برترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ – بخش اول

برترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ – بخش اول


منبع: فوت و فن

74

1400/8/9

13:27


برترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ – بخش اول

یکی از روش‌های هالیوود در زمینه فیلمسازی، بازسازی آثار گذشته است. این فیلم‌های بازسازی شده با توجه به میراث فیلم اصلی، کار سختی در رسیدن به موفقیت دارند. با این حال، برخی از آنها توانستند تا به عنوان یک فیلم موفق بدرخشند و حتی از فیلم اصلی، بالاتر قرار بگیرند. این فهرست بر اساس نظرات کاربران در وب سایت ردیت جمع‌آوری شده است.

برخی از افراد چندان با ایده ساخت فیلم‌های بازسازی شده موافق نیستند و بر این باور هستند که فیلم‌های اصلی به اندازه کافی خوب هستند و لزومی نسبت به ساخت یک برداشت تازه از آنها وجود ندارد. از سوی دیگر، افراد دیگر می‌خواهند تا یک نسخه مدرن و به روز شده از این داستان‌های کلاسیک را شاهد باشند. گرچه ممکن است برخی از فیلم‌های بازسازی شده به سرعت فراموش شده باشند یا به باد انتقاد گرفته شده باشند اما برخی از آنها، آثار بسیار خوبی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا برترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ را به شما معرفی کنیم.

۱۰- ‎فیلم یازده یار اوشن (Ocean’s Eleven) سال ۲۰۰۱

Ocean's Eleven (2001)

Ocean’s Eleven (2001)

فیلم یازده یار اوشن، نسبت به فیلم اصلی آن، بسیار بهتر است و آن را باید تنها نسخه از این داستان دانست. فیلم یازده یار اوشن، یک فیلم خارق‌العاده است که به طرز شگفت‌انگیزی توسط استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) کارگردانی شده است. این فیلم با بازی بازیگرانی برجسته شامل جورج کلونی (George Clooney)، برد پیت (Brad Pitt)، مت دیمون (Matt Damon) و جولیا رابرتز (Julia Roberts) است. این فیلم از جمله یکی از برترین آثار در ژانر سرقت به شمار می‌رود.

۹- فیلم رفتگان (The Departed) سال ۲۰۰۶

The Departed (2006)

The Departed (2006)

فیلم رفتگان، یکی از بهترین فیلم‌هایی است که توسط مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) کارگردانی شده است. این فیلم در سال ۲۰۰۶ میلادی، برنده جایزه بهترین فیلم سال از مراسم اسکار شده بود. این فیلم، بدون شک یک اثر ماندگار و کلاسیک به شمار می‌رود. خیلی از افراد نمی‌دانند که فیلم رفتگان در حقیقت یک فیلم بازسازی شده از یک فیلم هنگ کنگی به نام امور شرورانه (Infernal Affairs) است. هر دو فیلم عالی هستند و هر کدام در برخی جنبه‌ها نسبت به دیگری برتری دارند. در هر صورت، فیلم رفتگان، یک اثر بازسازی شده بسیار عالی است.

۸- فیلم گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) سال ۲۰۱۳

The Great Gatsby (2013)

The Great Gatsby (2013)

رمان گتسبی بزرگ، یکی از برترین رمان‌های تاریخ به شمار می‌رود. این رمان چندین بار در دنیای سینما مورد اقتباس قرار گرفته است. فیلم گتسبی بزرگ در سال ۱۹۷۴ میلادی با بازی رابرت ردفورد (Robert Redford) دارای احساسات نیست اما به داستان وفادار است ولی موضوعات و تم‌های داستان را اصلا به نمایش نمی‌گذارد. با این حال، فیلم گتسبی بزرگ به کارگردانی باز لوهرمن بهتر عمل کرده است. این فیلم بسیار زیبا و فریبننده است. لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) در نقش گتسبی بسیار عالی است. او نسبت به رابرت ردفورد، در این نقش قانع‌کننده ‌تر و بهتر ظاهر شده است.

۷- فیلم حمله جسد دزدها (Invasion Of The Body Snatchers) سال ۱۹۷۴

Invasion Of The Body Snatchers (1978)

Invasion Of The Body Snatchers (1978)

فیلم حمله جسد دزدها در سال ۱۹۷۴ بهتر از نسخه آن در سال ۱۹۵۶ میلادی است. گرچه نسخه سیاه و سفید این داستان یک اثر کلاسیک به شمار می‌رود اما بسیاری از افراد، نسخه سال ۱۹۷۴ میلادی را در ذهن دارند. حضور دونالد ساترلند (Donald Sutherland) در فیلم حمله جسد دزدها در سال ۱۹۷۴ میلادی به بهبود آن بسیار کمک کرده است. علاوه بر این، این فیلم بازسازی شامل یکی از مشهورترین پایان‌های پیچیده در تمام تاریخ است. این فیلم گرچه خیلی بهتر از فیلم اصلی نیست اما مطمئنا یک بازسازی عالی به شمار می‌رود که توانسته تا از پتانسیل کامل داستان بهره ببرد.

۶- فیلم جادوگر شهر از (The Wizard Of Oz) سال ۱۹۳۹

The Wizard Of Oz (1939)

The Wizard Of Oz (1939)

فیلم جادوگر شهر از، یک فیلم موزیکال است و شاید باورتان نشود اما این اثر، یک فیلم بازسازی شده است. دلیلی وجود دارد که هیچ کس فیلم اصلی را به یاد ندارد. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته فرانک بائوم (Frank Baum) بوده است. در حقیقت، تا قبل از فیلم جادوگر شهر از در سال ۱۹۳۹، سه اقتباس از این رمان ساخته شده است. اولین اقتباس، یک فیلم صامت بوده است که در سال ۱۹۱۰ میلادی و حدود ده سال پس از انتشار این رمان، بر روی پرده سینماها اکران شده است. در سال ۱۹۲۵ میلادی، یک فیلم اقتباسی صامت دیگر بر اساس این رمان ساخته شد. یک انیمیشن کوتاه از این داستان نیز در کشور کانادا در سال ۱۹۳۳ میلادی ساخته و پخش شده است. البته، هیچ کدام تاثیری همچون تاثیر فیلم جادوگر شهر از در سال ۱۹۳۹ نداشته‌اند. این فیلم را ویکتور فلمینگ (Victor Fleming) کارگردانی کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو