طرز تهیه اشکنه زنجانی

اشکنه زنجانی , طرز تهیه اشکنه زنجانی , دستور پخت اشکنه زنجانی

اشکنه زنجانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر زنجان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه زنجانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۱ پیمانه
لپه¼ پیمانه
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
آرد گندم۱ قاشق غذاخوری
رشته ورمیشل½ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
سبزی معطر خشک۱ قاشق غذاخوری
آبغوره۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه اشکنه زنجانی

مرحله اول

برای تهیه اشکنه زنجانی خوشمزه ابتدا لپه را از چند ساعت قبل درون یک کاسه آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد و نفخ اش برطرف شود. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و تفت دادن مواد را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و خامی اش گرفته شود. حالا رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

حالا لپه خیس خورده را آبکشی کرده و به همراه عدس به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه عدس و لپه را کمی تفت می دهیم، سپس ۵ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم لپه و عدس نیم پز شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه عدس و لپه کمی نرم شدند، سیب زمینی را پوست گرفته، سپس به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه طعم اشکنه را می چشیم و به مقدار دلخواه ادویه و نمک اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم اشکنه جا بیفتد، سپس رشته فرنگی را خرد می کنیم و به همراه آبغوره به قابلمه اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه غذای ما آماده است و می توانیم آنرا به همراه نان سرو کنیم.