۹ فیلم پیچیده ترسناک که حتما باید ببینید

۹ فیلم پیچیده ترسناک که حتما باید ببینید


منبع: فوت و فن

270

1400/8/10

11:43


۹ فیلم پیچیده ترسناک که حتما باید ببینید

برخی از فیلم‌های ترسناک، داستانی پیچیده و درهم دارند که شما برای اینکه بتوانید به خوبی داستان را متوجه شوید و مسیر اتفاقات را دنبال کنید، باید بیش از یک مرتبه این فیلم‌ها را ببینید.

فیلم‌های ژانر ترسناک از لحاظ داستانی و موضوعی همیشه تاثیری ماندگار و اثرگذار به جای نمی‌گذارند. در حقیقت، این صحنه‌های مخوف و ترسناک فیلم است که در ذهن مخاطبان و بیننده‌ها ماندگار می‌شوند. پس، چه چیزی سبب می‌شود تا فیلمی از این ژانر ارزش دوباره دیدن را داشته باشد؟

در برخی موارد، پایان پیچیده فیلم سبب می‌شود تا کل فیلم در یک سبک و وزن جدید قرار بگیرد. دوباره دیدن این فیلم با تمام اطلاعاتی که اکنون بدست آورده‌اید سبب می‌شود تا با فیلم کاملا متفاوتی روبه‌رو باشید. در برخی موارد دیگر نیز فیلم، بسیار خوب ساخته شده که بیننده‌ها با هر بار دیدن آن، چیزهای جدیدی کشف می‌کنند. در هر صورت، چندین فیلم ترسناک هستند که برای دست یافتن به تاثیر کامل و حقیقی آن، حداقل باید آن را دوبار دید.

 

۹- فیلم Scream 4 (جیغ)

فیلم جیغ ۴ را می‌توان به طور جداگانه مشاهده کرد و نیازی به دیدن فیلم‌های قبلی این مجموعه فیلم ترسناک نیست و چیز زیادی از دست نمی‌دهید. برخی طرفداران بر این باورند که در بسیاری از موارد، دنباله‌ها بهتر از فیلم اصلی هستند و دلیل اصلی آن نیز کاراکترهای همیشه در حال تکامل هستند.

در فیلم جیغ ۴ محصول سال ۲۰۱۱، شخصیت گوست‌فیس افراد جدیدی را مورد هدف قرار داده و تلاش دارد تا انتقامش از سیدنی پرسکات را با قتل دوستان و عموزاده نوجوانش بگیرد. اولین و دومین باری که شما فیلم جیغ ۴ را مشاهده می‌کنید، با فیلمی کاملا متفاوت روبه‌رو هستید و مطمئنا طرز برخورد شما در این دو مرتبه دیدن فیلم کاملا متفاوت خواهد بود.

 

۸- فیلم Get Out (برو بیرون)

می‌توان با قاطعیت بیان کرد که بسیاری از طرفداران ژانر ترسناک فیلم برو بیرون را دیده‌اند یا حداقل نام آن را شنیده‌اند. این فیلم محصول سال ۲۰۱۷ است و توانست تا امتیاز ۹۸ درصد را از منتقدان در وب سایت راتن تومیتوز بدست بیاورد. در ابتدا، داستان و فرض اولیه فیلم بسیار ساده است. یک مرد و دوست‌دخترش به ملاقات خانواده ثروتمند و سفیدپوست دختر می‌روند و امیدوارند که آنها رابطه بین این دو را بپذیرند.

در حقیقت، داستان فیلم بسیار عمیق‌تر از اینها است. فیلمبرداری فیلم بسیار خاطره‌انگیز و ماندگار است. هر آنچه که بیننده در بخش اول فیلم مشاهده می‌کند در ادامه فیلم زیر سوال می‌رود. همانند فیلم جیغ ۴، بار اولی که این فیلم را می‌بینید با مرتبه دوم بسیار متفاوت خواهد بود.

 

۷- فیلم The Den (کمینگاه)

فیلم کمینگاه محصول سال ۲۰۱۳ است. این فیلم، فیلمی ترسناک و پیچیده است که لازم است تا به جزییات داستان توجه ویژه بشود. به علت نحوه فیلمبرداری و لزوم آن، کیفیت جلوه بصری فیلم در حد عالی نیست اما همچنان فیلمی جذاب و عالی برای طرفداران این ژانر محسوب می‌شود.

زندگی یک زن زمانی که قربانی یک داستان قتل آنلاین می‌شود، به کلی دچار تغییر می‌شود. بسیاری از اتفاقات قابل توجه در پس زمینه رخ می‌دهند و اگر لحظه‌ای نگاهتان از فیلم را برگردانید، ممکن است موضوعی حیاتی را از دست بدهید. همین نیز دلیلی است تا چندین مرتبه این فیلم را ببینید. علاوه بر این، مفهوم و داستان سبب می‌شود تا در هر مرتبه دیدن فیلم، درگیر آن شوید.

 

۶- فیلم It Follows (او تعقیب می‌کند)

زمانی که برای اولین بار فیلم او تعقیب می‌کند را می‌بینید، احتملا ذهن شما درگیر مفهوم داستان فیلم می‌شود و حالت تعجب‌برانگیز به شما دست می‌دهد. این فیلم محصول سال ۲۰۱۵ است و بر روی یک دانشجویی به نام جی تمرکز دارد و به اتفاقات پس از قرار عاشقانه او با فردی جدید می‌پردازد.

پس از تمام کردن فیلم و پیدا کردن دیدی کلی نسبت به داستان، بسیاری از بیننده‌ها متوجه معنایی عمیق و تقریبا استعاری در درون داستان شدند. مطمئنا کسانی که به دنبال آنالیز فیلم و کالبد شکافی آن هستند، دیدن دوباره این فیلم، ارزشش را دارد.

 

۵- فیلم Hush (هیس)

سخت می‌توان فیلمی در ژانر ترسناک پیدا کرد که قهرمانی دوست داشتنی داشته باشد و در بسیاری از فیلم‌ها، کاراکترهای قهرمان تنها به عنوان قربانی قاتل فیلم نشان داده می‌شوند و هیچ گونه توسعه کاراکتری بر روی آنها صورت نمی‌گیرد. فیلم هیس محصول سال ۲۰۱۶ است و نقش قهرمان زن آن، یک کاراکتر دوست داشتنی است که نمونه آن در این ژانر کمتر دیده می‌شود.

داستان فیلم، منحصربه‌فرد است. فیلم بر روی زنی ناشنوا تمرکز دارد که به خانه‌اش هجوم آوردند و او سعی دارد تا در مقابل آنها از خودش دفاع کند. فیلم هیس ارزش بیش از یک بار دیدن را دارد چراکه داستان پیرامون کاراکتر اصلی آن بسیار جذاب و دیدنی است. این فیلم در مورد هوش و سرسختی یک زن است.

 

۴- فیلم Safer At Home (در خانه امن‌تر است)

فیلم در خانه امن‌تر است محصول سال ۲۰۲۱، بودجه زیادی ندارد و هزینه زیادی نیز صرف طراحی جزییات صحنه نشده است اما مطمئنا این فیلم ارزش تماشا را دارد. گرچه این دست فیلم‌های ساده و کم هزینه هیچگاه برنده جایزه‌ای نمی‌شوند اما مطمئنا تماشای آنها خالی از لطف نیست.

تولید و اکران این فیلم در طی دو سالی بود که همه‌گیری کرونا بسیاری از کارها را مختل کرده بود و همین سبب شد تا چندان به موفقیت دست پیدا نکند و در میان مخاطبان شناخته نشود. با این وجود، پیچش‌های غیرمنتظره در داستان سبب می‌شود تا تماشای دوباره فیلم یک تجربه سرگرم‌کننده باشد.

 

۳- فیلم I Am Legend (من افسانه هستم)

با توجه به نقش‌آفرینی ویل اسمیت در آن، فیلم من افسانه هستم، فیلمی شناخته شده و مشهور از دهه ۲۰۰۰ است. داستان و موضوع فیلم تقریبا سرراست است و از آنجا که در بخش اعظمی از فیلم، ویل اسمیت تنها کسی است که می‌بینید، دنبال کردن داستان چندان سخت نیست. فیلم من افسانه هستم محصول سال ۲۰۰۷، علاوه بر ژانر اکشن و هیجانی، به دلیل وجود سکانس‌های ترسناک و زامبی‌های وحشی، در دسته ژانر ترسناک قرار می‌گیرد.

فیلم دارای دو پایان کاملا متفاوتی است و بسیاری از بیننده‌ها از این موضوع ناآگاه هستند. لازم نیست تا برای متوجه شدن دو پایان متفاوت فیلم، کل فیلم را دوباره ببینید اما دیدن دوباره فیلم باعث تاثیرگذاری بهتر آن می‌شود.

۲- فیلم Hereditary (موروثی)

قبل از اکران فیلم موروثی، داستان و موضوع آن تقریبا نامشخص بود و همین سبب شد تا بیننده‌ها با دیدن فیلم بسیار شگفت‌زده و شوکه بشوند. این فیلم، از آن دست فیلم‌هایی است که بدون هیچ اطلاعات قبلی می‌توان از دیدن آن لذت برد و هیچ توقع و انتظاری بیجا از آن نمی‌توان داشت.

فیلم موروثی محصول سال ۲۰۱۸ است. این فیلم، داستانی بزرگ را در پیش می‌گیرد و همین باعث می‌شود تا از نقطه نظر بیننده و مخاطب، اندکی شلوغ و بیش از اندازه جلوه کند. با این حال، دیدن دوباره آن سبب می‌شود تا بیننده خود را آماده کند و با خیال آسوده‌تری به تماشای فیلم بپردازد.

۱- فیلم Jigsaw (جیگساو)

به دلیل شیوه دیوانگی‌اش، می‌توان گفت که جان کریمر یکی از شخصیت‌های شرور فیلم‌های ترسناک است که می‌توانست تحت شرایط مناسب نجات پیدا کند و رهایی یابد. اما تله‌های مرگباری که او برای افراد می‌گذارد، همراه با بی‌اعتنایی او به خسارت‌های جانبی سبب شده تا او تا پایان یک شخصیت شرور باقی بماند.

همه فیلم‌های مجموعه اره ارزش دوبار تماشا کردن را دارند اما به دلیل وجود ارتباط بین فیلم‌ها، خیلی سخت می‌شود تا یک فیلم را جداگانه دید و باید کل مجموعه را یکجا تماشا کرد. با این حال، فیلم جیگساو از این قاعده مستثنی است و به راحتی می‌توان به تماشای دوباره این فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز نشست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو