کهکشان راه شیری برادر خود را پیدا کرد

منبع: برترین ها

60

1400/8/11

10:28


کهکشان راه شیری که یکی از عجیب‌ترین کهکشان‌ها در کیهان است، پس از ۲ میلیارد سال برادر خود را پیدا کرد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: طبق بررسی دانشمندان، کهکشان هایی که در کیهان وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصربه فرد خود هستند و در این بین کهکشان هایی هم وجود دارند که برخی ویژگی های مشترک با یک دیگر دارند.

این شباهت میان کهکشان ها به هیچ عنوان تصادفی نیست و از موارد دیگر تاثیر می‌گیرد و بر همین اساس دانشمندان هوا و فضا، کهکشان هایی که با یکدیگر شباهت دارند را برادر یکدیگر می دانند چراکه پیش از تولد یا همان تشکیل از موارد مشابه تاثیر گرفته اند.

کهکشان راه شیری برادر خود را پیدا کرد

بر اساس این گزارش، طی چندین سال گذشته هاله هایی از ستارگان مختلف در نزدیکی کهکشان راه شیری نمایان شده اند که حرکت های مرموزانه ای نیز داشتند این حرکت ها اغلب از سمت کهکشانی بود که گفته می شد۲ میلیارد سال پیش از بین رفته است.

از بین رفتن این کهکشان که آندرومدا نام دارد، با انفجار مهیبی همراه بود به طوری که اثرات این انفجار همچنان با فاصله صدها سال نوری از کهکشان راه شیری قابل مشاهده است.

سرانجام، پس از سال ها تحقیقات و بررسی هایی که در ناسا انجام گرفت، دانشمندان چند روز گذشته اشکالی از کهکشان آندرومدا را ترسیم کردند به گونه‌ای که در این اشکال چند شباهت با کهکشان راه شیری دیده می شود.

به عنوان مثال یکی از بزرگ ترین شباهت هایی که در بین دو کهکشان وجود دارد، فشرده بودن این دو است به این معنا که تعداد بسیار زیادی انواع سیاره و ستاره را حتی بیشتر از ظرفیتشان در خود جای داده‌اند .

کهکشان آندرومدا نزدیک ترین کهکشانی است که بیشترین شباهت را با راه شیری دارد و برادر بزرگترش ۲ میلیارد سال پیش از بین رفته و با وجود آنکه انفجار آن هنوز در هاله های باقی مانده انما همچنان شباهت ها قابل مشاهده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو