ساخت اولین موشک با پرینتر سه‌بعدی

منبع: فوت و فن

84

1400/8/9

12:15


ساخت اولین موشک با پرینتر سه‌بعدی


پروژه‌هایی وجود دارند که صرفاً جهت پر کردن اوقات فراغت و از روی علاقه شخصی ایجاد می‌شوند، اما معمولاً نتایج خوبی حاصل می‌شود. در همین رابطه، گروهی از مهندسان در بریتانیا نوعی موشک به نمایش گذاشته‌اند که طراحی و ساختش را خودشان انجام داده‌اند، اما برای ساختش تنها از قطعاتی استفاده کرده‌اند که توسط پرینتر سه‌بعدی به وجود آمده است.

سرپرست Special Projects Bureau اظهار داشت: «با استفاده از پرینتر سه‌بعدی شکل‌های پیچیده‌ای را می‌توان ایجاد کرد که ساخت آن‌ها به روش‌های دیگر عملی نیست». وی افزود: «اخیراً ناسا از قطعاتی فلزی در موشک خود بهره برده که با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده‌اند. در نتیجه، این پرینترها در آینده کاربردهای بیشتری خواهند داشت».
طراحی و پرینت این موشک توسط یک گروه ۳۰ نفره انجام شده است که به زودی از Spaceport America  در ایالت نیومکزیکو پرتاب خواهد شد. یک بالون هلیومی این موشک را ۲۰ هزار متر بالا خواهد برد و بعد، GPS داخلی آن باعث روشن شدن موتور و افزایش سرعت آن تا ۱۶۱۰ کیلومتر در ساعت می‌شود.

سرپرست این گروه اظهار داشت که این پروژه هیچ ارزش تجاری خاصی ندارد، تنها به پیشرفت و پذیرش فناوری پرینت سه‌بعدی در بخش طراحی کامپیوتری سرعت می‌بخشد. فرآیند اصلاح و اعمال تغییرات در این نمونه‌ها از طریق دسترسی به فناوری پرینت سه‌بعدی سرعت می گیرد.
در کل هزینه ساخت این موشک ۶۰۰۰ پوند بوده و ۱۵۰۰۰ پوند لازم است تا منابع لازم برای پرتاب این موشک تأمین گردد.

پریا اقدامی


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو