چگونه عینک آفتابی مناسب با فرم صورت بخریم

منبع: فوت و فن

123

1400/8/11

07:37


به احتمال زیاد شما هم در زمان خرید عینک آفتابی، به دلیل متنوع بودن این اکسسوری، زمان زیادی صرف می‌کنید و در نهایت، حتی شاید از انتخاب خود پشیمان شوید و بالاجبار از آن برای حفاظت از چشم خود در برابر اشعه فرابنفش استفاده کنید. برای جلوگیری از این مشکل و خرید مناسبت‌ترین عینک آفتابی زنانه و عینک آفتابی مردانه لازم است چند نکته مهم را بدانید.

انتخاب عینک آفتابی متناسب با نوع فرم صورت

عینک آفتابی جز اکسسوری‌های جدانشدنی افراد خوش تیپ و خوش استایل است. علی رغم اینکه عینک آفتابی، می‌تواند از چشم‌ها محافظت کند؛ به شدت صورتتان را جذاب و ظاهرتان را با پرستیژ می‌کند؛ اما ممکن است؛ زمانی که عینک آفتابی خود را برای چند لحظه بر روی چشمان دوست یا اعضای خانواده خود می‌گذارید؛ متوجه شوید که عینکتان، بر روی صورت فرد مقابل بیشتر نشسته و برعکس، برای خودتان آنچنان جذاب به نظر نمی‌رسد. این مشکل ناشی از عدم توجه به فرم صورتتان است.

همیشه به خاطر بسپارید که جهت خرید و انتخاب مناسب‌ترین عینک آفتابی مردانه و زنانه در ابتدا باید به نوع فرم صورت خود توجه کنید و نسبت به آن بهترین مدل عینک آفتابی را انتخاب کنید.

به طور کلی انواع فرم صورت شامل موارد زیر است:

  • مربع
  • مستطیل
  • بیضی
  • گرد
  • مثلث رو به بالا یا رو به پایین
  • لوزی یا الماسی
  • قلبی

برای مشاهده انواع عینک متناسب با صورت و ارزان به لینک زیر مراجعه کنید:

http://bia2safa.net/goto/web/url/2759610

انواع عینک آفتابی بر اساس فرم

امروزه تنوع عینک آفتابی بر اساس رنگ و فریم بسیار زیاد شده است. در حال حاضر از پرطرفدارترین و بهترین مدل‌های عینک آفتابی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

عینک خلبانی یا هوانوردی

عینک خلبانی ساده، اما شیک و کلاسیک است. قالب این نوع عینک‌ها فلزی و به طور کلی شبیه اشک است و به پرطرفدارترین مدل عینک آفتابی مردانه شناخته شده است.

عینک چشم گربه ای

بهترین مدل عینک آفتابی زنانه، عینک چشم گربه‌ای است. فرم این عینک در بالا پهن، کشیده و ضخیم و در پایین ظریف است.

عینک پروانه ای

عینک پروانه ای، از پرطرفدارترین مدل عینک آفتابی زنانه است. این مدل عینک، شیشه‌ای بزرگ و حالت پروانه‌ای دارد.

عینک کلاب مستر

عینک کلاب مستر، عینکی کلاسیک است. این مدل عینک، دارای فریم ضخیم در بالا و بدون فریم در قسمت پایین است.

عینک ویفر یا خیابانی

عینک‌های ویفری، فریمی ساده و یکنواخت دارد و مناسب استفاده روزانه است.

از دیگر مدل عینک‌های آفتابی پرطرفدار میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عینک گرد یا دایره‌ای
  • عینک بیضی
  • عینک هندسی یا چند ضلعی
  • عینک مستطیلی
  • عینک مربعی

طبق قاعده‌ای کلی، مناسبت‌ترین عینک آفتابی زنانه و عینک آفتابی مردانه، آن عینکی است که با فرم صورتتان، تضاد دارد. چراکه بر اساس این قاعده، چهره و فرم صورت به تعادل می‌رسد.

 در ادامه به طور شفاف‌تر به سراغ مناسب‌ترین عینک آفتابی برای هر فرم صورت رفته ایم؛ پس همراه ما باشید.

مناسبترین عینک آفتابی برای فرم صورت مربع

اگر فرم صورتتان مربعی است؛ پس باید عینکی را انتخاب کنید که تمرکز را از روی زاویه و پیشانی کم کند و به کمک آن صورتتان کشیده تر به نظر برسد. عینک‌هایی که فریمی باریک دارند و عرضشان نسبت به دیگر عینک‌ها بیشتر است؛ گزینه مناسبی هستند. به طور مثال عینک‌هایی با فریم بیضی، گربه ای، پروانه ای و خلبانی در این دسته قرار می‌گیرند؛ اما عینک آفتابی ظریف و باریک و عینک‌هایی با فریم هندسی با گوشی‌های تیز توصیه نمی‌شود.

مناسبترین عینک آفتابی برای فرم صورت گرد

اگر فرم صورتتان گرد است؛ پس می‌بایست به سراغ عینکی بروید که صورت شما را کمی لاغرتر به نظر برساند. برای این کار عینک‌هایی که تمرکز را از روی فک کم کرده و به سمت بالا می‌برد؛ گزینه بسیار خوبی است. به طور مثال عینک‌هایی با فرم‌های مربعی، ویفر و کلاب مستر در این دسته از عینک‌ها قرار می‌گیرند. چرا که بالای فرم آن پهن بوده و توجه را به سمت ابروها و پیشانی می‌برد. البته اگر می‌خواهید فرم صورتتان زاویه دار به نظر برسد.

بهترین مدل عینک آفتابی برای صورت مستطیل

اگر نوع فرم صورتتان در دسته صورت‌های مستطیلی قرار دارد؛ پس باید عینکی را انتخاب کنید که از کشیدگی صورتتان کم کند تا چهره به تعادل برسد. به طور مثال؛ عینک‌هایی با فرم بیضی، هندسی و گرد گزینه بسیار مناسب است. چرا که این عینک‌ها اغلب دارای فریم ظریف هستند و عمق بیشتری نسبت به دیگر فریم‌ها دارد. در واقع قاب‌های گرد و بیضی، زوایای صورتتان را نرم و انحنا دار می‌کند و چهره را متعادل می‌سازد.

بهترین مدل عینک آفتابی برای صورت مثلثی

فرم صورت مثلثی، شامل دو دسته؛ مثلثی رو به پایین و مثلثی رو به بالا است. اگر فرم صورتتان مثلثی رو به پایین است؛ در این صورت باید عینک‌هایی که تمرکز را از روی بخش پیشانیتان کم کند؛ برگزینید. به طور مثال؛ عینک‌هایی با فرم گربه ای و خلبانی گزینه خوبی به نظر می‌رسد. البته می‌توانید عینک‌های بدون فریم هم انتخاب کنید و چهره را به تعادل برسانید؛ اما اگر فرم صورتتان مثلثی رو به بالا است؛ پس بهتر است که توجه را از روی فک کم کنید و بیشتر به سمت بالا ببرید. عینک‌هایی که فرم‌های نگینی و تزیین شده دارند؛ بسیار گزینه مناسبی است. همچنین عینک‌های چند ضلعی یا همان هندسی و عینک‌های مستطیلی، هم عالی است چراکه با زدن این نوع عینک‌ها، قسمت بالای صورت را بزرگتر جلوه می‌دهد.

بهترین مدل عینک آفتابی برای صورت قلبی

اگر فرم صورتتان قلبی است؛ پس باید مثل افرادی که صورت مثلثی رو به پایین دارند؛ عمل کنید. یعنی برای اینکه توجه‌، از روی قسمت پیشانی کم شود؛ باید به سراغ عینک‌های بدون فریم یا با فریم‌هایی نازک و ظریف بروید. عینک‌های ویفری، گربه ای و خلبانی با فرم باریک گزینه خوبی است.

بهترین مدل عینک آفتابی مناسب برای صورت بیضی

اگر فرم صورتتان بیضی یا همان تخم مرغی است؛ پس دستتان برای انتخاب هر مدل عینکی باز است و هیچ محدودیت نخواهید داشت. چرا که شما ایده آل‌ترین فرم صورت را دارید و هر نوع عینک آفتابی با صورت شما هماهنگ می‌شود. البته توصیه می‌کنیم که هرگز به سراغ عینک‌هایی با فرم‌های بسیار پهن یا خیلی باریک نروید؛ چراکه با این کار تعادل صورت خود را به هم می‌زنید.

مناسب‌ترین مدل عینک آفتابی برای صورت لوزی

از کم یاب‌ترین فرم‌های صورت، صورت‌های لوزی هستند. اگر فرم صورتتان در این دسته قرار دارد؛ بهتر است عینک‌هایی که را انتخاب کنید که قسمت بالا صورت یعنی پیشانی و چشم‌ها و قسمت پایین صورت یعنی فک، پهن تر به نظر برسد. از آنجایی که چهره‌های لوزی شکل، چانه و گونه‌ها تیزی ریزی دارند؛ لذا اگر در این دسته از افراد قرار دارید؛ باید از عینک‌های زاویه دار مثل عینک‌های هندسی، مربعی و مستطیلی خودداری کنید. عینک‌هایی با فریم منحنی مثل عینک‌های بیضی، گربه ای و گرد برازنده شما است. البته عینک‌های بدون فریم هم گزینه بسیار مناسب است.

موارد استثنا در انتخاب عینک آفتابی زنانه و مردانه

  • اگر اجزای چهره‌تان کوچک و بسیار ظریف است و طول صورتتان کوتاه است؛ پس روی عینک‌های آفتابی که فریمی بزرگ دارند؛ خط قرمز بکشید.
  • اگر مدل موهایتان چتری است؛ در این صورت نباید به سراغ عینک‌های ریز و گرد بروید.
  • اگر برای ورزش کردن قصد خرید عینک آفتابی دارید؛ پس بهتر است به مدل فریم توجه نکنید و به سراغ عینک‌های پوشاننده ورزشی بروید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو