طرز تهیه سالاد پاپاتیا

سالاد پاپاتیا , طرز تهیه سالاد پاپاتیا , دستور پخت سالاد پاپاتیا

سالاد پاپاتیا یکی از انواع سالاده شیک و مجلسی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد پاپاتیا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد
هویج۱ عدد بزرگ
سس مایونز۳ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
خیار شور۴ عدد
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
کنسور نخود فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
ماست چکیده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد پاپاتیا

مرحله اول

برای تهیه سالاد پاپاتیا ابتدا سیب زمینی و هویج را به خوبی می شوییم، سپس به همراه ۳ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی و هویج بپزند.

مرحله دوم

پس از اینکه هویج و سیب زمینی به طور کامل پختند، پوست شان را جدا می کنیم، سپس آنها را با رنده ریز رنده می کنیم. در ادامه سیب زمینی رنده شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج رنده شده را به همراه کمی روغن به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل کشیده شود. در ادامه هویج تفت داده شده را به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا کره را به همراه ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و آنرا کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله خیارشور را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه ذرت، نخود فرنگی، سیر رنده شده، ماست، باقیمانده سس مایونز و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا به اندازه یک نارنگی از مایه سیب زمینی بر می داریم و آنرا به صورت یک کاسه کوچک شکل می دهیم. در ادامه داخل سیب زمینی ها را با مواد سالاد پر می کنیم، سپس به صورت دلخواه تزیین می کنیم.