گروه صنعتی صنعت کاران، مجری انواع نرده راه پله و پله های معلق و پیچ

منبع: فوت و فن

114

1400/8/10

12:25


امروزه توجه به طراحی داخلی و در نظر گرفتن المان‌های زیبایی شناسی دارای اهمیت ویژه‌ای در فضای خانه ها شده است. درواقع هر المانی با طراحی خاص خود می‌تواند رقم زننده یک فضای خاص برای افراد منزل باشد. در همین راستا نیز پله ها به عنوان سازه هایی با درجه طراحی بالا از این قاعده مستثنا نبوده و ایده های زیادی در باب مدل سازی آنها وجود دارد. یکی از این طرح‌های جذاب راه پله و پله های معلق و پیچ است که جایگاه ویژه‌ای را در بین علاقه‌مندان پیدا نموده است. حال در این نوشتار از گروه صنعتی صنعت کاران، به سراغ معرفی و آشنایی بیشتر شما عزیزان با این نوع از پله های خاص می‌رویم، پس همراه ما باشید.

معرفی و بررسی انواع پله پیچ و معلق

به طور کلی پله های معلق و پیچ از جمله سازه‌هایی می‌باشند که اجرا و نصب آن‌ها به گونه‌ای متفاوت از سایر پله ها و راه پله ها اجرا می‌گردد. جالب است بدانید که با نگاه اول به این مدل راه پله فکر می‌کنید که قسمت کف پله از دیوار بیرون زده است و در هوا معلق می‌باشد. البته که معلق بودن آنها به معنی ضعیف بودن آن ها در امر تحمل وزن افراد نیست چرا که با پشتیبانی دیواری که به آنها متصل می‌باشد بسیار مقاوم و محکم هستند. جنس کفی این پله ها می‌تواند از استیل ، شیشه ،  چوب و یا فلز باشد که این انتخاب هر یک از آن‌ها مرتبط با سلیقه و دکوراسیون داخلی خانه شما می‌باشد. البته در برخی موارد می توان برای اطمینان از امنیت آنها از نرده و نگه دارنده فلزی یا فرفورژه استفاده کرد. همچنین لازم به ذکر است که در بین انواع پله ها ، پله گرد دوبلکس علاوه بر زیبایی که دارند می‌توانند فضای مناسبی در زیر راه پله های معلق نیز ایجاد کنند؛ بنابراین می توان از آن فضا به‌عنوان یک محل دنج برای کارهای شخصی یا مطالعه استفاده کرد.

آشنایی با مزیت‌های نصب نرده و پله معلق

استفاده از انواع پله پیچ و معلق به‌ خودی ‌خود و تنها با توجه به ظاهر آن، مورد توجه طراحان قرار نگرفته است. بلکه آنچه سبب استقبال صاحبان سازه ها از این ایده شده است، مزیت‌های جالب توجه این محصولات است که در ادامه به بر شمردن تک تک آن ها می‌پردازیم:

۱. زیبایی خاص :

اولین مزیتی که استفاده از پله های معلق دارند و بیشتر از مزایای دیگر به چشم می‌خورد، زیبایی آن‌ها و جلوه ای است که به فضای داخلی ساختمان‌ها می‌دهد. این راه‌ پله ها باعث می‌شوند تا سبک خاصی در منزل به وجود آید و ظاهری لوکس در محیط‌های مختلف ایجاد می‌کند.

۲. انعطاف پذیری در طراحی:

از جمله مهم ترین مزیت استفاده از پله معلق انعطاف ‌پذیری در طراحی آن می باشد چرا که می توانید بر اساس سلیقه و خواست خود این پله‌ها را در طرح‌های مختلفی چون مستقیم ، مارپیچ و … اجرا کنید. همچنین لازم به تأکید است که شما عزیزان می‌توانید سازه پشتیبانی کننده آن و همچنین جنس خود پله ها را نیز از گروه صنعتی صنعت کاران تهیه نمایید.

۳. افزایش دید افراد در ساختمان:

به تجربه می‌توان مطرح کرد که استفاده از پله سنتی سبب می‌شود تا دید افراد به اطراف راه ‌پله، مسدود شود. این در حالی است که استفاده از انواع پله معلق می تواند دیدی باز در منزل ایجاد کند.

۴. استحکام و دوام بالا:

جالب است بدانید که این محصولات برخلاف آنچه به نظر می رسد دارای استحکام بالایی هستند و به دلیل نوع اجرا، می توانند فشار زیادی را تحمل کنند.

۵. قابلیت استفاده در ساختمان های مختلف:

به طور کلی در استفاده از این طرح ، هیچ محدودیتی وجود ندارد. به این معنا که می توان آن را در منازل دوبلکس و یا چند طبقه و همچنین ساختمان های اداری، تجاری، شرکتی و … استفاده کرد.

۶. افزایش فضای در دسترس:

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره نمودیم، اجرای این نوع راه‌پله‌ها در ساختمان باعث می شود تا زیر پله به محیطی دنج تبدیل شود؛ بنابراین می توانید از این فضا برای قرار دادن میز مطالعه و یا انواع اکسسوری ها استفاده کنید. همچنین نقش این پله‌ها در بزرگ تر دیده شدن فضای داخلی ساختمان ها، استفاده از آن در ساختمان‌هایی با ابعاد کوچک، غیر قابل انکار است.

قیمت پله پیچ و معلق

همان طور که احتمالاً برای شما نیز قابل حدس است، با توجه به تنوعی که در پوشش کف این پله ها وجود دارد، هزینه نصب و اجرای پله معلق کاملاً متفاوت است. طبیعی است که برای اجرای پله، هرچه تعداد کف پله‌ها بیشتر باشد، هزینه نهایی نیز بیشتر می‌شود. هر ۳ متر ارتفاع به ۱۶ عدد کف پله نیاز دارد. مواردی که برای برآورد هزینه نصب پله معلق در نظر گرفته می‌شود شامل شاسی، کاور، کف پله‌ها و نرده است؛ بنابراین جهت دریافت اطلاعات دقیق تر در باب قیمت انواع پله معلق می‌توانید با کارشناسان گروه صنعتی صنعت کاران ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با گروه صنعتی صنعت کاران

گروه صنعتی صنعت کاران در زمینه تولید درب ، پله و نرده های لوکس راه پله و با الهام از محصولات کشورهای خارجی در حال فعالیت زیر نظر اتحادیه صنف مصالح فروشان بوده ویکی از خوشنام ترین عرضه کنندگان در ارائه محصولات ساختمانی به تمامی شهرها و استان های کشور است. مدیران مجموعه صنعت کاران همواره کوشیده اند که با ارتباط با شرکت های معتبر داخلی و خارجی و بهره گیری از دانش و تکنولوژی روز دنیا، جدیدترین فن آوری های صنعت ساختمان را به بازار عرضه کنند. با توجه به همین مسئله نیز به منظور نزدیک شدن به استانداردهای جهانی و در جهت سهولت معرفی و عرضه محصولات، این مجموعه اقدام به راه اندازی سایت خود، نموده است. همچنین لازم به اذعان است که مدیریت و کارکنان گروه صنعتی صنعت کاران همواره مشتری مداری و صداقت را سرلوحه رفتار و عمل خود قرار داده اند تا بتوانند به بهترین نحوه ممکن خدمتگزار مشتریان خود باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو