۸+۱ راهکار برای جلوگیری از وز شدن موها

منبع: فوت و فن

151

1400/8/9

14:11


۸+۱ راهکار برای جلوگیری از وز شدن موها

داشتن موهایی پر، سالم و زیبا برای خانم ها بسیار مهم است. کسانی که موهای فری دارند عموما وز شدن مو را تجربه می­کنند و گاهی هم این مشکل برای کسانی که موهای صاف دارند اتفاق می­افتد. حتی اگر حجم موهایتان کم باشد باز هم وز شدن مو آزاردهنده است و زیبایی شما را تحت شعاع قرار می­دهد. گاهی استفاده بیش از اندازه از انواع مش و لایت ها و همچنین دکلره موهایتان را به شدت در معرض آسیب قرار می­دهد و در واقع موها حالت وز و آسیب دیده ای به خود می­گیرند. برای افرادی که موهای سوخته ای دارند و وز موهایشان آزاردهنده شده کراتین روشی است که می­تواند تا حدی این شرایط را احیا کند اما کراتین هزینه بالایی دارد و از طرفی هم خود کراتین به پوست سر و مو ها آسیب می­زند. جنس مواد کراتینی که استفاده می­کنید بسیار مهم است تا میزان ای آسیب به حداقل برسد. اما روش های بسیاری هم وجود دارد تا بدون هزینه آنچنانی موهای خود را احیا کنید. در ادامه به این روش ها خواهیم پرداخت.

۱- بیگودی و فر کننده مو

اگر موهای فری دارید که بعد از حمام با شانه کردن آن موهایتان وز می­شود باید پس از حمام موهایتان را سشوار نکنید و صبر کنید تا آب موهایتان خشک شود. سپس با استفاده از کرم موی مناسب موی فر موها را به دقت چرب کنید و در ادامه بیگودی های کوچک را به دور موهای خود بپیچید. پس از این کار یا می­توانید موهای خود را سشوار کنید تا زودتر خشک شود و یا می­توانید ۴ تا ۶ ساعت بسته به حجم موهای خود صبر کنید تا موها خشک شود و سپس بیگودی ها را از مو جدا کنید.

روش دیگر استفاده از بیگودی برقی است. بیگودی برقی مدل ها و انواع مختلفی دارد. بعضی از آنها به صورتی هستند که می­توانید موهای خود را داخل آن قرار دهید و این دستگاه خود به خود مو ها را به داخل بکشید. انواع و بهترین مارک  دستگاه فر کننده مو که در بازار موجود است اتوهای انبری هستند که باید موهای خود را به دور آن بپیچید. این وسیله اندازه های مختلف دارد تا بتوانید برای سایز های مختلفی از فر از آن استفاده کنید.

۲- اسپری و موس مو

استفاده از موس روش دیگری است که می­توانید به وسیله آن موهای وز خود را سر و سامان دهید. موس وزی مو را می­گیرد و فر هایی تمیز و زیبا به موهای شما می­دهد. اسپری های حالت دهنده مو هم همین عمل را انجام می­دهند و می­توانند حالت پذیری مو را افزایش دهند و موهایتان را به شکل زیبا و جذابی فر کنند. بسیاری از کسانی که موهای فر دارند به صورت دائم از موس استفاده می­کنند چون موس می­تواند وز مو را بگیرد و فر ها را جدا جدا و سالم در بیاورد. برای مشاهده و خرید موس یا اسپری مو متناسب با نیاز خود اینجا کلیک کنید.

۳- نرم کننده

استفاده از نرم کننده برای از بین بردن وز مو

استفاده از نرم کننده برای از بین بردن وز مو

یکی از مهمترین چیزهایی که می­تواند جلوی وز شدن مو را بگیرد نرم کننده است. نرم کننده همچنین تا حدی حجم مو را می­گیرد و موها را لخت و نرم می­کند اما کسانی که موهای فر دارند برای جلوگیری از وز شدن مو حتما باید داخل حمام از یک نرم کننده مناسب استفاده کنند و با دست گره های موجود در میان موهایشان را باز کنند. این کار باعث می­شود موها زمانی که از حمام خارج می­شوید فرهای باز تری داشته باشد و در هم رفته و گره خورده نباشد.

۴- روش استفاده از سشوار

استفاده صحیح از سشوار برای کسانی که موی فر دارند کمی متفاوت است و شما نمی­توانید سشوار را به شکل معمولی که بقیه استفاده می­کنند استفاده کنید. ابتدا باید به سر سشوار خود یک دیسپانسر اضافه کنید تا موهایتان شبیه شیر نشود. دیسپانسر سری های پهنی هستند که می­توانید از آنها برای خشک کردن موهای فر بدون باد مستقیم استفاده کنید. برای خشک کردن باید سشوار را از پایین به سمت بالا بیاورید و این کار را در تمام قسمت های مو انجام دهید. استفاده از دیسپانسر برای این است که موها حالت فر خود را به خوبی حفظ کند و وز نشود. فر موهای شما با این وسیله بسیار زیباتر خواهد شد. قبل از استفاده از سشوار دقت کنید که حتما از روغن مناسبی مانند روغن آرگان استفاده کنید تا موهایتان خشک نباشد.

۵- از شانه استفاده نکنید

برای کسانی که موی فر دارند استفاده از شانه و برس آن هم زمانی که مو خشک است باعث وز شدن مو می­شود. قبل از این که به حمام بروید با گره باز کن موهای خود را مرتب کنید و گره های آن را بگیرید و یا با استفاده از روغن نارگیل موهای خود را شانه کنید و پس از چند ساعت موهای خود را به خوبی بشویید. این کار باعث می­شود بعد از حمام نیازی به برس کردن مو نداشته باشید و موهایتان هم وز نشود. اگر با فواید روغن نارگیل آشنا باشید می‌دانید که این روغن از ریزش مو هم جلوگیری می­کند و تارهای موی شما را ضخیم تر خواهد کرد.

۶- شامپوهای ضد وز

شامپوهای مناسب برای موهای فر و وز

شامپوهای مناسب برای موهای فر و وز

اگر وز موهای شما خیلی زیاد است و موهای شما بر اثر رنگ و لایت آسیب دیده است بهتر است از یک شامپوی ضد وزی برای بهبود و ترمیم موهای خود استفاده کنید. این شامپو ها فاقد سولفات، نمک و پارابن هستند و تار موی شما را بهبود می­بخشند. البته این شامپوها فر موهایتان را باز می­کنند و تا حدی موهای شما را صاف خواهند کرد که برای این که موهای شما بهبود پیدا کند این پروسه باید طی شود.

۷- بستن مو با پارچه

پس از حمام موهای خود را به پارچه به شکل بافت محکم ببندید و بگذارید موها بدون شانه کردن و به تنهایی خشک شوند. این روش زیبایی فر موهای شما را چند برابر می­کند و موهای شما را سالم تر نشان خواهد داد. اگر می­خواهید مو ها زودتر حالت بگیرد می­توانید سشوار را از دور بگیرید و موها را سشوار کنید تا زمان کمتری برای خشک شدن مو صرف کرده باشید.

۸- شامپوی بدون سولفات

شامپوهای بدون سولفات جلوی وز شدن موها را می­گیرند. عموما شامپوهایی که برای موهای رنگ شده هستند این ویژگی را دارند. بنا به نیاز خود می­توانید از شامپوهای مناسب موی رنگ شده هم استفاده کنید. عدم وجود سولفات، الکل، نمک و پارابن در یک شامپو به نرم کننده بودن آن کمک خواهد کرد.

۹- سرکه سیب

سرکه سیب معجزه می­کند. سرکه سیب یکی از بهترین نرم کننده های طبیعی برای مو است که وز مو را به راحتی می­گیرد. به حمام بروید و به اندازه نصف لیوان آب مقطر را به همراه سرکه سیب مخلوط کنید. مقدار سرکه را متناسب با وز موهایتان اضافه کنید و اگر موهای چندان وزی ندارید ۳ تا ۴ قاشق سرکه کافی است. برای آنکه بوی سرکه آزاردهنده نباشد از چند قطره اسانس عطر دار یا روغن طبیعی مثل نارگیل استفاده کنید. این ترکیب را زمانی که موهایتان را به خوبی شسته اید و می­خواهید آبکشی کنید استفاده کنید. در انتها این محلول را روی موهای خود بریزید و موهای خود را به همان شکل درون یک کلاه حمام قرار دهید تا به همان شکل خشک شود. حداقل ۶ ساعت این محلول باید روی موهایتان باقی بماند. اگر مقدار کافی روغن نارگیل به این ترکیب اضافه کنید دیگر نیازی به شستن آن ندارید و موهایتان بوی سرکه نخواهد داد.

جدا از روش هایی که گفته شد برای گرفتن وز مو می­توانید انواع ماسک های نرم کننده مو را امتحان کنید و یا اگر میزان وز بودن موهای شما زیاد است حتما با یک پزشک برای احیا مو صحبت کنید تا همزمان از داروهای خوراکی هم به همراه سروم های مویی که به شما می­دهد استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو