تویوتا کمری ۲۰۱۸ در برابر هوندا آکورد ۲۰۱۸!

تویوتا کمری ۲۰۱۸ در برابر هوندا آکورد ۲۰۱۸!


منبع: فوت و فن

87

1400/8/10

14:17


تویوتا کمری ۲۰۱۸ در برابر هوندا آکورد ۲۰۱۸!

پیشتازان کلاس خودرو‌های سایز متوسط به طور کامل برای سال ۲۰۱۸ باز طراحی شده‌اند و انتخاب میان این دو خودرو سخت‌تر از هر زمان دیگر است. همزمان با انتشار این مطلب تویوتا کمری جایگاه نخست را در رنکینگ خودروهای سایز متوسط از آن خود کرده و به دنبال آن هوندا آکورد موفق به تصاحب جایگاه دوم شده است. اگر به دنبال انتخاب از میان یکی از این دو خودرو هستید لازم است اطلاعات زیادی را مورد بررسی قرار دهید، بنابراین برای ایجاد سهولت در این کار ما این دو مدل را مقابل یکدیگر قرار داده‌ایم. با استفاده از داده‌های امتیاز دهی U.S. News ما برترین خودرو در بخش‌هایی که دارای اولویت بیشتری برای خریداران بخش خودرو‌های سایز متوسط است را مشخص کرده‌ایم. با مشخص کردن نکات برجسته در زمینه تفاوت‌ها و شباهات میان این دو خودرو قادریم به خریداران بالقوه در پی بردن به گزینه بهتر خرید کمک کنیم. به یاد داشته باشید که امتیازات این وبسایت همزمان با مشخص شدن داده‌ها و انتقادات جدید متخصصین، به طور مداوم به روز رسانی خواهد شد. در نتیجه امتیازات ذکر شده در این مقایسه ممکن است با امتیازات جدید منتقدین مطابقت نداشته باشد.

قیمت

برنده : تویوتا کمری ۲۰۱۸

این خودرو‌های سدان هر دو دارای اختلاف قیمت چند صد هزار دلاری بیش از متوسط قیمت در کلاس خودرو‌های سایز متوسط هستند. مدل هوندا آکورد با شروع قیمت وسوسه انگیز ۲۳.۵۷۰ دلار عرضه می‌شود در حالیکه این رقم برای تویوتا کمری ۲۳.۴۹۵ دلار تعیین شده است. به عبارت دیگر قیمت پایه نمی‌تواند معیار تعیین کننده میان این دو خودرو باشد.

قابلیت اطمینان

برنده : نامشخص

هیچ یک از این دو مدل هنوز برای ورژن ۲۰۱۸ خود از سوی J.D. Power and Associates امتیازی دریافت نکرده‌اند و از آنجا که هر دو خودرو شاهد طراحی دوباره برای مدل‌های ۲۰۱۸ بوده‌اند امتیازات قابلیت اطمینان سال ۲۰۱۷ قابل استناد نیست. هر دو خودرو با گرانتی‌ پایه سه ساله یا ۳۶ هزار مایلی و یک گارانتی نیروی رانش‌گر پنج ساله یا ۶۰هزار مایلی به بازار عرضه می‌شوند.

راحتی صندلی

برنده : مساوی

هر دو کمپانی هوندا و تویوتا با طراحی دوباره فضای داخلی آکورد و کمری عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته‌اند. صندلی‌های استفاده شده در هر دو خودرو بسیار راحت و کارآمد طراحی شده و قرار گرفتن در موقعیت مناسب با دید کافی را برای راننده به امری آسان تبدیل کرده‌اند. همچنین پوشش پارچه‌ای در هر دو مدل به صورت استاندارد موجود می‌باشد. از آپشن‌های ارائه شده در مدل آکورد می‌توان به صندلی‌های جلویی قابل تنظیم برقی با پوشش چرم، صندلی‌های جلویی تهویه دار و مجهز به سیستم گرمایشی، و صندلی‌های عقبی مجهز به سیستم گرمایشی اشاره نمود. امکانات آپشنی موجود در مدل کمری شامل صندلی‌های جلوی قابل تنظیم برقی با پوشش چرم یا چرم‌نما، و سیستم گرمایشی در صندلی‌های جلویی می‌باشد. از آن جا که طراحی دوباره این دو خودرو باعث کاهش ارتفاع‌ آن‌ها نسبت به سال گذشته شده است نقد‌هایی در رابطه با سخت‌تر شدن ورود و خروج در هر مدل به این دو خودرو وارد می‌شود. این موضوع بزرگ‌ترین مشکلی است که به طراحی‌ صندلی‌ها وارد شده و در رابطه با هر دو خودرو صادق است.

فضای صندوق عقب

برنده : هوندا آکورد ۲۰۱۸

تمامی مدل‌های هوندا آکورد فضای حمل باری برابر ۱۶.۷ فوت مکعب در صندوق عقب خود ارائه می‌دهند. این رقم در مقایسه با حجم ارائه شده در مدل پایه کمری و دیگر مدل‌های این خودرو که به ترتیب دارای‌ فضایی معادل ۱۴.۱ و ۱۵.۱ فوت مکعب می‌باشند بیشتر است. لازم به ذکر است که هر دو خودرو مجهز به صندلی‌های عقب تا شو برای حمل بار‌های بزرگ‌تر می‌باشند.

کیفیت فضای داخلی

برنده : تویوتا کمری ۲۰۱۸

به لطف طراحی‌های جدید امسال، هر دو مدل کمری و آکورد مجهز به فضا‌های داخلی مدرن و زیبایی می‌باشند. به اعتقاد منتقدین طراحی‌های اتاق در این دو خودرو زیبا و در عین حال کارآمد می‌باشد و اکثرا معتقدند که این خودرو‌ها در زمینه طراحی فضای داخلی در میان بهترین‌های این کلاس قرار دارند. بیشتر قطعات از جنس پلاستیک سخت در نسل‌های گذشته این دو خودرو با متریال با کیفیت‌تر و با سطوحی نرم‌تر جایگزین شده‌اند، اگرچه وجود متریال‌ سطح پایین در هر دو خودرو همچنان به چشم می‌خورد. فضای داخلی در نظر گرفته شده در هر دو خودرو بسیار مناسب است اما قطعات پلاستیکی مدل آکورد نسبت به نمونه‌های موجود در مدل کمری، کمی دردسر سازتر به نظر می‌رسند. همین نکته کافیست تا برتری در این بخش از آن تویوتا کمری شود.

امکانات فضای داخلی

برنده : تویوتا کمری ۲۰۱۸

هر دو مدل کمری و آکورد مجهز به یک سیستم سرگرمی به همراه یک صفحه نمایش ۷ اینچی، بلوتوث و سیستم Siri Eyes Free می‌باشند. این صفحه نمایش برخلاف نمونه موجود در هوندا آکورد، در مدل کمری قابلیت لمسی دارد. همچنین سیستم صدای بکار رفته در مدل کمری دارای شش اسپیکر است که این تعداد در مدل آکورد به چهار اسپیکر محدود می‌شود. بر خلاف تویوتا کمری که تنها دارای یک پورت USB است تعداد پورت‌های USB در مدل آکورد به دو پورت می‌رسد. از امکانات به کار رفته در هوندا آکورد می‌توان به سیستم کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه‌ای و استارت دکمه‌ای اشاره نمود. همچنین اشاره به سیستم تشخیص صدای مدل کمری خالی از لطف نیست. اما ترکیب کدام تجهیزات استاندارد نسبت به دیگری برتری دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بیشتر به لطف صفحه نمایش لمسی استاندارد، این امتیاز به تویوتا کمری می‌رسد. آپشن‌های ارائه شده در هر دو خودرو تقریبا مشابه‌اند اما می‌تواند برای ترغیب خریدار به یک سمت یا طرف دیگر نیز کافی باشد. بزرگ‌ترین آپشن، سیستم‌های اپل کار پلی و اندروید اتو است که هوندا آکورد بر خلاف تویوتا کمری از این سیستم‌ها پشتیبانی کامل می‌کند. از آپشن‌های داخلی ارائه شده در هر دو خودرو می‌توان به سیستم سرگرمی به روز رسانی شده، سیستم صدای به روز رسانی شده، مون روف، سیستم شارژ دستگاه بی سیم، رادیو ماهواره‌ای و رادیو HD اشاره نمود.

شتاب

برنده : تویوتا کمری ۲۰۱۸

اگر به دنبال شتاب گیری بهتر در رانندگی روزانه هستید تویوتا کمری گزینه مورد نظر شماست. مدل پایه این خودرو مجهز به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت ۲۰۳ اسب بخار است که یکی از بهترین موتور‌های غیر توربو در کلاس خود می‌باشد. موتور به کار رفته در هوندا آکورد یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که قدرتی برابر ۱۹۲ اسب بخار تولید می‌کند. این موتور شتاب نرم و دلپذیری را فراهم می‌کند اما به چابکی تویوتا کمری نیست. با این حال هر دو خودرو دارای آپشن‌هایی با قدرت بیشتر می‌باشند. موتور ارائه شده در مدل کمری یک موتور ۳.۵ لیتری V6 با خروجی قدرت ۳۰۵ اسب بخار است، در حالیکه هوندا آکورد یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ را به عنوان آپشن ارائه می‌کند که قادر به تولید ۲۵۲ اسب بخار می‌باشد.

مصرف سوخت

برنده : تویوتا کمری ۲۰۱۸

تویوتا کمری مجهز به موتور پایه چهار سیلندر و سیستم انتقال قدرت خودکار، مصرف سوخت بهتری را نسبت به هوندا آکورد ثبت نموده است. مصرف سوخت این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر ۲۹ و ۴۱ مایل بر گالن بوده و ۳۴ مایل بر گالن به صورت ترکیبی مصرف می‌کند که برای کلاس خودرو‌های سایز متوسط، دارای مصرف سوخت بسیار مناسبی است. از طرف دیگر هوندا آکورد پایه که به موتور چهار سیلندر و سیستم انتقال قدرت خودکار مجهز است نیز خودرو بسیار کم مصرفی می‌باشد. محاسبات انجام شده توسط سازمان حفاظت از محیط زیست، مصرف سوخت هوندا آکورد را در شهر و بزرگراه و به صورت ترکیبی برابر ۳۰، ۳۸ و ۳۳ مایل بر گالن ثبت نموده است.

سواری و هندلینگ

برنده : مساوی

به گفته منتقدین متخصص در زمینه خودرو، مدل‌های کمری و آکورد در میان جذاب‌ترین خودرو‌ها از لحاظ سواری در کلاس خودرو‌های سایز متوسط می‌باشند. به خصوص تویوتا کمری شاهد اصلاحات بی‌شماری در این زمینه نسبت به نسل قبلی خود بوده است. به عقیده منتقدین هر دو سدان دارای سواری نرم، هندلینگ چابک، و هدایتی دقیق می‌باشند. هر دو خودرو به صورت پیش فرض دارای سیستم دیفرانسیل جلو هستند. همچنین مدل آکورد در تمامی مدل‌های خود مجهز به حالت‌های رانندگی قابل انتخاب است که در نتیجه راننده قادر خواهد بود تا با توجه به شرایط کنونی جاده، دینامیک رانندگی خود را تنظیم نماید.

ایمنی

برنده : نامشخص

تا به اینجای کار تنها تویوتا کمری است که توسط تنها یکی از دو سازمانی که تست ایمنی را به انجام می‌رسانند مورد آزمایش خرابی قرار گرفته است. تویوتا کمری عملکرد خوبی را در برنامه آزمایش موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) داشته و موفق به دریافت عنوان “خوب” در هر پنج آزمایش این موسسه شد. با این حال تا زمانیکه هوندا آکورد امتیازات مربوطه را از سوی IIHS و مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) دریافت نکرده، نتیجه گیری درباره ایمن‌ترین خودرو ممکن نخواهد بود. هر دو مدل کمری و آکورد مجهز به امکانات ایمنی بیشتری نسبت به بسیاری از رقبا هستند. از امکانات مشترک در هر دو مدل می‌توان به دوربین دید در پشت، سیستم هشدار دهنده برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار دهنده انحراف از مسیر به همراه سیستم کمک به حفظ خودرو در لاین، و کروز کنترل منطبق شونده اشاره نمود. مدل کمری مجهز به سیستم تشخیص عابرین پیاده و نور بالا‌ی خودکار می‌باشد، در حالیکه مدل آکورد از امکاناتی از جمله سیستم نظارت بر خواب‌ آلودگی راننده و سیستم تشخیص علائم ترافیکی برخوردار است. تجهیزاتی از جمله سیستم نظارت بر نقطه کور، صفحه نمایش هشدار دهنده، و سیستم هشدار دهنده هنگام دنده عقب نیز در هر دو خودرو موجود می‌باشند.

برنده …

تویوتا کمری ۲۰۱۸

مدل هوندا آکورد جدای از فضای صندوق عقب بزرگتر، به خوبی مدل باز طراحی شده تویوتا کمری نیست. این خودرو هنوز در رتبه بندی خودرو سایز متوسط کنونی ما بسیار نزدیک به کمری و در جایگاه دوم قرار دارد و در مجموع نسبت به بیشتر رقبای موجود در این سطح با فاصله زیادی دارای برتری می‌باشد. همچنین دلایل منطقی زیادی مانند زیبایی، وجود امکانات بخصوص، و موتور توربو شارژ وجود دارند که می‌تواند باعث ترجیح آکورد نسبت به کمری شود. با این تفاسیر تویوتا کمری انتخاب منطقی‌تری خواهد بود. این خودرو بسیاری از خصوصیات برتر موجود در آکورد را در خود داشته و همچنین ویژگی‌هایی از جمله قدرت بیشتر، مصرف سوخت بهینه‌تر، و فضای داخلی بهتر را ارائه می‌دهد. هر دو این خودرو‌های سایز متوسط انتخاب‌های خوبی به شمار می‌روند اما تویوتا کمری برتری را در این مقایسه از آن خود می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو