به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، نماینده ویژه سازمان ملل در سودان اعلام کرد، نخست وزیر این کشور همچنان در حبس خانگی است.

فولکر پرتس، نماینده ویژه سازمان ملل به سودان خاطرنشان کرد: با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان راه‌های موجود برای پشت سر گذاشتن بحران کنونی در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم.

وی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: کمی قبل با عبدالله حمدوک دیدار کردم و نخست وزیر غیرنظامی سودان که توسط نظامیان برکنار شده، در وضعیت خوبی به سر می‌برد؛ اما وی همواره در حبس خانگی است.

نماینده سازمان ملل در سودان همچنین تصریح کرد: گزینه‌های میانجیگری و راه‌های پیش روی سودان را مورد بررسی قرار دادیم و من با سایر ذی‌نفعان سودانی به این تلاش‌ها ادامه خواهم داد.

هزاران شهروند سودانی هفته گذشته در اعتراض به کودتای تحت رهبری عبدالفتاح البرهان که دولت عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور را منحل کرد، تظاهرات کردند که این اقدام کشورهای غربی را به متوقف کردن ارائه کمک‌ها وا داشت.

تظاهرات روز شنبه تحت عنوان "تظاهرات میلیونی ۳۰ اکتبر" در مخالفت با تصمیمات عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی و با درخواست برای واگذاری قدرت به غیرنظامیان برگزار شد.