چندراهکار مفید برای کسانی که اختلال خواب دارند

53

1400/8/8

20:38


وقتی اختلال خواب دارید، در زندگیتان نیز اختلال ایجاد خواهد کرد. ممکن است احساس خستگی کنید، بی‌انگیزه باشید یا به طور کلی احساس مطلوبی نداشته باشید. در هنگام ابتلا به این اختلال، لازم است که زمانی را به درمان خود اختصاص دهید.

چندراهکار مفید برای کسانی که اختلال خواب دارند

به گزارش بهداشت نیوز، در اینجا چنداقدام که به شما کمک می‌کند تا خوابتان را کنترل کنید و به احساس بهتری برسید، را می‌خوانید.

غذاهای مفید بخورید

یک رژیم‌غذایی مناسب برای کمک به رفع آپنه خواب ضروری است. اطمینان حاصل کنید که از غذاهای فرآوری شده مصرف نمی‌کنید، زیاد آب بنوشید و غذاهای سرشار از ویتامین‌های فراوان را مصرف کنید. میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی‌های سالم باید از اجزاء اصلی وعده‌های غذاهایی‌تان باشد. همچنین مصرف یک مولتی ویتامین باکیفیت مطلوب خواهد بود. یک رژیم غذایی مناسب احساس خوبی به شما می‌دهد و این امکان را می‌دهد تا شب‌ها با کیفیت بهتری استراحت کنید.

ورزش 

مطمئن شوید که تا حد امکان ورزش می‌کنید، زیرا باعث بهبود خلق و خو و آرامش بدن می‌شود تا بتوانید زودتر بخوابید. لازم نیست تمرینات ورزشی‌ سخت انجام دهید. ورزشی به سادگی پیاده‌روی یا سایر فعالیت‌های سبک می‌تواند موثر باشد. شاید دوست داشته باشید چند بار در هفته را وزنه بزنید و تا جایی که می‌توانید برای ذخیره انرژی در طول روز پیاده‌روی کنید.

آموزش

 در مورد آپنه خواب، آموزش ببینید و مطالعه کنید. هرچه بیشتر در مورد آن بدانید، زندگی با آن برایتان آسان‌تر خواهد بود. من منابع آنلاین زیادی را می‌شناسم. اگر از این نوع درمان استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آن را به درستی درک کرده‌‌اید.

به طور منظم از دستگاه درمان آپنه خواب (CPAP) استفاده کنید

بسیاری از مردم برای استفاده از دستگاه‌ با مشکل مواجه می‌شوند. هرشب باید از آن استفاده کنید تا وضعیت خود را به درستی درمان کنید. توجه داشته باشید که همیشه از آن استفاده کنید، حتی اگر تمایل هم نداشته باشید، زیرا این دستگاه برای کمک به خواب بهتر طراحی شده است. ماسک این دستگاه هنگام خواب روی بینی و دهان قرار می‌گیرد و به یک موتور کوچک متصل است تا جریان هوای مداوم را به بینی برساند. این جریان هوا، راه تنفسی را باز نگه داشته و تنفس را منظم می‌کند. دستگاه درمان آپنه خواب، رایج‌ترین درمان برای آپنه خواب و خروپف است. اگر هرشب استفاده کنید، حال بهتر را تجربه خواهید کرد. برخی از افراد ممکن است از روش‌های درمانی دیگری استفاده کنند، بنابراین برای رسیدن به بهترین نتایج از آن‌ استفاده می‌شود.

تنظیم خواب 

سعی کنید برنامه‌ای منظم برای خوابتان داشته باشید. شما دوست دارید هر شب راس ساعت مشخصی به رختخواب بروید و قبل از اینکه ماسک CPAP خود را بزنید، حدالامکان استراحت کنید. به یک برنامه خواب منظم و با کیفیت نیاز دارید. سعی کنید هر شب ۷ الی ۸ ساعت خواب با کیفیت داشته باشید، زیرا کمک می‌کند تا صبح سرحال باشید.

به پزشک مراجعه کنید 

اغلب به خواب درمانگر یا پزشک عمومی مراجعه کنید. این متخصصان می‌توانند به درک و کنترل وضعیت‌تان کمک کنند. از پرسیدن سوالاتی در مورد آپنه خواب نهراسید.

نکات مهم

• رژیم‌غذایی مناسبی داشته باشید. 
• به طور منظم ورزش کنید.
• به شبکه اجتماعی افراد با مشکل مشابه خود بپیوندید.
• آموزش ببینید. 
• از دستگاه کنترل آپنه خواب به طور مداوم استفاده کنید.
• ساعت خوابتان را تنظیم کنید. 
• به پزشک مراجعه کنید.
زندگی با آپنه خواب آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. هنگامی که دوره سازگاری را پشت سر می‌گذارید، به زودی خواهید دید که آنقدرها هم که فکر می‌کردید، سخت نیست. اگر از خودتان مراقبت کنید و در یک شبکه اجتماعی شرکت کنید و به طور منظم به پزشک مراجعه کنید، نیازی نیست که زندگیتان را با این شرایط به طور چشمگیری تغییر دهید.

منبع: سلامت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو