به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که «ما همچنان از قضاوت بد "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق در خروج از برجام رنج می‌بریم.»

وی همچنین مدعی شد که واشنگتن به آنچه اقدامات ایران علیه منافع آمریکا از جمله حملات پهپادی خواند، پاسخ می‌دهد.

بعد از شکست فشار حداکثری ترامپ، دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن مدعی شد که قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. تاکنون شش دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت دونالد ترامپ بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

علاوه بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌جمهور ایالات متحده همچنین از حصول پیشرفت ملموس در حوزه‌هایی چون تغییرات آب و هوایی، مقابله با کرونا و مسائل اقتصادی در نشست جی 20 خبر داده است.

جو بایدن از عربستان سعودی و روسیه به‌خاطر قیمت‌های بالای نفت انتقاد کرد و گفت که این کشورها از افزایش تولید نفت خودداری می‌کنند.

وی همچنین از روسیه و چین انتقاد کرد و گفت که این دو کشور به تعهدات خود در زمینه مسائل آب و هوایی پایبند نبودند.