سکانسی از بازی اصغر فرهادی در سریال داستان یک شهر + ویدئو

منبع: روزیاتو

72

1400/8/9

15:11


سکانسی از بازی اصغر فرهادی در سریال داستان یک شهر + ویدئو

سکانسی از بازی اصغر فرهادی در سریال داستان یک شهر + ویدئو

چند روزی است ویدئویی از سریال داستان یک شهر که در دهه ی ۷۰ از تلویزیون پخش می شد، در فضای مجازی دست به دست می شود.

این ویدئو سکانسی از بازی اصغر فرهادی ، کارگردان مشهور ایرانی را در این سریال نشان می دهد که او خود کارگردان و تهیه کننده ی آن بود.

سریال داستان یک شهر در دو فصل ساخته شد. فصل اول این سریال در سال ۷۸ از شبکه پنج سیما پخش شد و نویسنده ی آن اصغر فرهادی بود.

این سریال ماجرای یک گروه برنامه ساز، متشکل از چند جوان با روحیات مختلف را روایت می کرد که تولید برنامه ی «در شهر» (از برنامه های اجتماعی شبکه تهران) را در دست گرفته بودند و در هر برنامه با پرداختن به موضعی گزارشی تهیه می کردند که این گزارش ها آن ها را با داستانی پیوند می داد.

بازیگران اصلی این سریال، آتنه فقیه نصیری، علی قربان زاده، رامبد شکرآبی، امیرحسین صدیق و علی سلیمانی بودند.

این سریال اما بازیگران مهمان زیادی هم داشت که بسیاری از آن ها یا طی سال های بعدی به چهره های مشهوری در عرصه ی سینما و تلویزیون بدل شدند، یا در همان زمان هم بازیگر مطرحی بودند، از جمله: شهرام حقیقت دوست، مریلا زارعی، شقایق فراهانی، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، ستاره اسکندری، مهرانه مهین ترابی و … .

سریال داستان یک شهر از سریال های خاطره انگیز دهه ی ۷۰ و سومین تجربه ی اصغر فرهادی در زمینه ی سریال سازی، پس از مجموعه های تلویزیونی «چشم به راه» (محصول سال ۷۷) و «مجتمع مسکونی فرخ و فرج» (محصول سال ۷۷) بود.

فصل دوم این سریال نیز در سال ۸۰ به روی آنتن رفت. این بار هم اصغر فرهادی کارگردانی و تهیه کنندگی کار را برعهده داشت اما علیرضا بذرافشان در نوشتن فیلمنامه یاری گر او بود.

ترکیب بازیگران اصلی سریال در فصل دوم دستخوش تغییراتی شد و این بار بهاره رهنما، رضا ایرانمنش، سعید آقاخانی، مانی کسرائیان، سروش صحت و نیما رئیسی، اعضای این گروه برنامه ساز جوان بودند.

در این فصل نیز چهره هایی همچون فرهاد آئیش، بهنوش بختیاری، فرهاد اصلانی و نازنین فراهانی به عنوان بازیگر مهمان حضور داشتند.

سریال داستان یک شهر آخرین تجربه ی سریال سازی اصغر فرهادی در مقام کارگردان بود و پس از آن، همسر وی، پریسا بخت آور دو سریال «یادداشت های کودکی» (محصول سال ۸۰) و «پشت کنکوری ها» (محصول سال ۸۱) را با فیلمنامه هایی از اصغر فرهادی تولید کرد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو