موردانتظارترین فیلم‌های بلاک‌باستری سال ۲۰۲۱

موردانتظارترین فیلم‌های بلاک‌باستری سال ۲۰۲۱


منبع: فوت و فن

136

1400/8/11

10:36


در چند ماه باقی مانده از سال ۲۰۲۱، چندین فیلم بلاک‌باستری مهم قرار است بر روی پرده سینماها اکران شود، در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این فیلم‌ها بپردازیم.

فیلم‌هایی که برای طرفداران شاخص هستند و محبوبیت خاصی در بین آنها دارند، همیشه در گیشه به فروش خوبی دست پیدا می‌کنند و جای تعجب هم ندارد که بسیاری از مورد انتظارترین فیلم‌های بلاک‌باستری سال ۲۰۲۱ نیز بخشی از این مجموعه باشند. حتی برخی از بزرگترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱ تا به اینجای کار همچون فیلم بیوه سیاه (Black Widow)، فیلم سریع و خشن ۹ (F9) و فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad) نیز مطابق با این الگو هستند.

با توجه به بسته شدن سینماها و غیر عادی بودن شرایط برای صنعت سینما در طی گسترش ویروس کرونا، بسیاری از این فیلم‌های بلاک‌باستری با تاخیرهای مکرر در اکران خود روبه‌رو شدند. حال، با وجود باز شدن سینماها و همچنین عرضه برخی از فیلم‌ها بر روی سرویس‌های آنلاین، صنعت سینما بار دیگر در حال بازگشت به حالت قبل است.

در ادامه، لیستی از موردانتظارترین فیلم‌های بلاک‌باستری سال ۲۰۲۱ قرار دارد.

 

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings)

 

پس از فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame)، فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه، اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول است که در آن، شاهد حضور بازیگری آسیایی خواهیم بود. گرچه در فیلم مرد آهنی (Iron Man) اشاره‌ای به سازمان مرموز ده حلقه شد اما تاکنون، در هیچ فیلم دیگری به بررسی این سازمان پرداخته نشد.

این فیلم، داستان شخصی به نام شانگ چی با بازی سیمو لیو را روایت می‌کند که در حال رویارویی با سازمان ده حلقه است و بخشی از گذشته‌اش که فکر می‌کرده به پایان رسیده، بار دیگر نمایان می‌شود. فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه دارای بازیگران خوبی است و با وجود داستانی جذاب، انتظار می‌رود که رویه محبوبیت و موفقیت‌های فیلم‌های مارول را ادامه بدهد. این فیلم ۳ سپتامبر اکران خواهد شد.


فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

فیلم زمانی برای مردن نیست، بیست و پنجمین فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند است. این فیلم حتی قبل از شیوع ویروس کرونا نیز با تاخیرهایی در اکران همراه بود. با این وجود، انتظارهای زیادی برای این فیلم وجود دارد. بنا بر گفته دنیل کریگ، این فیلم آخرین حضور او در نقش مامور ۰۰۷ خواهد بود. از همین رو، همچنان مشخص نیست که خروج او از این مجموعه چگونه خواهد بود و چگونه آینده این مجموعه ادامه پیدا خواهد کرد.

بازیگرانی که از فیلم‌های قبلی در این فیلم حضور خواهند داشت شامل بن شیاو در نقش کیو، راف فینز در نقش ام و نائومی هریس در نقش مانی‌پنی است و در عین حال، آنا دی آرماس قرار است نقش یک مامور سیا را در این فیلم بازی کند. فیلم زمانی برای مردن نیست قرار است در تاریخ ۸ اکتبر اکران گردد.


فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage)

ممکن است کمپانی سونی همانند دنیای سینمایی مارول پر از کاراکترهای ابرقهرمان متنوع نباشد، اما کاراکترهایی همچون ادی راک ملقب به ونوم نیز همچنان قادر هستند تا فیلم‌های سرگرم‌کننده و جالبی خلق کنند. فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، دنباله فیلم ونوم محصول سال ۲۰۱۸ و با بازی تام هاردی است. در این فیلم جدید، ادی به مقابله با سلتوس کسدی ملقب به کارنیج با بازی وودی هارلسون خواهد پرداخت. سلتوس کسدی یک قاتل سریالی است که میزبانی برای سیمبیوتی به نام کارنیج است.

در اولین فیلم ونوم، اشاره‌هایی به حضور وودی هارلسون در نقش کارنیج شد. با این وجود، تاکنون سه سال است که طرفداران منتتظر دیدن کارنیج بر روی پرده سینماها هستند. علاوه بر این، در فیلم ونوم ۲، میشل ویلیامز در نقش ان و نائومی هریس در نقش معشوقه کسدی قرار است در این فیلم نقش‌آفرینی کنند. این فیلم در ۱۵ اکتبر اکران خواهد شد.


فیلم تل‌ماسه (Dune)

فیلم تل‌ماسه بر اساس رمانی کلاسیک و علمی-تخیلی نوشته فرانک هربرت است. این فیلم به کارگردانی دنی ویلینو قرار است در دو قسمت ساخته شود. داستان فیلم تل‌ماسه، شخصی به نام پاول آتریدس با بازی تیموتی شالامت و والدینش به نام بانو جسیکا با بازی ربکا فرگوسن و دوک لتو با بازی اسکار آیزاک را دنبال می‌کند که مسئولیت و مدیریت سیاره آراکیس ملقب به تل‌ماسه را در دست گرفته‌اند. علاوه بر این، زندیا و جیسون موموا قرار است در این فیلم حضور داشته باشند. این فیلم در تاریخ ۲۲ اکتبر اکران خواهد شد.


فیلم اترنالز (Eternals)

سومین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول، فیلم اترنالز است. این فیلم، داستان گروهی به همین نام را دنبال می‌کند که برای محافظت از سیاره زمین در مقابل گروهی به نام دیویانتز مبارزه می‌کنند. کارگردانی این اثر در دستان کارگردان برنده جایزه اسکار، کلویی ژائو، است. بازیگران فیلم اترنالز شامل کیت هرینگتون، ریچارد مدن و آنجلینا جولی است. این فیلم قرار است در تاریخ ۵ نوامبر بر روی پرده سینماها اکران گردد.


فیلم شکارچیان روح: افترلایف (Ghostbusters: Afterlife)

این فیلم، چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های شکارچیان روح است. این فیلم در اصل، دنباله‌ای برای دو فیلم اول این مجموعه است. اتفاقات فیلم سی سال پس از پایان فیلم شکارچیان روح ۲ رخ می‌دهد و بسیاری از بازیگران قبلی مجموعه، در این فیلم حضور خواهند داشت. این فیلم با بازی مک‌کینا گریس، فین ولفهارد، پاول راد و هارولد رامیس است. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۱ نوامبر اکران شود.


انیمیشن انکانتو (Encanto)

بر خلاف برخی از فیلم‌های اخیر کمپانی دیزنی در طی سال‌های اخیر که بیشتر بر عرضه در سرویس آنلاین این کمپانی تمرکز داشته‌اند، انیمیشن انکانتو قرار است در ۲۴ نوامبر در سینماها اکران گردد و هنوز مشخص نیست که در چه تاریخی بر روی سرویس دیزنی پلاس عرضه خواهد شد. اتفاقات فیلم انکانتو در کشور کلمبیا رخ می‌دهد و داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که هر کدام از آنها دارای قدرت‌هایی جادویی هستند که برای شخصی به نام میرابل با صداپیشگی استفانی بیتریز ذخیره شده است.


فیلم داستان وست ساید (West Side Story)

داستان موزیکال داستان وست ساید در سال ۱۹۶۱ و تقریبا ۶۱ سال پیش بر روی پرده سینماها اکران شد. نسخه سال ۲۰۲۱ این فیلم قرار است به نسخه اصلی نزدیک‌تر باشد. کارگردانی این فیلم در دستان استیون اسپیلبرگ است و قرار است داستان عاشقانه بین تونی با بازی انسل الگورت و ماریا با بازی ریچل زیگلر در دهه ۵۰ میلادی در شهر نیویورک را روایت کند. فیلم داستان وست ساید قرار است در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱ اکران گردد.


فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

بسیاری از طرفداران انتظار دارند تا فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، فیلمی پر از شگفتی‌ها باشد. این فیلم، سومین فیلم از پیتر پارکر با بازی تام هولند در دنیای سینمایی مارول است. علاوه بر تام هولند، زندیا در نقش ام جی و جیکوب باتالون در نقش ند از دو فیلم قبلی قرار است در این فیلم حضور داشته باشند. علاوه بر این، در این فیلم، دکتر استرنج با بازی بندیکت کمبربچ قرار است حضور داشته باشد. فیلم دکتر استرنج ۲: چند جهانی دیوانگی (Doctor Strange: Multiverse of Madness) قرار است در سال آینده میلادی اکران شود. البته، شاهد حضور جیمی فاکس در نقش الکترو از فیلم مرد عنکبوتی سال ۲۰۱۴ و آلفرد مولینا ملقب به دکتر اکتاپوس از مرد عنکبوتی سال ۲۰۰۴ در این فیلم خواهیم بود. این فیلم در تاریخ ۱۷ دسامبر اکران خواهد شد.


فیلم ماتریکس ۴ (The Matrix 4)

فیلم ماتریکس ۴ با عنوان رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections) قرار است در تاریخ ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۱ بر روی پرده سنیماها اکران گردد. تقریبا بیست سال از زمان اکران اولین فیلم ماتریکس می‌گذرد. در فیلم ماتریکس ۴ شاهد بازگشت کیانو ریوز در نقش نئو، کری-ان ماس در نقش ترینیتی و جادا پینکت-اسمیت در نقش نیوبی خواهیم بود. لانا واچوفسکی نیز قرار است کارگردانی فیلم را در دست داشته باشد. بازیگران جدید این فیلم نیز شامل یحیی عبدالمتین دوم، نیل پاتریک هریس و پریانکا چوپرا است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو