گفتگو با قاسم رفعتی، خواننده و ردیف‌دان پیشکسوت | نامگذاری مکان‌های هنری به نام هنرمندان، تقدیر از یک عمر فعالیت آنهاست

137

1400/8/12

01:07


قاسم رفعتی، خواننده و ردیف‌دان موسیقی سنتی با تشکر از افتتاح تالاری به نام استاد دهلوی در بنیاد رودکی، نامگذاری مکان‌های هنری به نام هنرمندان را تقدیر از یک عمر فعالیت آنها معرفی کرد.

گفتگو با قاسم رفعتی، خواننده و ردیف‌دان پیشکسوت | نامگذاری مکان‌های هنری به نام هنرمندان، تقدیر از یک عمر فعالیت آنهاست

گروه موسیقی هنرآنلاین: قاسم رفعتی خواننده و ردیف‌دان درباره افتتاح تالار دهلوی در بنیاد رودکی به هنرآنلاین گفت: هنرمندان در همه کارها از همه بیشتر فعالیت می‌کنند اما متاسفانه این طیف از مردم جامعه خیلی غریب هستند. به همین دلیل باید بگویم افتتاح این تالار و نامگذاری آن به اسم استاد حسین دهلوی اقدام بسیار خوبی است که امیدوارم ادامه‌دار باشد. در واقع اینکه ما برای هنرمندان ارزشمند این کشور مکان‌هایی را تعبیه و به نام آنها نام‌گذاری کنیم، اقدام درستی است که از آنها تقدیر شود.

وی افزود: همانطور که می‌دانید اگر رادیو و تلویزیون نباشد هیچ چیز نیست، حال این دوستان بدون هیچ توقعی رادیو و تلویزیون را می‌گردانند و هیچ تقدیری هم از آنها به عمل نمی‌آید. در این شرایط افتتاح تالار دهلوی کار بسیار خوبی است که آقای مهدی افضلی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری آن را عملیاتی کردند که شخصا به خاطر این اقدام از ایشان تشکر می‌کنم.

رفعتی همچنین درباره اقدامات بنیاد رودکی در راستای حمایت از موسیقی ارکسترال و مجلسی بیان کرد: واقعیت این است که خیلی کار دارد تا ما به آنجا برسیم که موسیقی هنری ما در جایگاه درست خود قرار گیرد. چراکه حس می‌کنم به طور کل دولت علاقه‌ای به برنامه‌هایی به این شکل ندارد.

وی افزود: گرفتاری کلی اکنون ما این است که نمی‌دانیم حرفه ما درست است یا غلط. هنوز در این موضوع گیر کرده‌ایم. به عنوان مثال شاهدیم که تلویزیون همچنان سازها را نشان نمی‌دهد. در نتیجه ابتدا باید این مشکلات موسیقی حل شود تا به این صورت نوازنده، آهنگساز، خواننده بر اساس تخصصی که دارند سرجای خود قرار بگیرند و بعد از آن برنامه‌هایی در جهت اعتلای هرچه بیشتر موسیقی انجام شود.

وی درباره حمایت‌ها و اقداماتی که تاکنون انجام شده نیز گفت: کارهایی انجام شده که خوب است اما بیشتر این صحبت‌ها به مرحله عملیاتی نمی‌رسد. مثل این است که شما وقتی فرزندتان گریه می‌کند به او قولی می‌دهید، اما بعد آن را فراموش می‌کنید. البته کارهایی هم انجام می‌شود اما کارهای مهمی هست که نمی‌تواند عملیاتی شود. در نهایت باید بگویم هنوز حرفه موسیقی با مشکلاتی مواجه است که ابتدا باید آنها حل شود. امیدوارم روزی برسد که همه چیز سر جای خود باشد و مملکت حال خوبی داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو