در یک پست وبلاگی که روز چهارشنبه منتشر شد، این شرکت اعلام کرد که در حال ارائه ابزاری است که به والدین و کودکان زیر ۱۸ سال اجازه می‌دهد تا عکس‌ها را از بخش تصاویر حذف کنند یا دیگر به‌عنوان تصاویر کوچک در جستجو ظاهر نشوند.

اگرچه Google (GOOG) در گذشته راه‌هایی برای درخواست حذف اطلاعات شخصی و عکس‌هایی که در دسته‌هایی مانند «غیررضایتی صریح» یا «شناسه مالی، پزشکی و ملی» قرار می‌گیرند، برای مردم ارائه می‌کرد، اما اکنون این مورد را به تصاویر افراد زیر سن قانونی تعمیم می‌دهد.

این شرکت در پست وبلاگ خود گفت: « ما می دانیم که کودکان و نوجوانان باید برخی از چالش های منحصر به فرد را به صورت آنلاین دنبال کنند، به خصوص زمانی که تصویری از آنها به طور غیرمنتظره ای در اینترنت در دسترس است. ما معتقدیم این تغییر به جوانان کمک می کند تا کنترل بیشتری بر روی ردپای دیجیتالی خود و مکان یافتن تصاویر آنها در جستجو داشته باشند.»

فرم جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا نشانی‌های اینترنتی تصاویر یا نتایج جستجو را که حاوی تصاویری هستند که می‌خواهند حذف شوند، پرچم‌گذاری کنند.

گوگل گفت که تیم‌هایش هر ارسالی را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز به اطلاعات اضافی برای تأیید الزامات حذف، با آنها تماس خواهند گرفت.

عکس خود در گوگل را حذف کنید