وضعیت واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال/ تعیین تکلیف دوز سوم

63

1400/8/8

13:29


وضعیت واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال/ تعیین تکلیف دوز سوم

سلامت نیوز:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال بسیاری از کشورها هنوز مردد هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا اولیایی منش اظهار داشت: در این مدت بازدیدهایی را از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا به منظور قدردانی از فعالیت‌های همکاران بهداشت جنوب تهران داشته‌ایم و از نزدیک شاهد بودیم که واکسیناسیون به صورت منظم و منسجم در حال انجام است و همکاری بین بخشی خوبی بین همکاران ما و سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در حال انجام است و این همکاری بین بخشی را باید قدر بدانیم.


وی در ادامه بر رعایت حقوق مردم تأکید کرد و گفت: سایت‌های تجمیعی واکسیناسیون به منظور رعایت حقوق مردم راه‌اندازی شد تا مردم در صف‌های طولانی در انتظار واکسیناسیون نباشند و حقوقشان رعایت شود.


اولیایی منش افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نهایتاً تا کمتر از یک ماه آینده واکسیناسیون دوز اول و دوم ۸۰ درصد مردم جامعه انجام می‌شود و در آینده نزدیک می‌توانیم سایت‌های تجمیعی واکسیناسیون را در مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران متمرکز کنیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: برخی از سایت‌های تجمیعی که مراجعان خیلی کمی دارند با تغییر ساعت کاری واکسیناسیون و یا جمع‌آوری سایت مورد نظر می‌توانیم واکسیناسیون را در مراکز خدمات جامع سلامت متمرکز کنیم.


وی در خصوص دوز بوستر گفت: دوز سوم یا همان دوز بوستر طبق دستورالعمل فقط برای کارکنان بهداشت و درمان، بیماران خاص و صعب‌العلاج انجام می‌شود.
اولیایی منش افزود: ما حدود ۹ بیماری خاص و ۳۰۰ مورد هم بیماری صعب‌العلاج و نادر داریم و افرادی که در معرض خطر هستند می‌توانند دوز بوستر را دریافت کنند.


وی در خصوص واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال گفت: واکسیناسیون این افراد هنوز از نظر علمی اثبات نشده و در دنیا بحث است و برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال بسیاری از کشورها هنوز مردد هستند و در صورت ابلاغیه واکسیناسیون این افراد ما می‌توانیم واکسیناسیون را برای آنها انجام دهیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو