مواد طبیعی برای رفع بوی بدن

89

1400/8/11

12:52


مواد طبیعی برای رفع بوی بدن

سلامت نیوز:در هوای سرد و با پوشیدن لباس زیاد ، احتمال ایجاد بوی بد در بدن زیاد است ؛ اما دئودورانت های بازاری هم غیر از قیمت زیاد برای انسان و محیط زیست ضرر دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بوی نامطبوع بدن هم در تابستان به دلیل گرم بودن هوا و عرق کردن ایجاد می‌شود و هم در هوای سرد به دلیل پوشیدن لباس بیشتر. بنابراین باید مانع از بدبویی بدن شد.در بازار انواع دئودورانت‌های شیمیایی وجود دارد اما این دئودورانت‌های بازاری به طور معمول سرشار از مواد شیمیایی مختلف از جمله پارابن‌ها، فرمالدهید، تری‌کلوسان و آلومینیوم هستند. این مواد هم برای انسان و هم محیط زیست مضر است، در حالی که می‌توانید با مواد خانگی دئودورانت‌های خانگی تهیه کنید .


جوش شیرین
استفاده از جوش شیرین به عنوان یک دئودورانت روشی ساده و عاری از مواد شیمیایی برای مبارزه با بوی بد بدن است. جوش شیرین به جذب رطوبت هم کمک می کند اما میزان بیش از حد آن می‌تواند موجب تحریک پوست شود. برای ساخت یک دئودورانت ملایم جوش شیرین در خانه می‌توانید یک هشتم یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را با اندکی آب ترکیب کنید.

بدون حل کردن جوش شیرین در آب این ترکیب را روی زیر بغل خود بمالید. نشاسته ذرت یکی دیگر از مواد طبیعی جذب کننده عرق است. با مخلوط کردن این دو ماده می‌توانید قدرت جذب را هرچه بیشتر افزایش دهید. یک سهم جوش شیرین را با شش سهم نشاسته ذرت ترکیب کنید و اندکی از آن را زیر بغل خود بپاشید یا از یک پد برای اعمال این ترکیب روی زیر بغل استفاده کنید.


آب لیموترش
آب لیمو ترش سرشار از اسید سیتریک است که به از بین بردن باکتری‌های مولد بوی بد کمک می کند. شما می‌توانید به سادگی یک برش لیمو ترش را زیر بغل خود بکشید یا از یک پد که با آب لیمو ترش مرطوب شده است برای این کار استفاده کنید.


توجه| آب لیمو ترش را روی پوستی که به تازگی اصلاح شده استفاده نکنید. همچنین اگر قرار است زیر بغل شما در معرض نور خورشید قرار بگیرد، پیش از آن از آب لیمو ترش استفاده نکنید.


الکل طبی
الکل طبی یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می توانید به عنوان یک دئودورانت ارزان و راحت استفاده کنید. الکل طبی به از بین بردن باکتری‌های مولد بوی بد کمک می‌کند. الکل طبی را می‌توانید با آب رقیق کنید و در یک بطری اسپری بریزید و آن را زیر بغل خود اسپری کنید. همچنین می‌توانید چند قطره از روغن دلخواه خود را به آن اضافه کنید تا عطر و بوی بهتری به خود بگیرد.


سرکه سیب
سرکه سیب ماده ضد التهاب، سرشار از اسیدهای لایه‌بردار (اسید استیک و اسید آلفا هیدروکسی)، ضد باکتری و ضد قارچ است. خواص ضد باکتری آن در پیشگیری از بوی بد موثر است.


روش استفاده| می‌توانید یک پارچه را در سرکه سیب خیس کنید و آن را روی زیر بغل خود بکشید. ابتدا بوی قوی سرکه احساس می شود اما پس از خشک شدن تقریبا بی‌بو خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو