معرفی برترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ (قسمت دوم) | فروردین ۹۷

معرفی برترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ (قسمت دوم) | فروردین ۹۷


منبع: فوت و فن

110

1400/8/10

10:14


معرفی برترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ (قسمت دوم) | فروردین ۹۷

بسیاری از کاربران و طرفداران برند نینتندو معتقدند که کنسول نینتندو سوییچ دارای برترین آرشیو بازی‌های ویدیویی در میان کنسول‌هایی است که طی چند سال گذشته توسط این کمپانی بزرگ و پرسابقه منتشر شده‌اند، حتی با وجود اینکه مدت زمان زیادی از عرضه سوییچ نمی‌گذرد.

یکی از ناموفق‌ترین کنسول‌های اخیر نینتندو را می‌توان Wii U نامید که به رغم داشتن ایده جذاب و منحصر بفرد، نتوانست با با کنسول‌های قدرتمند PS3 و Xbox 360 رقابت کند و با وجود داشتن برخی عناوین انحصاری بزرگ و تاریخی، نتوانست جایگاه خود را در بازار حفظ کند.

معرفی سوییچ یک ریسک بسیار بزرگ به همراه علامت‌های سوال فراوان درخصوص نحوه کارآیی و پشتیبانی آن بود، اما پس از مدت زمان کوتاهی نینتندو ثابت کرد که از شکست پیشین خود درس گرفته است و این بار به دنبال کسب موفقیت و رضایت کاربران خود است و نه تنها با این روش در جلب رضایت طرفداران پروپاقرص خود موفق بود، بلکه کاربران جدید زیادی را به سوی خود جذب کرد.

در ادامه با قسمت دوم از معرفی برترین بازی‌های عرضه یا معرفی شده برای کنسول نینتندو سوییچ می‌پردازیم، در ادامه همراه ما باشید تا با این عناوین بیشتر آشنا شوید.

Minecraft: Nintendo Switch Edition

  • سازنده: Mojang
  • ناشر: Mojang
  • سبک: سندباکس
  • تاریخ عرضه: ۱۱ می ۲۰۱۷

ماینکرفت در عین سادگی، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی شده است که برروی اکثر پلتفورم‌های موجود قابل بازی است و جدیدترین نسخه آن برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده است. پورت ماینکرفت برروی نینتندو سوییچ آنقدر خوب انجام شده است حتی کاربرانی که ساعت‌ها نسخه‌های دیگر آن را تجربه کرده‌اند باز هم به دنبال یک ماجراجویی چندین ساعته دیگر خواهند رفت. نسخه نینتدو سوییچ دارای تمام قابلیت‌ها و محتوای نسخه اصلی ماینکرفت است و چه بصورت دستی و چه هنگامی که کنسول خود را برروی داک قرار داده‌اید پرفورمنس مناسبی را شاهد خواهید بود.

همچنین محتوای اضافه یا DLCهای خاص کمپانی نینتندو برای این بازی وجود دارد که دارای محتوایی مانند اسکین‌ها و موسیقی‌های متن ماریو و… می‌باشد. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب ماینکرفت این است که کاربران می‌توانند بخش چند نفره یا آنلاین آن را بصورت همزمان با کامپیوترهای شخصی، اکس‌باکس و تلفن‌های هوشمند با استفاده از Minecraft Realms تجربه کنند.

 

Puyo Puyo Tetris

  • سازنده: Sonic Team
  • ناشر: Deep Silver
  • سبک: پازل
  • تاریخ عرضه: ۲۵ اپریل ۲۰۱۷

Puyo Puyo Tetris دقیقا همان چیزیست که نام آن توضیح می‌دهد، تلفیقی از دو سبک بازی مشهور پازل است که توانسته از محبوبیت بسیاری بالایی درمیان کاربران نینتندو برخوردار شود. Puyo Puyo Tetris نمونه یک بازی ساده در سبک پازل است که بخش مولتی‌پلیر آن می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند و تجربه‌ای سرگرم کننده و جذاب را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

قوانین Puyo Puyo Tetris یا به عبارتی نسخه ارتقاء یافته از بازی Doctor Robotnik’s Mean Bean Machine ساده و خلاقانه است و شما می‌توانید از میان حالتت‌های مختلف بازی یکی را انتخاب و به تجربه آن سرگرم شوید.

 

Rocket League

  • سازنده: Psyonix
  • ناشر: Psyonix
  • سبک: ورزشی
  • تاریخ عرضه: ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷

Rocket League یک پدیده جذاب در سبک بازی‌های ورزشی بود، تلفیق سبک اتومبیل‌رانی به همراه فوتبال یکی از بهترین اتفاقاتی بود که صنعت بازی‌های ویدیویی به خود دید. ایده خارق العاده و منحصر بفرد Rocket League باعث شد تا به سرعت این بازی به موفقیت برسد و بتواند به عنوان یکی از محبوب‌ترین عناوین مولتی‌پلیر جهان معرفی شود.

پورت این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ نیز یکی از بهترین اخباری بود که دارندگان این کنسول شنیدند چرا که کمپانی پورت کننده بازی (که وظیفه پورت DOOM را نیز برعهده داشت) باز هم توانست به بهترین نحو ممکن کار خود را تکرار کند و شاهد تجربه‌ای جذاب و پرهیجان همانند نسخه‌های کامپیوتر و کنسول‌های دیگر چه در حالت دستی و چه در حالت متصل به تلویزیون هستیم. نکته مهم درخصوص پرفورمنس باز این است که برروی سوییچ آن را ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه خواهید کرد و محتوای اختصاصی کمپانی نینتندو شامل اسکین‌هایی از ماریو، لوییجی و… می‌شود.

یکی از خصوصیات مثبت Rocket League این است که تجربه در کسب پیروزی حرف اول را می‌زند و هرچه زمان بیشتری را صرف یادگیری تکنیک‌های مختلف بازی کنید عکس العمل‌های بهتری در بازی داده و موفق‌تر خواهید بود.

مد نظر داشته باشید که Rocket League یکی از اولین عناوینی است که بخش مولتی‌پلیر آن بصورت Cross Platform با نسخه‌های کامپیوترهای شخصی و اکس‌باکس قابل بازیست و شما می‌توانید آزادانه با دوستانتان برروی پلتفورم‌های ذکر شده بصورت دسته جمعی بازی کنید.

 

Shovel Knight

  • سازنده: Psyonix Yacht Club Games
  • ناشر: Yacht Club Games
  • سبک: اکشن – پلتفورمر
  • تاریخ عرضه: ۳ مارچ ۲۰۱۷

به سادگی می‌توان Shovel Knight را به عنوان یکی از برترین بازی‌های Indie چند سال اخیر معرفی کرد که به کاربران خود اجازه می‌دهد در صورت تمام کردن بازی برروی یک پلتفورم، برروی پلتفورم جدید تنها مشغول تجربه محتوای جدید شوند و برای دستیابی به این محتوای جدید نیازی به تجربه دوباره بازی از ابتدا نیست. Shovel Knight تمام خصوصیات لازم جهت تبدیل شدن به یک بازی مناسب برای کنسول‌های نینتندو را داراست، از درجه سختی بالا و خاص گرفته تا محصولات Amiibo از این شرکت.

هربار تجربه Shovel Knight می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را به همراه داشته باشد و برای کاربرانی که سابقه بیشتری در تجربه بازی‌های کامپیوتری دارند یادآور خاطرات خوش روزهایی باشد که عناوین ۸ یا ۱۶ بیتی بازار بازی‌های کامپیوتری را از آن خود کرده بودند.

بخش داستانی جذاب و چالش برانگیز، موسیقی گوش نواز و قابلیت توقف بازی در هر نقطه از آن که برروی کنسول سوییچ قابلیتی فوق العاده محسوب می‌شود از جمله دلایلی است که می‌توانیم Shovel Knight را به عنوان یکی از برترین عناوین موجود برروی این کنسول معرفی کنیم و آن را به تمامی طرفداران بازی‌های Indie پیشنهاد کنیم.

 

Snipperclips: Cut it Out, Together

  • سازنده: SFB Games
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: پازل
  • تاریخ عرضه: ۳ مارچ ۲۰۱۷

Snipperclips یک بازی پازل مفرح و شاد است که تجربه بخش مولتی‌پلیر آن درواقع دلیل اصلی قرار گیری Snipperclips در این مقاله است. ایده منحصر بفرد و فضاسازی خاص Snipperclips موجب شده است تا تجربه آن چه برروی تلویزیون و چه برروی صفحه سوییچ جذاب و سرگرم کننده باشد. همانطور که گفته شد، بازی در سبک پازل ساخته شده است و تمام مکانیزم‌های آن بر پایه فیزیک است و براساس همین قوانین می‌بایست مشکلات و معماهای موجود در بازی را حل کنید و در آن پیشروی کنید. Snipperclips برای نینتندو سوییچ ساخته شده است و از هر نظر با این کنسول متناسب است.

همچنین زمانی که مشغول تجربه آن به همراه دوستتان می‌شوید، مشارکت و کار گروهی لازم جهت حل یک معما یا خراب شدن پیشروی در یک مرحله با یک اشتباه ساده از جمله عواملیست که تجربه Snipperclips را بسیار سرگرم کننده می‌کند.

 

Sonic Mania

  • سازنده: SFB Games
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: پازل
  • تاریخ عرضه: ۳ مارچ ۲۰۱۷

Sonic Manic یک بازگشت به ریشه‌های واقعی است. این بازی نشان می‌دهد که چرا این سری در زمان خود به بازی بزرگ و فوق‌العاده‌ای تبدیل شد. البته که بازی اثری کاملا بی‌نقص نیست، اما طراحی مراحل آن به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است و موسیقی‌های زیبایی هم در بازی شنیده می‌شوند.

همچنین سگا یک سری المان جدید هم به این بازی اضافه کرده است که ارزش تجربه آن را بیش از پیش افزایش می‌دهند. در کل، Sonic Mania همان تجربه‌ای از یک بازی سونیک را ارائه می‌دهد که طرفداران این مجموعه مدت‌ها منتظرش بودند. Sonic Mania یک بازی کوتاه ولی لذت‌بخش است. بازی آن‌قدری خوب است که اگر از آن نسخه اپیزودیک عجیب و غریب که با نام Sonic 4 منتشر شد چشم‌پوشی کنیم، می‌توانیم آن را به عنوان Sonic 4 واقعی و یک دنباله خوب برای این سری در نظر بگیریم.

تجربه دوباره مراحل کلاسیک بازی به همراه مراحل و قسمت‌های جدید تلفیق جالبی از حس نوستالژی و هیجان است که موجب می‌شود نه تنها Sonic Mania را به طرفداران قدیمی و سرسخت این بازی، بلکه به آن دسته از کاربرانی که فرصت تجربه سونیک را نداشته‌اند نیز پیشنهاد کنیم.

 

Splatoon 2

  • سازنده: Nintendo EPD
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: شوتر سوم شخص
  • تاریخ عرضه: ۲۱ جولای ۲۰۱۷

Splatoon 2 که ساخته تیم جوانی از اعضای نینتندو است این حس و حال را به شما می‌دهد که انگار نینتندو کمی به سر و وضع نسخه اول بازی رسیده و آن را دوباره روی سوییچ منتشر کرده است. به همین دلیل هم Splatoon 2 بیش‌تر از آنکه شبیه به یک بازی جدید باشد، شبیه به نسخه زیباتر و کامل‌تر Splatoon کنسول Wii U است. البته از آنجایی که نسخه اول بازی، بازی بسیار خوبی بود، این اتفاق موردی منفی به حساب نمی‌آید.

در صورتی که پیش از این موفق به تجربه نسخه اول این بازی روی Wii U نشده‌اید، حتما باید به سراغ Splatoon 2 بروید. البته درست است که بازی مشکلاتی در زمینه بخش آنلاین دارد، اما تجربه کلی آن آن‌قدر مفرح و اعتیاد‌آور است که باعث می‌شود همواره بخواهم این بازی را بیش‌تر و بیش‌تر بازی کنم. یکی از مشکلات بازی Splatoon 2 که روی ویژگی‌های مثبت آن هم تاثیر می‌گذارد، نبود یک پشتیبانی آنلاین خوب از بازی است. علاوه بر این، بازی تقریبا شبیه به همان نسخه اول است که فقط یک سری ویژگی‌های جدید دارد.

البته این به معنی بد بودن بازی نیست و Splatoon 2 حتی برای افرادی که نسخه قبلی آن را تا سر حد مرگ تجربه کرده‌اند هم جذاب است! درنهایت می‌توان Splatoon 2 را به عنوان یکی از برترین عناوین انحصاری سوییچ معرفی کرد که تجربه آن برای دارندگان این کنسول ضروری محسوب می‌شود.

 

Stardew Valley

  • سازنده: ConcernedApe
  • ناشر: Chucklefish
  • سبک: شبیه ساز – نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: ۵ اکتبر ۲۰۱۷

خیلی‌ها قطعا Harvest Moon را می‌شناسند، عنوانی که در کشور خودمان با نام “مزرعه دار” به شهرت رسید و خیلی‌ها آن را روی کنسول PS1 بازی کرده بودند. در این بازی می‌شد یک مزرعه ساخت، گیاهان و حیوانات مختلفی را پرورش داد، ازدواج کرد، بچه‌دار شد و کلی کار‌های دیگر انجام داد.

Stardew Valley از جایی شروع می‌شود که بنابر وصیت پدربزرگتان و برای فرار از سختی‌های زندگی شهری، به مزرعه‌ای در کنار شهر کوچک Pelican Town که نامش را خودتان تعیین می‌کنید و برایتان به ارث گذاشته است می‌روید و آن‌را پر از سنگ، چوب، علف‌های هرز و سایر زباله‌ها می بینید. از این‌جاست که وظایف شما مبنی بر از نو ساختن مزرعه و شروع یک زندگی جدید آغاز می‌شود. هسته گیم پلی بازی بسیار به Harvest Moon شباهت دارد.

شما در این بازی می‌بایست با خرید (یا یافتن) دانه‌ها و کاشتن آن‌ها در زمینتان، گیاهان و میوه‌های مختلفی را پرورش دهید و همچنین مواظب باشید که هر روز به آ‌ن‌ها آب دهید و از نابود شدنشان توسط علف‌های هرز، پرنده‌ها و یا تغییر فصل جلوگیری کنید. در ادامه بازی نیز می‌توانید با ساختن آغل‌ها به نگه‌داری از حیوانات بپردازید و از محصولات حیوانی مثل تخم مرغ، شیر و غیره نیز بهره‌مند شوید. Stardew Valley یکی از اعتیادآورترین بازی‌های چند سال اخیر صنعت بازی‌های ویدیویی است که تجربه آن را با نهایت دقت و کنترل به شما توصیه می‌کنیم!

 

Super Bomberman R

  • سازنده: Konami Digital Entertainment
  • ناشر: Konami
  • سبک: اکشن – هزارتو
  • تاریخ عرضه: ۳ مارچ ۲۰۱۷

Super Bomberman R یکی از انتخاب‌های عجیب این لیست محسوب می‌شود، چرا که با وجود نکات مثبت و جالب درخصوص بازی با درجه سختی بسیار بالایی مواجه هستیم که تجربه آن را برای همه کاربران امکان پذیر نمی‌کند.

شاید قیمت بازی نیز درخصوص محتویات آن زیاد و نامتعارف باشد اما باز هم تجربه کلاسیک مولتی‌پلیر آن مخصوصا بوسیله دو جوی‌کان می‌تواند سرگرم کننده و جذاب باشد. بسیاری از کاربران ممکن است قسمت‌های پیشین سری بازی‌های Bomberman را تجربه کرده باشند و با شناخت کامل به سراغ تجربه Super Bomberman R بیایند و از محتوای اضافه یا DLCهای رایگان بازی لذت ببرند.

 

Super Mario Odyssey

  • سازنده: Nintendo EPD
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: پلتفورمر – اکشن ادونچر
  • تاریخ عرضه: ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷

قدمت سری بازی‌های ماریو تقریبا با قدمت کنسول‌های بازی برابر است، اما خوشبختانه در هر نسخه، این سری پیشرفت زیادی نسبت به قبل می‌کند و خیلی کم پیش می‌آید که شاهد تجربه‌ای تکراری باشیم، مخصوصا که در Super Mario Odyssey شاهد ساختاری هستیم که تاکنون نینتندو در ساخت این عناوین بکار نبرده بود.

Super Mario Odyssey هم دقیقا این شرایط را دارد و شاهد ایده‌های نو و جدیدی در بازی هستیم. Super Mario Odyssey شامل شخصیت‌های دوست‌داشتنی و جهان زیبای همیشگی این مجموعه است و از طرف دیگر، المان‌های پلتفرمر بازی هم در بهترین شرایط هستند و به مرور زمان، مکانیزم‌های جدیدی را در بازی شاهد هستیم که همه این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا جدید‌ترین نسخه سوپر ماریو یک شاهکار واقعی باشد.

هویت مستقل کلاه سوپر ماریو می‌توانست یک ایراد برای بازی باشد، اما سازندگان با ایده‌های عالی خود توانسته‌اند این کلاه را به یک ویژگی کاملا مثبت برای بازی تبدیل کنند که لذت و هیجان اولین تجربه واقعی سوپر ماریو روی نینتندو سوییچ را افزایش می‌دهد.

 

Xenoblade Chronicles 2

  • سازنده: Monolith Soft
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • تاریخ عرضه: ۱ دسامبر ۲۰۱۷

بازی Xenoblade Chronicles 2 به هیچ‌ عنوان کاربران نینتندو سوییچ و مخصوصا کسانی را که با نسخه اول روی نینتندو Wii خاطره دارند، ناامید نمی‌کند و قطعا یکی از سخت‌ترین و برترین تجربه‌های نقش آفرینی RPG ژاپنی محسوب می‌شود. در اینجا شاهد داستان و دنیای جدید هستیم ولی همچنان برای هواداران آشنا و دوست داشتنی است.

از طرفی داستان بازی نقاط اوج مختلفی دارد که در کنار دنیای جذاب تایتان‌ها، شما را ساعت‌ها به خود جذب خواهد کرد. استودیو مونولیث سافت با ساخت این بازی نشان داد که با ثابت نگه داشتن جریان این مجموعه می‌توان موارد جذابی را خلق کرد و این بازی بخش مهمی را در موفقیت سال اول عرضه نینتندو سوییچ ایفا می‌کند. این بازی نشان می‌دهد که با تغییر کانسپت‌های یک سیستم، بعضی از موارد همچنان ثابت می‌مانند.

بازی تعادلی میان خشنودی و خستگی برقرار کرده است اما در این راه با موانع زیادی روبه‌رو خواهید شد. تجربه‌ی این اثر برای اشخاصی که با بازی‌های نقش آفرینی ژاپنی آشنایی ندارند بسیار سخت خواهد بود. اما اگر در بازی کردن صبر و حوصله دارید تا بازی روی واقعی خود را به شما نشان دهد، Xenoblade Chronicles 2 می‌تواند گزینه‌های مناسبی برای شما باشد.

 

۱-۲-Switch

  • سازنده: Nintendo EPD
  • ناشر: Nintendo
  • سبک: پارتی – بازی دسته جمعی
  • تاریخ عرضه: ۳ مارچ ۲۰۱۷

درواقع نمی‌توان ۱-۲-Switch را به عنوان یک بازی شاهکار نینتندو سوییچ معرفی کرد، اما می‌توان آن را به عنوان بازیی معرفی کرد که داشتن آن الزامیست و اگر فرصت خرید آن را به قیمتی پایین پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید. ۱-۲-Switch مختص زمانیست که به همراه دوستان خود می‌خواهید سرگرم شوید و این فرصت را ۱-۲-Switch در اختیار شما قرار می‌دهد تا با تجربه بازی‌های کوچک اما جذاب و سرگرم کننده آن اوقات خوشی را به همراه دوستانتان بگذرانید.

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو