۵۵ اسب بخار بیشتر از خروجی قدرت موتور پایه‌ی مینی برآورد شده است.

همچنین باید توجه داشت که این خروجی قدرت ۱۸۹ اسب بخاری تنها باید یک هاچ بک چهار سرنشین کوچک را به حرکت درآورد.

این میزان قدرت از طریق یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت به چرخ‌ها منتقل می‌گردد در حالیکه یک گیربکس اتوماتیک شش سرعت نیز به عنوان آپشن قابل خرید خواهد بود.

با ارتقاء این خودرو به مدل John Cooper Works با قیمت ۳۱٫۹۰۰ دلار از یک موتور چهار سیلندر توربو شارژ ۲۲۸ اسب بخاری بهره مند خواهید شد.

مینی کوپر همچنین در قالب یک مدل کانورتیبل سافت تاپ نیز موجود خواهد بود.

در صورتیکه قصد حمل بیش از یک سرنشین را در خودرو خود دارید ورژن چهار در مینی کوپر گزینه‌ی مناسب‌تری نسبت به نسخه‌ی دو در آن خواهد بود.

در حالیکه کودکان در صندلی‌های عقب مدل کوپه جا می‌شوند اما طولی نخواهد کشید که این فضا برای آن‌ها نیز کوچک شود.

ورژن چهار در این خودرو دارای فضای بیشتری در ردیف دوم صندلی‌های خود می‌باشد اگرچه همچنان نمی‌توان فضای موجود را چشمگیر دانست.

مینی کوپر در رتبه بندی خودرو‌های ساب کامپکت ما تقریباً در یک سوم آخر این لیست جای می‌گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو