سازه های سیم بکسلی

منبع: تالاب

96

1400/8/8

20:41


سازه های سیم بکسلی

امروزه از سیم بکسل در بسیاری از سازه ها با کاربری های مختلفی استفاده می شود. انواع مختلف سیم بکسل های فولادی در پل سازی ها و سد سازی ها، ایجاد نرده های سیم بکسلی و غیره بکار گرفته می شوند. از سیم بکسل استیل حتی در دکوراسیون منزل و ویلا ها نیز به سبب بافت خوب و سطح براق خیره کننده ای که دارد استفاده می شود.

 

اجرای پل های سیم بکسلی در مناطق کوهستانی که امکان پایه گذاری پل های بتنی وجود ندارد تنها با ایجاد دو سطح ابتدایی و انتهای با استحکام بالا توسط سیم بکسل قابل احداث می باشد که در این سازه ها از انواع مختلفی از اتصالات سیم بکسل مانند سوکت و ترمینال سیم بکسل، مهارکش ها، بست های سیم بکسلی، قلاب ها و انواع متنوعی از اتصالات سیم بکسل استفاده می شود. هزینه احداث پروژه های سیم بکسلی نسبت به بسیاری از سازه های بتنی کمتر و قابلیت ایجاد تغییرات در آنها ساده تر می باشد.

در انواع نرده های فلزی بالاخص در سازه هایی که نرده بعنوان بخشی از دکوراسیون در آنها مصرف می شود مانند فضا سازی ویلا ها و حتی در داخل ساختمان ها از گرید های سیم بکسل استیل استفاده می شود. سیم بکسل استیل Stainless steel wire rope که در دو گرید 304 و 316 تولید و عرضه می شود دارای خواص ضد زنگ می باشد.

 

در داخل متریال سیم بکسل استنلس استیل از درصد بالایی از عناصر فعال فلزی مانند کروم و نیکل استفاده می شود که مقاومت محیطی بالایی را برای سیم بکسل استیل  فراهم می آورد. سیم بکسل استیل یا استنلس استیل که دارای رنگ نقره ای مایل به زرد می باشد بدون نیاز به آبکاری سطحی و پوشش در برابر بسیاری از عوامل خورنده محیطی که در طبیعت وجود دارند مقاومت مناسبی داشته از اکسید شدن و زنگ زدن در امان می باشد و دارای یک مقاومت ذاتی به سبب ترکیبات شیمیایی تشکیل دهنده که در ادامه به آن می پردازیم می باشد.

اتصالات استیل سازه های سیم بکسلی

امروزه کاربری اتصالات استیل محدود به کاربری های اسلینگ های لیفتینگ زنجیری و سیم بکسلی نبوده و بسیاری از این اتصالات به سبب خاصیت ضد زنگ و سطح براق و خیره کننده ای که دارند در دکوراسیون نیز مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از نرده های سیم بکسلی در دکوراسیون باغ ها و ویلا ها که انواع مختلفی از اتصالات استیل بالاخص بست بکسل استیل، مهارکش استیل و سوکت ها در گرید 316 را مورد استفاده قرار می دهند رو به فزونی دارد. بازرگانی تکین بکسل وارد کننده و عرضه کننده کلیه اتصالات استنلس استیل برای نرده های استیل و سازه ها و قاب های استیل در ایران می باشد.

بازرگانی تکین بکسل بصورت تخصصی در زمینه واردات کلیه اتصالات استنلس استیل در گرید 316 نیز فعالیت دارد که این اتصالات هم برای اسلینگ های زنجیری و سیم بکسلی استیل در سایز های بالا و هم برای اتصالات نرده های استیل سیم بکسلی و اکسسوری ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع قلاب استیل، انواع شگل استیل، مهارکش های استنلس استیل، انواع قرقره استیل، سوکت ها و بست بکسل استیل، انواع گوشواره و ترمینال از جنس استنلس استیل یا ضد زنگ در این بازرگانی موجود می باشد. مشاوره خرید اتصالات استنلس استیل بر حسب شرایط کاری و میزان خورندگی محیطی در این گروه صنعتی صورت می گیرد. تنسایل مقاومت کششی اتصالات استنلس استیل گرید 316 برابر با 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو