قراردادی برای تامین برخی نتایج جستجوی یاهو توسط گوگل

منبع: فوت و فن

136

1400/8/9

11:29


قراردادی برای تامین برخی نتایج جستجوی یاهو توسط گوگل

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از پرسشهای کاربران یاهو توسط خدمه کشتی مانتین ویو پاسخ داده خواهند شد، اما گفته می‌شود که این قرارداد «غیر انحصاری» است. به این معنی که یاهو هر زمانی که بخواهد می تواند به جای نتایج گوگل، از پاسخ‌های دیگر موتورهای جستجوی مورد قرارداد همچون بینگ یا… هم استفاده کند. این معاهده تا پایان سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد و  البته دو شرکت تعهد چندانی همانند قرارداد سال ۲۰۰۹ بینگ پایبند نشده اند.
 
البته این اتحاد در نگاه اول بسیار عجیب و غیر عادی به نظر می‌رسد، زیرا گوگل و یاهو سالها است که با کینه جویی دیرینه‌ای با هم رفتار کرده اند. به هر صورت این می تواند با توجه به موقعیت کنونی یاهو کاملا منطقی به نظر برسد. درآمدهای این شرکت طی فصل سوم سال جاری سقوط اندک ۷۶ میلیون دلاری را نشان داده است و این قرارداد  (که گوگل مبالغی برای تبلیغات جستجو به یاهو می‌پردازد) می‌تواند برخی نیازهای مالی این شرکت پیر و دیرپا را برآورده سازد.
 
قرارداد با بینگ هیچ‌گاه نتوانست باعث بهبود جایگاه یاهو و  کسب سهم بازار بیشتر شود. بنابرین در حال حاضر یاهو با عقد این قرارداد چیزی برای از دست دادن ندارد.  و البته در این میان نباید فراموش کنیم که ماریسا مایر مدیرعامل یاهو یکی از مدیران برجسته گوگل بوده است. اگر هم وی نخواهد که لطفی به شرکت پیشین خود کند، حداقل وی در خصوص قرارداد با گوگل بسیار بازتر و با روی گشاده تر نسبت به دیگر شرکتها برخورد می کند.  به هر صورت این می‌تواند یک همکاری عملی باشد  و مایر علاقه چندانی ندارد که یاهو مستقلا عمل کرده و همچون گذشته با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند.
 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو