درگذشت «مارک بل» پیشگام موسیقی الکترونیک

منبع: فوت و فن

63

1400/8/12

11:09


درگذشت «مارک بل» پیشگام موسیقی الکترونیک

«وارپ رکوردز» شرکت موسیقی الکترونیک در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که مارک بل که پیشگامی در توسعه موسیقی الکترونیک به شمار می‌رود در سن ۴۳ سالگی درگذشته است. او در دهه ۱۹۹۰ با ساختن آهنگ برای «بیورک»، او را به یکی از خوانندگان مشهور تبدیل کرد.

بل و هم گروهی‌اش «گِز وارلی» به عنوان بدعت گذاران موسیقی الکترونیک شناخته می‌شوند. آن‌ها خالق گروه «LFO» هستند، که نامیست برای دستگاه‌های نوسانگر که به طور گسترده در موسیقی کلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه «LFO» در طی سال‌های دهه ۹۰ با آهنگ‌های «IDM» یا موسیقی رقص هوشمند شناخته شد.
مارک بل کمی بعد به خواننده پاپ «بیورک» پیوست و تهیه کنندگی آلبوم موفق او به نام «Homogenic» را به عهده گرفت. در این آلبوم، قطعه‌های موسیقی الکترونیک با قطعه‌های موسیقی ارکسترایی در آهنگ‌هایی چون « Joga» و «Hunter» ترکیب می‌شوند.

بل همچنان به همکاری خود با بیورک در طی سال‌ها ادامه داد و با او بر روی آلبوم «Biophilia» که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد کار کرد. بیورک به این همکار دیرینه خود در صفحه توییترش ادای احترام کرده و لینکی از آهنگ «Love Is The Message» از گروه «LFO» را نیز در کنار آن قرار داده است.
بل همچنین آلبوم سال ۲۰۰۱ گروه «Depeche Mode» که «Exciter» نام دارد را تهیه کنندگی کرده است.

پریا پورمند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو