دیروز حباب سکه امامی به محدوده 4/2 درصد کاهش یافت. فاصله ارزش ذاتی و بازاری فلز گران بهای داخلی در روز شنبه 5/2 درصد بود. از نگاه برخی فعالان، کاهش حباب سکه به معنای آن است که سطح تقاضا در بازار پایین آمده است وهمین عامل موجب نزدیک شدن قیمت بازاری و ارزش ذاتی سکه شده است. از این زاویه دید احتمال می رود که سکه در روز جاری نیز به افت قیمت خود به واسطه کاهش تقاضا ادامه دهد.

قیمت سکه در شرایط کنونی و با فرض اونس هزار و 785 دلاری، تنها با دلار 28 هزار تومانی، حباب صفر را تجربه خواهد کرد. در واقع، دلار با ارزشی که سکه بازان مد نظر دارند، حدود 500 تومان فاصله دارد. به این ترتیب، تا زمانی که دلار به سوی مرز 28 هزار تومانی حرکت نکند، بعید است که فلز گران بهای داخلی افزایش معناداری را تجربه کند.

با اینکه حباب قیمت سکه کاهش پیدا کرده است،‌ برخی تحلیل گران باور دارند که ممکن است فلز گران بهای داخلی در روز جاری در مسیر افزایشی قرار بگیرد. از نگاه آن ها در روزهای اخیر هر زمان سکه به محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان نزدیک شده است، میزان خریدها در بازار بیشتر شده است. دیروز نیز سکه به سوی محدوده 11 میلیون و800 هزار تومان حرکت کرد و همین مساله برخی معامله گران را به برگشت قیمت امیدوار کرده است.

با این حال، در صورتی که سیگنال مثبتی از مذاکرات آتی هسته ای به بازار برسد و قیمت دلار در مسیرکاهشی قرار بگیرد،‌سکه توان افت تا محدوده 11 میلیون و 600 هزار تومان را نیز خواهد داشت.