به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا از سیطره صهیونیست‌ها بر کنگره ایالات متحده پرده برداشت و همچنین گفت که اسرائیل به معنای واقعی تا یک دهه گذشته مالک کنگره آمریکا بود.

ترامپ که تا زمان حضور در کاخ سفید با حمایت کور از رژیم تل آویو حوزه سیاست خارجی کشورش را در مجامع بین المللی و منطقه خاورمیانه با چالش های جدی روبه رو کرده بود اکنون با اعتراف دیرهنگام تلاش دارد همچنان خود را در صحنه سیاسی مطرح کند.  

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، ترامپ هفته گذشته در گفت و گو با یک رادیوی محلی آمریکا و در ادامه تناقض گویی های شخصی افزود: بزرگترین تغییری که در کنگره دیدم این است که اسرائیل ۱۰ تا ۱۵ سال پیش به معنای واقعی بر کنگره سیطره داشت و بسیار قدرتمند بود. اما امروز تقریبا خلاف این واقعیت است.

وی یادآورشد که در کنگره آمریکا نمایندگانی همچون الهان عمر و الکساندر اوکازیو-کورتز وجود دارند که به شدت از اسرائیل متنفر هستند. به گفته رییس جمهوری پیشین آمریکا، آنها کنگره را کنترل می‌کنند و اسرائیل دیگر قوایی در کنگره ندارد.

عمر و اوکازیو- کورتز نمایندگان زن حزب دموکرات در سال ۲۰۱۹ وارد کنگره آمریکا شدند و به طرح کمک مالی ۱ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی برای سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین رای منفی دادند.  

ترامپ ادامه داد: ما درباره مدت زمان طولانی صحبت نمی‌کنیم اما به نظر من، شما می‌دانید چه می‌گویم. اسرائیل چنین قدرتی در کنگره داشت و اکنون دیگر اینطور نیست.

در سال ۲۰۱۴ مجله اکونومیست یک کاریکاتور را در مورد تاثیر رژیم صهیونیستی بر کنگره آمریکا منتشر کرد که جنجال‌های زیادی را به پا کرد.

رییس جمهوری پیشین آمریکا که سیاست شکست خورده فشار حداکثری را علیه ایران پیش گرفته بود، مدعی شد:ما صلح در خاورمیانه داشتیم. حالا به نظرم آنها نمی‌توانند، زیرا آنها دوباره با ایران روبه رو هستند.

ترامپ در اواخر دوره ریاست جمهوری خود تلاش زیادی را کرد تا روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و مسلمان عادی شود. با وساطت وی بحرین و امارات که به اعتقاد اعراب خائن به مساله فلسطین هستند، با اسرائیل توافق امضا کردند.