تصمیم‌گیری درمورد تزریق واکسن مدرنا به نوجوانان به تاخیر افتاد

69

1400/8/11

14:52


تصمیم‌گیری درمورد تزریق واکسن مدرنا به نوجوانان به تاخیر افتاد

سلامت نیوز:شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به زمان بیشتری نیاز دارد تا درمورد تایید استفاده از واکسن ۲ دز کووید-۱۹ این شرکت برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله به دلیل خطر ابتلا به میوکاردیت (التهاب عضلات قلب) تصمیم‌گیری کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مدرنا در بیانیه‌ مطبوعاتی تصریح کرد: سازمان غذا و داروی آمریکا به این شرکت اطلاع داد که برای ارزیابی تحلیل‌های بین‌المللی اخیر در زمینه خطر ابتلا به میوکاردیت (التهاب عضلات قلب) پس از واکسیناسیون نوجوانان به زمان بیشتری نیاز دارد.
افزایش خطر ابتلا به میوکاردیت (التهاب عضلات قلب) با تزریق واکسن‌های کووید-۱۹ از جمله واکسن‌ شرکت مدرنا به ویژه در پسران جوان پس از دز دوم مرتبط است.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، روزنامه ژاپن تایمز گزارش داد: مقامات بهداشتی این کشور به مردان زیر ۳۰ سال که واکسن مدرنا را برای اولین واکسن خود دریافت کردند، اجازه دادند تا برای دومین واکسن خود، واکسن «فایزر- بایون تک» را دریافت کنند.


مقامات بهداشتی ژاپن ۲۱.۶۰ مورد مشکوک ابتلا به میوکاردیت را به ازای هر یک میلیون پسر ۱۰ تا ۱۹ ساله که واکسن مدرنا دریافت کرده، گزارش کردند که در مقایسه با ۱.۸۷ مورد احتمال در هر یک میلیون نفر که واکسن فایزر-بایون تک دریافت کردند، نرخ بروز بالاتری دارد.


مؤسسه بهداشت و رفاه فنلاند در شمال اروپا هم همانند سایر کشورهای اسکاندیناوی ، تزریق واکسن مدرنا را به مردان زیر ۳۰ سال متوقف کرد. این تاخیر به این معنی است که شرکت مدرنا که در ماه ژوئن درخواست مجوز استفاده اضطراری برای افراد زیر سن قانونی را ارایه داده بود، انتظار ندارد که بررسی واکسن این شرکت تا قبل از ژانویه کامل شود.


شرکت دارو سازی مدرنا همچنین در بیانیه خبری خود اعلام کرد: ایمنی دریافت کنندگان واکسن کووید-۱۹ برای این شرکت اهمیت دارد و از تلاش این سازمان سپاسگزاریم.


این بیانیه مطبوعاتی چند روز پس از آن منتشر شد که سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از واکسن ۲ دز کووید-۱۹ شرکت های داروسازی فایزر- بایون تک را برای استفاده کودکان پنج تا ۱۱ ساله تایید کرد.


مدرنا توضیح داد که بیش از ۱.۵ میلیون نوجوان واکسن کووید-۱۹ این شرکت را دریافت کرده اند و میزان مشاهده شده میوکاردیت گزارش شده در این آمار جمعیتی نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به این بیماری در این جمعیت نیست.


شرکت مدرنا همچنین اعلام کرد: این شرکت دارویی متعهد است که به محض در دسترس قرار گرفتن تحلیل‌های جدید خارجی آنها را مورد بررسی قرار دهد.
براساس این بیانیه مطبوعاتی ، شرکت مدرنا هنوز به برخی از آن تحلیل‌های بین‌المللی اخیر دسترسی پیدا نکرده است.


دزهای خفیف واکسن کووید-۱۹ این شرکت در کودکان ۶ تا ۱۱ سال بی‌خطر است و موجب فعال شدن واکنش ایمنی قوی می‌شود.


شرکت مدرنا اوایل آبان ماه اعلام کرد که آزمایش واکسن کرونا این شرکت در مراحل پایانی روی کودکان ۶ تا ۱۱ سال نشان می‌ دهد که میزان آنتی بادی تولید شده در این دریافت‌ کنندگان ۱.۵ برابر بیشتر از میزان آنتی‌ بادی مشاهده شده در نوجوانی است که دز کامل این واکسن را دریافت کرده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو