بررسی ظرفیت‌های جنوب استان کرمان در پی صدور مجوز تأسیس نخستین خانه مد | امید برای رونق فعالیت‌های هنری در مناطق کم‌برخوردار

111

1400/8/11

08:45


مجوز تأسیس نخستین خانه مد در جنوب کرمان در روزهای اخیر صادر شد و انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های گسترده این استان در حوزه مد و لباس از این‌پس شاهد اقدام‌های چشمگیر در این زمینه باشیم.

بررسی ظرفیت‌های جنوب استان کرمان در پی صدور مجوز تأسیس نخستین خانه مد | امید برای رونق فعالیت‌های هنری در مناطق کم‌برخوردار

گروه مد و لباس هنرآنلاین: شهرستان‌های جنوب استان کرمان در قعر رتبه‌بندی شاخص‌های توسعه کشور قرار دارند. این جمله بارها به عناوین مختلف تیتر رسانه‌ها شده و در قالب موضوعات متعدد بارها و به انحای مختلف به محرومیت ساکنان این منطقه اشاره داشته است.

در چنین شرایطی، موضوعات فرهنگی و هنری پس از مسائل اقتصادی و معیشتی، موردتوجه مردم و مسئولین قرار می‌گیرد و بدیهی است بخش عمده بودجه‌ها صرف هزینه‌هایی با اولویت معیشیت ساکنان بومی آن مناطق خواهد شد.

شهرستان‌هایی همچون کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج واقع در جنوب کرمان در مرکز چنین موقعیتی قرار دارند درحالی‌که به‌واسطه تمدن کهن کرمان و هم‌جواری با استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، هرکدام شناسنامه‌ای مجزا از لباس محلی گرفته تا دوخت‌های سنتی را در تاریخ خود جای داده‌اند.  

طی روزهای اخیر، مجوز تأسیس نخستین خانه مد در جنوب کرمان صادر شد و انتظار آن می‌رود که با توجه به ظرفیت‌های گسترده این استان در حوزه مد و لباس ازاین‌پس شاهد اقدامات چشمگیری در این زمینه باشیم.

حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اعلام این خیر اذعان داشته است که ایجاد امکان فعالیت در قالب فعالیت‌های خانگی، طراحی و تولید محصولات مد و لباس، اخذ شناسه شیما برای آثار تولیدشده، دریافت گواهی مالکیت ثبت اثر، استفاده از بیمه هنرمندان، امکان حضور در رویدادهای مختلف هنری مد و لباس در سراسر کشور، امکان ثبت برند و لوگو، کمک به تجاری‌سازی محصولات، ایجاد ارتباط مستقیم با طراحان و تولیدکنندگان، حمایت مادی و معنوی از خانه‌های مد برتر و فعال از مزایای دریافت مجوز خانه‌های مد در این منطقه خواهد بود.

به‌هرروی، علی‌رغم تمامی محرومیت‌های موجود، منابع انسانی موجود در این منطقه ثروتی عظیم به شمار می‌روند که هرکدام می‌توانند در سایه اقدامات تشویقی و حمایتی، پرچم‌دار صنایع‌دستی این منطقه ازجمله پته‌دوزی، خوس دوزی، مشبک‌کاری، سیس بافی، ترمه‌بافی، آجیده دوزی، گبر دوزی، شال‌بافی و عریض بافی باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو