برترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ – بخش دوم

برترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ – بخش دوم


منبع: فوت و فن

147

1400/8/10

10:14


برترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ – بخش دوم

در طول تاریخ سینما، فیلم‌های زیادی بر اساس فیلم‌های دیگری ساخته شدند و به گونه‌ای، یک بازسازی تازه و مدرن از آنها به شمار می‌رفتند. فیلم‌های بازسازی شده با توجه به میراث فیلم اصلی، کار سختی در رسیدن به موفقیت دارند. این فهرست بر اساس نظرات کاربران در وب سایت ردیت جمع‌آوری شده است. برخی افراد بر این باور هستند که فیلم‌های اصلی به اندازه کافی خوب هستند و لزومی نسبت به ساخت یک برداشت تازه از آنها وجود ندارد. از سوی دیگر، افراد دیگر می‌خواهند تا یک نسخه مدرن و به روز شده از این داستان‌های کلاسیک را شاهد باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا برترین فیلم‌های بازسازی شده تاریخ را به شما معرفی کنیم.

۵- فیلم طلوع مردگان (Dawn Of The Dead) سال ۲۰۰۴

Dawn Of The Dead (2004)

Dawn Of The Dead (2004)

فیلم‌های طلوع مردگان متفاوت هستند اما هر دو عالی هستند. بسیار دشوار است که مشخص کرد کدام یک از آنها بهتر است. فیلم اصلی طلوع مردگان همچنان امروزه پر طرفدار است اما در هر صورت، مدتی طولانی از آن گذشته است. فیلم بازسازی آن توسط زک اسنایدر (Zack Snyder) ساخته شده و بهترین فیلم این کارگردان به شمار نمی‌رود اما به نوبه خود، یک اثر عالی به شمار می‌رود. این فیلم بازسازی شده بسیار متفاوت است و شامل بازیگران بیشتر، خشونت شدیدتر و زامبی‌های فراوان است. گرچه ممکن است بالاتر از فیلم اصلی قرار نگیرد اما این فیلم یک اثر لذت‌بخش محسوب می‌شود.

۴- فیلم تنگه وحشت (Cape Fear) سال ۱۹۹۱

Cape Fear (1991)

Cape Fear (1991)

هر دو فیلم تنگه وحشت با یکدیگر برابر هستند. فیلم اصلی تنگه وحشت در سال ۱۹۶۲ میلادی اکران شده بود و اقتباسی سینمایی از رمانی به نام جلادها (The Executioners) نوشته جان دی مک‌دونالد (John D. MacDonald) بوده است. این فیلم، یک اثر عالی به شمار می‌رود و در سال ۱۹۹۱ میلادی، توسط مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) بازسازی شده است. این فیلم با بازی رابرت د نیرو (Robert De Niro) در نقش مک کدی و نیک نولت (Nick Nolte) در نقش سم باودن بوده است. این فیلم یکی از هیجان‌انگیزترین آثار دهه ۹۰ میلادی به شمار می‌رود و در گیشه به فروش بیش از ۱۸۰ میلیون دلار دست یافته بود.

۳- فیلم پدر عروس (Father Of The Bride) سال ۱۹۹۱

Father Of The Bride (1991)

Father Of The Bride (1991)

فیلم پدر عروس نسخه استیو مارتین (Steve Martin) بسیار بهتر از فیلم اصلی پدر عروس است.  این فیلم بازسازی شده، در آن زمان به خوبی مورد استقبال قرار گرفته و نقدهای مثبتی دریافت کرد و بسیاری از منتقدان، نقش‌آفرینی استیو مارتین و مارتین شورت (Martin Short) را در این فیلم، بسیار ستودند. این فیلم موفق شد تا در گیشه به فروشی بیش از ۱۳۰ میلیون دلار دست پیدا کند. این فیلم تا حدی محبوب و شناخته شده است که بسیاری از افراد نمی‌دانند که فیلم پدر عروس در سال ۱۹۹۱ میلادی در حقیقت یک فیلم بازسازی شده از فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۵۰ میلادی با بازی اسپنسر تریسی (Spencer Tracy) و الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) بوده است.

۲- فیلم موجود (The Thing) سال ۱۹۸۲

The Thing (1982)

The Thing (1982)

فیلم موجود، عمدتا به عنوان یک فیلم بازسازی شده برتر شناخته می‌شود. فیلم اصلی موجود در سال ۱۹۵۱ میلادی و تحت عنوان موجودی از جهانی دیگری (The Thing from Another World) به اکران در آمده بود. این فیلم، یک اثر خوب بود اما باید گفت که اثر بازسازی شده آن توسط جان کارپتنتر (John Carpenter) بسیار بهتر است. گرچه این فیلم بازسازی شده در آن زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت اما همچنان از آن به عنوان یکی از بهترین آثار کارگردان کارپنتر یاد می‌شود. علاوه بر این، فیلم موجود سال ۱۹۸۲ میلادی، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ محسوب می‌شود.

۱- فیلم سوسپیریا (Suspiria) سال ۲۰۱۸

 

Suspiria (2018)

Suspiria (2018)

فیلم سوسپیریا دارای سبک و داستانی جذاب است که داستان اصلی را بهتر کرده است. فیلم اصلی سوسپیریا همچنان یک اثر کلاسیک شگفت‌انگیز محسوب می‌شود اما این فیلم بازسازی شده، یکی از بهترین آثار بازسازی شده برتر تاریخ به شمار می‌رود. بازسازی آمریکایی سوسپیریا بسیار برجسته است. گرچه این فیلم در گیشه با شکست مواجه شده بود و به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نکرده اما دارای جلوه‌های خاطره‌انگیز و منحصربه‌فرد، فضایی خاص و نقش‌آفرینی خیره‌کننده از داکوتا جانسون (Dakota Johnson) و تیلدا سوئینتون (Tilda Swinton) بوده است که ستایش منتقدان را برانگیخته بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو