طرز تهیه کوکو مرغ با نان تست

کوکو مرغ با نان تست , طرز تهیه کوکو مرغ با نان تست

کوکوی مرغ با نان تست یکی از رسپی های جذاب و شیک کوکوی مرغ است که برای پیش غذا بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو مرغ با نان تست در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۶۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
تخم مرغ۲ تا ۳ عدد
نان تست۸ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو مرغ با نان تست

مرحله اول

برای تهیه کوکوی مرغ با نان تست ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب و مقداری نمک و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

در این مرحله کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم. حالا حرارت زیر قابلمه را کمتر می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد. در ادامه گوشت مرغ را به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا قسمت های اضافی فلفل دلمه ای را خارج می کنیم، سپس آنرا به صورت نگینی ریز خرد کرده و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوجه فرنگی را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مرغ خرد شده را به همراه تخم مرغ، آرد سوخاری و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی با قاشق مخلوط کرده تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله با یک کارد قسمت نرم وسط نان های تست را خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد، نان های تست را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا با قاشق از مخلوط مواد درون قسمت وسط نان های تست می ریزیم و با پشت قاشق آنرا صاف می کنیم. در ادامه صبر می کنیم تا یک سمت کوکوها سرخ شود، سپس آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه دو طرف کوکوها به طور کامل سرخ شد، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در نهایت کوکوها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.