واکسن آنفلوآنزا؛ اولویت با چه کسانی است؟

منبع: برترین ها

53

1400/8/9

09:36


رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: افراد بالای ۶۰ سال، بانوان باردار، بیماران صعب العلاج و قلبی ریوی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

ایسنا: رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: افراد بالای ۶۰ سال، بانوان باردار، بیماران صعب العلاج و قلبی ریوی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند.

مسعود ضیایی اظهار کرد: مواردی از بیماری آنفلوآنزا A در سطح شهرستان‌های بزرگ از جمله تهران و اصفهان گزارش شده است

این متخصص عفونی ادامه داد: بیمارانی که پیوند کلیه یا نارسایی کلیه و سرطان کلیه دارند، کسانی که شیمی درمانی می‌شوند، حتماً واکسن کرونا را تزریق کنند، چون آنلوآنزای امسال ممکن است با سال‌های قبل متفاوت باشد آن هم به دلیل اینکه طی دو سال گذشته ویروس آنفلوآنزا در کشور دیده نشده است و مردم حساس هستند، بسیاری از افراد آنتی بادی علیه ویروس آنفلوآنزا ندارند و در صورت شیوع این ویروس در یک جامعه کوچک مانند دانشگاه یا یک شهرستان کوچک به شدت همه گیر می‌شود.

فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی با بیان اینکه همپوشانی علائم این دو ویروس، کار کادر درمان را بیشتر و درمان را دشوارتر می‌کند، یادآور شد: پس از آن جایی که ویروس آنفلوآنزا درمان دارد، بهتر است تا اوضاع وخیم‌تر نشده واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو