سومین حضور کاپلان‌اوغلو در رقابت اسکار به نمایندگی از سینمای ترکیه

127

1400/8/10

14:22


فیلم سینمایی «تعهد حسن» به کارگردانی سمیح کاپلان‌اوغلو به نمایندگی از ترکیه در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

سومین حضور کاپلان‌اوغلو در رقابت اسکار به نمایندگی از سینمای ترکیه

گروه سینمایی هنرآنلاین: «تعهد حسن» که امسال در بخش نوعی نگاه هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشت، دومین فیلم از سه‌گانه «تعهد» کاپلان‌اوغلو و درباره شخصیتی به نام حسن است. او که از راه اداره کردن باغ میوه پدری روزگار می‌گذراند، می‌خواهد از شر کاشتن یک تیر چراغ برق در میانه باغ راحت شود و همزمان در حال برنامه‌ریزی برای رفتن به سفر حج است.

«تعهد حسن» سومین فیلم کاپلان‌اوغلو است که به نمایندگی از ترکیه وارد رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی می‌شود. او در ۲۰۱۰ با «عسل» بخت خود را برای درخشیدن در اسکار آزمود و دو سال پیش هم با قسمت اول سه‌گانه «تعهد» راهی اسکار شد که البته در هر دو نوبت نتوانست وارد فهرست نامزدهای ابتدایی و نهایی بهترین فیلم بین‌المللی شود.

سینمای ترکیه تا امروز فقط یک بار آن هم با «سه میمون» نوری بیلگه جیلان در فهرست ابتدایی نامزدهای اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان یا بین‌المللی حضور داشته و سال گذشته «معجزه در سلول شماره ۷» مهمت آدا اوزتکین هم در همان مرحله ابتدایی حذف شد.

سمیح کاپلان‌اوغلو، فیلمساز ۵۸ ساله زاده شهر ازمیر ترکیه در ۲۰۱۰ در شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین با «عسل» جایزه خرس طلایی بهترین فیلم را به دست آورد و در کارنامه خود بردن ۲۸ جایزه بین‌المللی و ۱۰ نامزدی جهانی را ثبت کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو