مزدا ۳ در برابر مزدا ۶!

مزدا ۳ در برابر مزدا ۶!


منبع: فوت و فن

121

1400/8/9

11:02


مزدا ۳ در برابر مزدا ۶!

کمپانی مزدا برای بازار آمریکای شمالی دو مدل سدان به نام‌های مزدا ۳ و مزدا ۶ را تولید می‌کند. هر دو مدل رقبایی قدرتمند هستند که با بهترین‌ خودرو‌ها در هر یک از کلاس‌های خود به رقابت می‌پردازند.

اما رقابت این دو خودرو در هنگامیکه در مقابل یکدیگر قرار بگیرند چگونه خواهد بود؟ هر دو مدل برای سال ۲۰۱۸ به طور چشمگیری ارتقاء یافته‌اند. مدل‌های مزدا ۳ تورینگ و گرند تورینگ به یک موتور آپشنی ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر مجهز هستند. مدل اسپورت این خودرو نیز اکنون به صورت پیش فرض به سیستم ایمنی Smart City Brake Support کمپانی مزدا مجهز می‌باشد. اما این در حالیست که مزدا ۶ حتی بیشتر از این ارتقاء یافته است. ورژن‌های مختلف این خودرو دچار تغییراتی شده و در فضای داخلی این خودرو نیز طراحی جدید داشبورد و استفاده از مواد باکیفیت‌تر در داخل اتاق به چشم می‌خورد. یک آپشن موتور توربو شارژ جدید نیز برای این خودرو موجود می‌باشد. مدل‌های مزدا ۶ اسپورت و تورینگ به یک موتور ۲٫۵ لیتری که از سیستم غیر فعال سازی سیلندر برخوردار است، مجهز هستند. این مطلب به بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف هر مدل پرداخته و با مقایسه‌ی آن‌ها در بخش‌های مختلف، برنده‌ی هر بخش را مشخص می‌کند. در آخر برنده‌ی کلی را انتخاب خواهیم کرد. امتیازات در این لیست ممکن است کاملاً با امتیازات وبسایت یو اس نیوز مطابقت نداشته باشند. چرا که امتیازات می‌توانند همزمان با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر دچار تغییر شوند. ادامه‌ی این مطلب را دنبال کنید تا درباره‌ی این دو خودرو بیشتر بدانید:

قیمت

برنده: مزدا ۳ ۲۰۱۸

از آنجاییکه مزدا ۳ از شروع قیمت پایین‌تری (۱۸٫۰۹۵ دلار) نسبت به مزدا ۶ (۲۱٫۹۵۰ دلار) برخوردار است پیروزی در این بخش را به خود اختصاص می‌دهد. حتی گران قیمت‌ترین ورژن مزدا ۳ که قیمت آن از ۲۴٫۹۴۵ دلار آغاز می‌شود نیز تنها چندین هزار دلار بیشتر از مدل پایه‌ی مزدا ۳ قیمت گذاری شده است. شروع قیمت مزدا ۳ در مقایسه با دیگر مدل‌های کامپکت، در میان پایین‌ترین‌ها قرار دارد. قیمت خرده فروشی مدل پایه‌ی مزدا ۶ نیز مشابه همتای خود، پایین‌ترین قیمت در میان مدل‌های سایز متوسط است، چراکه بالاترین قیمت این خودرو که معادل ۳۴٫۷۵۰ دلار می‌باشد در مقایسه با دیگر مدل‌های موجود در کلاس خود متوسط محسوب می‌شود.

قابلیت اطمینان

برنده: مزدا ۶ ۲۰۱۸

مزدا ۶ در مقایسه با مزدا ۳ دارای امتیاز بهتری در زمینه‌ی قابلیت اطمینان بوده که همین امر به پیروزی این خودرو در این بخش کمک کرده است. با این حال هیچ یک از این دو خودرو در مقایسه با رقبایی از برند‌های دیگر عملکرد مناسبی را از خود به نمایش نمی‌گذارند. مزدا ۶ امتیاز ۲٫۵ از پنج که امتیازی پایین‌تر از حد متوسط محسوب می‌شود را از آن ساخته در حالیکه مزدا ۳ تنها به امتیاز ۲ از پنج بسنده کرده است. علاوه بر این هر دو مدل به وسیله‌ی یک گارانتی کامل سه ساله یا ۳۶٫۰۰۰ مایلی و یک گارانتی پیشرانه پنج ساله یا ۶۰٫۰۰۰ مایلی پشتیبانی خواهند شد.

راحتی صندلی

برنده: مزدا ۳ ۲۰۱۸

مزدا ۳ به نسبت یک خودرو کامپکت از صندلی‌های جادار و راحتی برخوردار است اما در مقابل مزدا ۶ در مقایسه با دیگر خودرو‌های سایز متوسط فاقد فضای پای کافی برای سرنشینان صندلی‌های پشتی می‌باشد. به همین دلیل مزدا ۳ برنده‌ی این بخش اعلام می‌گردد. صندلی‌های جلویی بکار رفته در مزدا ۳ حتی در سفر‌های جاده‌ای نیز راحت و مجهز ظاهر شده‌اند. همچنین در صندلی‌های عقب این خودرو فضای کافی برای حمل دو سرنشین بالغ یا سه کودک وجود دارد. صندلی‌های جلویی مزدا ۶ نسبت به صندلی نیمکت شکل پشتی خود جادار‌تر هستند. به علاوه ورود و خروج از ردیف دوم صندلی این خودرو به دلیل طراحی سقف شیب‌دار آن، برای سرنشینان بالغ بلند قد آسان نخواهد بود.

فضای حمل بار

برنده: مزدا ۳ ۲۰۱۸

مزدا ۳ در دو مدل سدان و هاچ بک ارائه می‌شود. مدل‌های سدان مزدا ۳ از ۱۲٫۴ فوت مکعب فضای حمل بار برخوردارند که در مقایسه با خودرو‌های سدان کامپکت معمولی کمتر است. از طرفی فضای ذخیره سازی ۲۰٫۲ فوت مکعبی موجود در پشت صندلی‌های عقب مدل هاچ بک بیشتر از فضای ارائه شده در مزدا ۶ می‌باشد. در صورت خم شدن صندلی‌های پشتی، مدل هاچ بک مزدا ۳ بیش از ۴۷ فوت مکعب فضای حمل بار در اختیار شما خواهد گذاشت. از سوی دیگر مزدا ۶ دارای ۱۴٫۸ فوت مکعب فضا در صندوق عقب خود می‌باشد که برای یک خودرو سدان سایز متوسط فضایی پایین‌تر از حد متوسط به شمار می‌رود. به علاوه صندلی‌های عقبی این خودرو را می‌توان برای جا شدن اشیاء بزرگ‌تر خم کرده و صندوق عقب آن نیز دارای دهانه‌ی پشتی عریض‌تری می‌باشد. با این حال این خودرو توانایی رقابت با ظرفیت فضای حمل بار کلی مزدا ۳ هاچ بک را نداشته و در نتیجه مدل کوچک‌تر پیروزی در این بخش را از آن خود می‌کند.

کیفیت فضای داخلی

برنده: مزدا ۳ ۲۰۱۸

هر دو مدل مزدا ۳ و مزدا ۶ به خاطر داشتن فضا‌های داخلی ممتاز، به خصوص در ورژن‌های بالاتر شناخته شده‌اند که با کیفیت برخی مدل‌های سدان لوکس رقابت می‌کنند. با این حال مزدا ۳ در مقایسه با دیگر مدل‌های موجود در کلاس خود از برتری بیشتری برخوردار بوده که این موضوع به پیروزی آن در این بخش کمک می‌کند.

امکانات فضای داخلی

برنده: مزدا ۶ ۲۰۱۸

مزدا ۶ در مقایسه با همتای خود به همراه امکانات پیش فرض بیشتری عرضه می‌گردد. از امکانات پیش فرض موجود در هر دو خودرو می‌توان به استارت دکمه‌ای، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به شش اسپیکر، سیستم اطلاعاتی سرگرمی MazdaConnect،‌ بلوتوث، رادیو HD، و سیستم Smart City Brake Support اشاره کرد. مزدا ۳ همچنین به ویژگی‌هایی مانند دو درگاه یو اس بی و یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی نیز مجهز است. از طرفی مزدا ۶ دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ‌تر بوده (۸ اینچ) و از امکاناتی مانند سیستم کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه‌ای و یک درگاه یو اس بی نیز برخوردار می‌باشد. به علاوه، مزدا ۶ برخلاف همتای خود قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار پلی را به صورت آپشن ارائه می‌دهد.

شتاب

برنده: مزدا ۶ ۲۰۱۸

مزدا ۶ زمانیکه به موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با توان تولید ۲۵۰ اسب بخار قدرت مجهز باشد، بسیار سریع‌تر از مزدا ۳ ظاهر خواهد شد که برتری در این بخش را به خود اختصاص می‌دهد. مزدا ۶ به صورت پیش فرض به همراه یک موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر غیر توربو با خروجی قدرت ۱۸۷ اسب بخار عرضه می‌شود. از طرف دیگر مزدا ۳ به یک موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر پایه با توان تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت مجهز است، اگرچه یک آپشن موتور ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر نیز موجود خواهد بود. موتور بزرگ‌تر بیشترین فرصت سرگرمی در هنگام رانندگی را فراهم خواهد نمود. همچنین هر دو مدل مشکلی در سرعت گیری و سبقت گرفتن در بزرگراه نخواهند داشت.

راندمان سوخت

برنده: مزدا ۳ ۲۰۱۸

مزدا ۳ به لحاظ مصرف سوخت، خودرو بهینه‌تری نسبت به مزدا ۶ محسوب می‌شود. مدل پایه‌ی این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب معادل ۲۸ و ۳۷ مایل بر گالن مصرف سوخت دارد که برای این کلاس خودرو مناسب است. این ارقام در مدل مجهز به موتور بزرگ‌تر به ۲۷ و ۳۶ مایل بر گالن تغییر می‌یابند. در نقطه‌ی مقابل راندمان سوخت مدل پایه‌ی مزدا ۶ برابر با ۲۶ مایل بر گالن در شهر و ۳۵ مایل بر گالن در بزرگراه برآورد شده است. با تجهیز این خودرو به موتور توربو شارژ، این ارقام به ۲۳ و ۳۱ مایل بر گالن کاهش می‌یابند. این ارقام برای یک خودرو سایز متوسط، معمولی تلقی می‌شوند.

سواری و هندلینگ

برنده: مساوی

هر دو مدل مزدا ۳ و مزدا ۶ برخلاف بسیاری از خودرو‌ها ترکیبی از راحتی و قدرت را همراه با قیمتی مناسب ارائه می‌دهند. مزدا ۳ خودرویی کوچک‌تر و اندکی چابک‌تر به شمار می‌رود اما هر دو مدل برای رانندگانی که به دنبال تجربه‌ای جذاب در پشت فرمان هستند طراحی شده‌اند.

ایمنی

برنده: مزدا ۶ ۲۰۱۸

مزدا ۶ و مزدا ۳ امتیازات یکسانی را در آزمایشات تصادف انجام شده توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) و آژانس مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) کسب کرده‌اند. مزدا ۶ در مقایسه با مزدا ۳ به همراه امکانات ایمنی پیش فرض بیشتری از جمله سیستم نظارت بر نقطه کور و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد به هنگام حرکت رو به عقب عرضه می‌گردد. این تجهیزات در مزدا ۳ به صورت آپشن ارائه می‌گردند. از امکانات ایمنی آپشنی مشترک در هر دو مدل می‌توان به سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، کروز کنترل منطبق شونده، چراغ‌های جلویی منطبق شونده، سنسور‌های پارک در عقب خودرو، و سیستم تشخیص علائم ترافیکی اشاره کرد. برف پاک کن‌های حساس به باران در شیشه‌ی جلو، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، صفحه نمایش هشدار دهنده‌، و یک دوربین دید پیرامون از جمله امکاناتی هستند که تنها در مزدا ۶ ارائه می‌شوند.

برنده …

مزدا ۳ ۲۰۱۸

مزدا ۳ و مزدا ۶ هر دو خودرو‌هایی مناسب به شمار می‌روند. این دو خودرو به نوبت در بخش‌های مختلف عملکرد بهتری را نسبت به یکدیگر از خود نشان می‌دهند اما در حقیقت هر دو مدل از بهترین خودرو‌هایی هستند که می‌توان خرید. با این حال در این مقایسه مزدا ۳ با اختلافی اندک پیروزی را از آن خود کرد. اگر به دنبال خرید یک خودرو سایز کوچک هستید مزدا ۳ باید در اولویت لیست شما قرار بگیرد. این خودرو دارای قدرت کافی برای جذاب ساختن رانندگی بوده و از شروع قیمت پایین و فضای داخلی فوق العاده‌ای نیز برخوردار می‌باشد. همچنین در صورتیکه به فضای حمل بار زیادی نیاز دارید مدل هاچ بک این خودرو گزینه‌ی مورد نظر شماست. اما از طرف دیگر مدل سایز متوسط مزدا ۶ زمانیکه به آپشن موتور توربو شارژ مجهز باشد،‌ به خودرویی مناسب تبدیل می‌گردد. این خودرو همچنین به چند روش مختلف مانند برخورداری از لیست بلند‌تری از امکانات پیش فرض و قابل خرید ایمنی و تکنولوژی، برتری خود را نسبت به همتای کوچک‌تر خود به اثبات می‌رساند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو